Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

ABS/EDS 5,3 problem

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

ABS/EDS 5,3 problem

Post autor: xpbit » 18 sty 2015, 12:27

Witam.

po odpaleniu polskiego vagu w informacji sterownika wyskakuję że mam ABS/EDS 5,3 czyli zakładam że takie coś tam jest, jeśli się mylę to proszę o sprostowanie.

Ostatnio miałem naprawiane te dwa druciki w sterowniku ABS no i podziałało 2dni....

najpierw wywalało błędy :

1200 - napięcie zasilające zaworów ABS
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - błąd sporadyczny

Teraz ostatnio błąd ABS ale tylko tablica przyrządów...

Teraz podczas jazdy ABS się czasami zaświeci potem zgaśnie...

załóżmy samochód stoi sobie w garażu wstawiony był jak nie było żadnych kontrolek rano przekręce kluczyk już ABS i wykrzyknik są... niestety moim kabelkiem nie mogę się połączyć z niczym jak to się pali muszę od kumpla ogarnąć i zobaczyć czy jest coś innego.

i pytanie odnośnie tego EDS jest to coś z elektroniczna blokadą mechanizmów różnicowych czyli rozumiem coś co rozdziela napędy ??

i moje pytanie czy załóżmy coś od tej elektroniki od przeniesienia napędów mogłoby wywalać ten wykrzyknik nie pokazując błędu ? tak jakby sam się kasował ??

Dodam że przed naprawa sterownika takich cyrków nie miałem <uoee>

z góry dzięki za jakieś rady bo z elektroniką to nie wiadomo za co się brać.

a jeszcze jedno jak już mogę się połączyć i biorę test wyjść.

to pokazuję coś z jakimś czujnikiem halla i jak klikam dalej to że sterownik uszkodzony i zrywa połączenie i wyskakuje wykrzyknik i ABS....


Pozdrawiam <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 18 sty 2015, 15:06

Połacz się Vag-Comem, a nie tym polskim wynalazkiem, z którym od lat nie idzie dojść do ładu i wtedy napisz co widziałeś <okok>
Poza tym kody błędów z Vag-Com są takie jak zarejestrowane w sterowniku, a te można łatwo odszukać co oznaczają dokładnie <okok>

P.S. Łatwiej i szybciej otrzymasz pomoc <okok>

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 18 sty 2015, 15:12

tomekkk1 pisze:Połacz się Vag-Comem, a nie tym polskim wynalazkiem, z którym od lat nie idzie dojść do ładu i wtedy napisz co widziałeś <okok>
Poza tym kody błędów z Vag-Com są takie jak zarejestrowane w sterowniku, a te można łatwo odszukać co oznaczają dokładnie <okok>

P.S. Łatwiej i szybciej otrzymasz pomoc <okok>
kumpel ma luncha za 5k i błędy pokazuje w ten sam sposób co polski vag.

pali się abs i wykrzyknik nie ma możliwości połączenia się ze sterownikiem ABS.... ze wszystkim innym się łączy z ABSem nie....

a co odnośnie tego EDS ??
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 18 sty 2015, 15:17

EDS, ASR i inne systemy kontroli trakcji, poślizgu, toru jazdy czy Bóg wie jeszcze jakie są ściśle powiązane z ABS. Nie ma ABS to niema żadnego systemu z powyższych jaki mamy w aucie <okok>
EDS nie rozdziela napędów - przeciwdziała on buksowaniu któregoś z kół, gdy nastąpi uślizg <okok>

Niech kumpel ma luncha nawet za 15k - co z tego? Dobry do wszystkiego - czyli do niczego <okok>
Chciałbym zobaczyć magika, który odczyta wszystkie moduły w moim aucie za pomocą Bosch KTS <wysmiewacz> a ja za pomocą VIDA + DICE czytam auto na wskroś <okok>

Kody błedów powinny być w takim formacie: np. P0712 wg SAE (OBD2) lub 00300 według VAG <okok>
Powyższy przykład jest dla tej samej usterki.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2015, 15:26 przez Naprawa Audi A6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 18 sty 2015, 15:26

tomekkk1 pisze:
Niech kumpel ma luncha nawet za 15k - co z tego? Dobry do wszystkiego - czyli do niczego <okok>
Chciałbym zobaczyć magika, który odczyta wszystkie moduły w moim aucie za pomocą Bosch KTS <wysmiewacz> a ja za pomocą VIDA +DICE czytam auto na wskroś ,okok>

No dobra nie chodzi już o to tylko o to że ten sprzęcik napewno jest lepszy od mojego zwykłego kabelka i polskiego vaga :p

miejscowy magik ma jeszcze jakiś lepszy sprzęt i też miał te błędy w sterowniku ABS.

a teraz jest znowu brak komunikacji ze sterownikiem ABS.... czyli możliwe że spierdzielone lutowanie i puściło znowu ??

a odnośnie EDS tak wychodzi z info o sterowniku.

Bo żadnego przycisku ESP ASR nie mam w aucie kontrolki typowej dla kontroli trakcji też nie mam... co mnie zawsze dziwiło w tego typu aucie.

i czy coś oprócz czujników ABS które wykorzystuje EDS jest w aucie ? co można by też sprawdzić ?
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 18 sty 2015, 15:35

Dopisałem powyżej kilka słów <okok>

Nie rozumiem - chcesz wiedzieć czy masz EDS w aucie ?? Ma to każda A6 seryjnie - nawet jeśli nie ma dodatkowych systemów z przyciskiem na środkowej konsoli (np. ASR). Ale jeśli nie działa Ci ABS to siłą rzeczy nie działa Ci EDS <okok>

[ Dodano: 2015-01-18, 14:35 ]
Aha, Twój kabelek z 5 zł z Vag-Com zamiast Polski Vag zrobi tyle samo co wypas sprzęt kolegi - tyle że porządnie. A trochę droższy kabelek + VCDS zrobi wszystko w każdej A6/S6/RS6 C6 - jego sprzęt już nie...

Jego sprzęt jest drogi, bo posiada kilka-kilkanaście protokołów zwiększających uniwersalność do większości marek samochodowych, ale funkcjonalność i niestety trafność przez to jest ograniczona...

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 18 sty 2015, 15:42

nie mówię że coś jest lepsze :)

po prostu zwykły kabel przy palącym się ABS i (!) nie łączy się z niczym.

a jego się łączy ze wszystkim oprócz ABS.

to że jeśli nie działa ABS to nie działa i EDS to jestem tego świadom po prostu tyle lat myślałem że moje A6 nie ma żadnej kontroli trakcji :shock:

bo zawsze bez problemu można było sobie pójść bokiem itd co w przypadku ESP nie jest wykonalne bo samochód zaraz się dławi itd co wszyscy wiedzą.

chodzi mi głównie o to co może być przyczyną wywalania (!) skoro sterownik ABS te dwa druciki były dolutowane...

i zastanawiam się np czy coś oprócz ABS jest jeszcze od EDS oddzielnego co np mogłoby zaburzyć pracę ABS.
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 18 sty 2015, 15:57

Masz auto z 1997 roku - nie łączy się bo to jedno z pierwszych zastosowań OBD2 w momencie gdy u siebie zaczynałem skan, przekręcałem kluczyk z poz. II na 0 i z powrotem na II i dopiero się łączył.

Tak, były systemy stałe bez wyłącznika na konsoli <okok>
EDS a właściwie EDL- Electronic Differential Lock w grupie VAG korzysta tylko z czujników ABS - różnica obrotów i wkracza wyhamowując szybciej się kręcące. Reszta jest w sterowniku ABS <okok>

Aha - od rozdzielania napędów jest sprzęgło wiskotyczne, a nie żaden system <okok>

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 18 sty 2015, 16:11

tomekkk1 pisze:Masz auto z 1997 roku - nie łączy się bo to jedno z pierwszych zastosowań OBD2 w momencie gdy u siebie zaczynałem skan, przekręcałem kluczyk z poz. II na 0 i z powrotem na II i dopiero się łączył.

Tak, były systemy stałe bez wyłącznika na konsoli <okok>
EDS a właściwie EDL- Electronic Differential Lock w grupie VAG korzysta tylko z czujników ABS - różnica obrotów i wkracza wyhamowując szybciej się kręcące. Reszta jest w sterowniku ABS <okok>

Aha - od rozdzielania napędów jest sprzęgło wiskotyczne, a nie żaden system <okok>
no czyli jedno już wiem EDS jest głownie ABSem i nie ma żadnych swoich czujników itd

przy posiadaniu EDS/EDL będzie też takie dławienie samochodu czy jest to inaczej wyczuwalne ? bo szczerze mówiąc jak mi normalnie działał ABD itd to w zimę nie zauważyłem nigdy żeby coś mi jakoś strasznie blokowało auto po prostu jechało zawsze tak jak chciałem jak chciałem mu wcisnąć na śniegu to nie było problemów.

nie łączy się z ABS bo był naprawiany w tamtym tygodniu i zastanawiam się czy czasami nie puścił ten lut albo coś bo aż nie możliwe że nagle świruje cały czas...

bo jeśli nie wywala błędów czujników kół to zostaję sterownik ??
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 18 sty 2015, 16:22

EDL udało mi się wprawić w ruch zaledwie raz czy dwa - koło musi chwile buksować zanim się włączy do akcji...

Coś ewidentnie namieszane masz w sterowniku - nie takie hop polutować druciki - część z nich jest grubości włosa i wątpię by tylko dwa zimne luty były sprawcą...

Sterownik nie żyje i całkiem możliwe, że będzie robił głupstwa, więc błędów z jego peryferii nie będzie na pewno - zakładając, że któryś czujnik też jest walnięty. Ale to hipoteza, bo nie ma pracy całego układu i nie ma sensu dywagować czy coś jeszcze oprócz sterownika nie działa - dopóki nie zostanie porządnie naprawiony...

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 18 sty 2015, 16:29

tomekkk1 pisze:EDL udało mi się wprawić w ruch zaledwie raz czy dwa - koło musi chwile buksować zanim się włączy do akcji...

Coś ewidentnie namieszane masz w sterowniku - nie takie hop polutować druciki - część z nich jest grubości włosa i wątpię by tylko dwa zimne luty były sprawcą...

Sterownik nie żyje i całkiem możliwe, że będzie robił głupstwa, więc błędów z jego peryferii nie będzie na pewno - zakładając, że któryś czujnik też jest walnięty. Ale to hipoteza, bo nie ma pracy całego układu i nie ma sensu dywagować czy coś jeszcze oprócz sterownika nie działa - dopóki nie zostanie porządnie naprawiony...
czyli jest opcja że nie tylko te 2 druciki srebrne się urywają ??

w momencie kiedy nic się nie świeci jak się da po hamulcach to normalnie ABSy działają auto się dobrze zatrzymuje itd.

No tak ale kiedy idzie się bokiem na śniegu albo zakręci jakiegoś bączka to wszystkie koła buksują <lol> a jak tyle zim już przelatałem to nigdy nie spotkałem się z typowym objawem włączenia ESP kiedy to samochód zaczyna się dusić stawać a napewno nie jedzie do przodu....

kumpel jak ma włączone ESP w a4 b6 i np chce polecieć na śniegu to nie ma opcji da mu do dechy a tu jeden wielki muł i tyle...
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 18 sty 2015, 16:52

drucików jest tam cały rząd, o ile pamiętam zewnętrzne są grubsze, wewnętrzne jak włos...

Może przez lata ESP po prostu nie działał u Ciebie a teraz gdy ABS zaskoczy i działa poprawnie to i podsystemy pracują co stwierdzasz <mysli>

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 18 sty 2015, 16:57

tomekkk1 pisze:drucików jest tam cały rząd, o ile pamiętam zewnętrzne są grubsze, wewnętrzne jak włos...

Może przez lata ESP po prostu nie działał u Ciebie a teraz gdy ABS zaskoczy i działa poprawnie to i podsystemy pracują co stwierdzasz <mysli>
no ale jeśli ABS działał normalnie błędów nigdy żadnych nie było tzn że i to musiało działać skoro jest ale może to po prostu na jakiejś innej zasadzie działa no ja to już pojęcia nie mam ale napewno nie było zachowania w aucie takiego że telepało nim bo kółka co chwila jakieś hamowało i dusiło silnik...

tak są włoski i na środku grubsze dwa srebrne druciki które się głownie odłamują lekko a po przeciwnej stronie to mniej ale grubszych no i te dwa zostały na nowo dolutowane i 2dni było ok a potem cuda się zaczęły dziać....
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 sty 2015, 19:25

wróciłbym do gościa co lutował i niech sprawdza

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 18 sty 2015, 20:55

bendzji pisze:wróciłbym do gościa co lutował i niech sprawdza
no tak też właśnie zrobię :]

bo skoro znowu nie ma komunikacji ze sterownikiem pierwsze co urwane druciki w sterowniku...

ale mam jeszcze takie pytanie odnośnie tego testu wyjść w sterowniku ABS

czy ktoś robił u siebie ? i co tam mu wyskakuje ? bo mi w pewnym momencie wyskoczy coś z czujnikiem halla zerwie połączenie i (!) na środku....
_________________________________ Audi Quattro______________________________

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja