
Wsad jest nieporównywalnie duży w SPAM do wcześniejszych liczników , jak coś nowego odnajdę będę sukcesywnie dodawał

EPPROM jest podzielony na dwie części: części licznikową i część immobilizera przedzieloną w zakresie 0x38E-0x69F komórkami FF
Z takiej ciekawostki podam że trafiłem na wsad amerykańskiego licznika 4B0-920-980M który jest pozbawiony immobilizera , w USA pojawił się on od rocznika modelowego 2001.
Mapa interesujących nas części EPPROM:
Opis:
0x020-0x021: Kodowanie - obracamy bajty , zmieniamy na DEC i dzielimy przez 2
czyli np. 7C00 HEX > 007C HEX > 124 DEC /2 > 64 - czyli kodowanie 00064 ,
w moim liczniku 4401 HEX > 0144 HEX > 324 DEC/2 > 162 - czyli kodowanie 00162
0x029-0x2A: adaptacja kanał 60 - możliwe wartości HEX: 0000 ; 0104 ; 0304 ; 0481 czyli DEC: 0 ; 1025 ; 1027 ; 1153
0x02B-0x2C: adaptacja kanał 61
0x02D: adaptacja kanał 62
0x042-0x051: Przebieg (Odometer)
0x0C4- 0x0D3: Prędkościomierz - oś x - Skala Prędkościomierza (Speedometer)
0x0D4 - 0x0E3: Prędkościomierz - oś y - Wychylenie Silniczka Krokowego (Speedometer)
0x10A- 0x111: Obrotomierz - oś x - Skala Obrotomierza (Tachometer)
0x112 - 0x119: Obrotomierz - oś y - Wychylenie Silniczka Krokowego (Tachometer)
0x13F - 0x14A: Temperatura Płynu Chłodzącego - oś x - Skala (Fuel Gauge)
0x14B - 0x156: Temperatura Płynu Chłodzącego - oś y - Wychylenie Silniczka Krokowego (Fuel Gauge)
0x180- 0x18F: Wskaźnik Paliwa - Skala Zbiornika 70l
0x190 - 0x19F: Wskaźnik Paliwa - Wychylenie Silniczka Krokowego (Tachometer) - 70l
0x304- 0x313: Wskaźnik Paliwa - Skala Zbiornika 82l - V8
0x314- 0x323: Wskaźnik Paliwa - Wychylenie Silniczka Krokowego (Tachometer) - 82l V8
0x6A0 - 0x7FF: Tu zapisane są informacje o numerze i wersji licznika/softu, immo
0x790-0x7A7: Klucz immobilizera 3 razy powtórzony , taki sam jest zapisany w zaadaptowanym z licznikiem sterowniku silnika
0x7E2-0x7E7: Pin immobilizera 3 razy powtórzony , w tym przypadku 2706 , odwrócony daje 0627 HEX = 1575 DEC