Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Swap 2.5 TDI na 2.8 V6 APR LPG Problemy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Swap 2.5 TDI na 2.8 V6 APR LPG Problemy

Post autor: Rzeski_STG » 07 sty 2015, 21:16

Witam jestem po swapie 2.5 TDI na 2.8 V6 APR z LPG. Silnik odpalił gaz również chodzi, ale mam teraz problemy z czujnikami i osprzętem silnika, a mianowicie: przepływomierz nie działa, czujnik wałka, zawór evap, zawór dodatkowego dolotu pokazują na VAGu błedy short to ground. Wiązkę silnika i sterownik mam oryginalny od tego silnika. Wydaje mi się, że brakuje na którymś pinie zasilania, tak samo jak brakowało zasilania cewki, które musiałem dorobić. Ponadto sondy wywalają bład No activity. Czy ktoś wie gdzie tkwi problem ?? Z góry dziękuje za pomoc...

[ Dodano: 2015-01-07, 21:16 ]
Problem rozwiązany, wystarczyło podpiąć dodatkowy + we wtyczce na podszybiu, wszystko śmiga jak należy. Został tylko problem licznika gdyż wiazka samochodu jest z 98r., a sterownik silnika i licznik jest z półliftu 99r. Piny wtyczek licznika są rozłożone inaczej przez co choinka na liczniku. Czy ktoś robił swap licznika na lift i udało się wszystko podłączyć, uruchomić i pogasić ?? Czy lepiej zlikwidować immo w ECU i wstawić licznik starego typu z czerwonym podświetleniem ??

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 sty 2015, 21:57

Co do liczników proponuję poczytać: http://www.audi4ever.com/assets/siteCon ... au_can.pdf lub na A4klub.pl temat http://a4-klub.pl/index.php?/topic/5854 ... ka-na-fis/

Pomagałem raz koledze snoopi21 i on to wszystko ogarnął.

Co do immo to w 98 r. masz na 75% immo2 ( tylko pierwsze tygodnie wychodziły z immo1 ) - więc licznik z immo3 powienien zgrać się bez problemu.

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 08 sty 2015, 16:46

Bardzo dobry toutorial, gdyby ktoś przetłumaczł go na polski to byłoby mistrzostwo. W sobotę będę miał trochę czasu to poprzepinam te kabelki. Najbardziej boję się sensora oleju, mam go w misce ale nie wiem pod którym pinem ECU jest sygnał do licznika.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 sty 2015, 22:56

Na pewno napotkasz pewien problem - brak przewodów od kostek w skrzynce ECU do licznika - np. przewodów CAN ( pomarańczowo/czarny CAN-H i pomarańczowo/brązowy CAN-L ) - bo ich nie było w 98 roku

Druga sprawa ABS/ESP - sterowniki w dieslach 98 r. mogły być inne i np. nie będą współpracować ze sterownikiem silnika APR ( komunikuje się z ABS/ESP po CAN )

Ogólnie w aucie z półlifta i lifta połączenie między ECU , licznikiem , ABS/ESP , sterownikiem skrzyni ( w automatach ) - idzie po CAN ( tworzy on sieć Powertrain Data Bus ).


CO do sensora oleju - nie jest podłączony do ECU , ma on połączenie tylko i wyłącznie z licznikiem - pin 3 sensora do pin 15 zielonej wtyczki licznika.

Reszta pinów sensora to:
- pin 2 - masa
- pin 1 - zasilanie 12V - z bezpiecznika S5

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 20 kwie 2015, 21:24

No właśnie ABS, podłącze wszystko do licznika a potem zostanie mi świecący wykrzyknik... Mam pompę od samochodu dawcy, ale to jest pompa z ESP, pompa ma inną wtyczkę, wiązkę, czujnik skrętu i inne pierdoły. Chyba pójdę na łatwiznę dam ektronikowi ECU do usunięcia immo, bo immo3 niestety emulatorem się nie wyłączy i wsadzę zwykły licznik z przedliftu.

[ Dodano: 2015-04-20, 21:24 ]
Witam ponownie, usunąłem immo, podłączyłem licznik starego typu, jest komunikacja Vagiem wszystko gra, ale nie czujnik sprzęgła jest widocznie na innym pinie i sterownik nie widzi kiedy operuje sprzęgłem i przy zmianie biegów mam denerwujące przegazówki. Czy ktoś orietuje sie na którym pinie sterownika jest czujnik sprzęgła.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 kwie 2015, 22:43

pin 39 to sprzęgło

a z jakiego auta jest ten APR? Może z automata? Sterownik przekodowany?

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 22 kwie 2015, 21:06

Ten APR jest z A6 manual quattro półlift, może 2.5 TDI ma sprzęgło na innym pinie w białej kostce w podszybiu, nie wiem ale sterownik nie reaguje na sprzęgło. Jutro sprawdzę dokąd idzie kabel z pinu 39. Podejrzewam, że pinologia podszybia może być troche inna z liftu i przedliftu, tak samo jak licznika.

[ Dodano: 2015-04-22, 21:06 ]
Już zrobione, sprzęgło było podpięte pod pin 39 sterownika, ale podawana była masa, a teraz podałem plus i wszystko śmiga.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja