[c5 2,5 tdi] czipujemy czy nie ?
[c5 2,5 tdi] czipujemy czy nie ?
witam, mam pytanko co do chipowania silniczków 2.5 TDI, zwłaszczych tych roczników gdzie siada pompa. tak sobie rozmawiałem ze znajomym, ma warsztat głównie zajmuje się elektryką. on osobiście jest zdania że nie powinno się podwyższać mocy w tych autkach czy to 150 czy 180 kucy z racji głównie na tą pompe bo skraca to jej żywotność itp no i na wałki, jakiego zdania wy jesteście ? pozdro.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 448
- Rejestracja: 02 lis 2008, 00:03
- Imię: Robert
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wa-Wa
- Kontakt:
najwyraźniej nie zna się na tyle, żeby chipować ten silniki, ale nie odmówi, jak ktoś się uprze i jeszcze da mu za to kilka groszy.juchas pisze:tzn ja nie popieram dokładania jakiegoś czegoś. chodzi mi o wasze opinie dotyczące ogólnie czipowania i tych silników. ten mój znajmoy czipuje ale te silniki na odpowiedzialność właściciela i nie daje gwarancji, takie ma podejście.
ja mam w rodzinie C5 2,5 TDI 150km rok 1999 i ma zrobioną nową mape na 180 kucy i chodzi bez zarzutów i jakoś nie ma problemu z pompą wałkami i innym tego typu ponoć "wadliwymi częściami"
ale auto jest systematycznie serwisowane i doglądane przez pana Janusza Sope z Czernicy k/Rybnika "SSerwis" z resztą ten pan robił chip do tego auta i mogę powiedzieć że nie znam lepszego majstra od Audi.
Więc ja polecam Chip ale napisany specjalnie pod dane auto a nie jakiś box z alledrogo :!: :-P i u dobrego fachowca który się na tym zna.

Więc ja polecam Chip ale napisany specjalnie pod dane auto a nie jakiś box z alledrogo :!: :-P i u dobrego fachowca który się na tym zna.
PAGÓR
![Obrazek]()
Masz rację, skoro przykładowo dali nam 150 KM to tyle, ile nasz mechanizm potrafi wytrzymać. Też kiedyś myślałem o chipie, ale szybko zrozumiałem, że nie mogę narażać autka na wyslilenia.wojtek pisze:A ja wam powiem że boje się chipów i power box:-D jak mi fabryka dała 150km to niech tak zostanie Pozdro<ok>
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 517
- Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Chip nie jest taki zły. Dobrze zrobiony chip nic nie popsuje oczywiście jeżeli będziemy dbać o autko. Nie należy mocno wciskać gazu póki silnik się nie nagrzeje (optymalna temp. 90 stopni) oraz nie wolno gasić silnika bez "schłodzenia turbinki". To w sumie tyczy się każdego diesla, nie tylko tego zchipowanego :mrgreen: Ostanie 2-3km należy przejechać spokojnie, a po zatrzymaniu nie gasić od razu silnika tylko dać mu pochodzić te 40sek do minuty. Mając wirusa, powinno też częściej wymieniać się olej (zamiast co 30tys. to co 15-20tys.) z racji, że turbinka jest właśnie chłodzona olejem :-P Noi wirus musi być też w granicach rozsądku. 20-30% mocy to raczej max :-Pjajcyk pisze: Masz rację, skoro przykładowo dali nam 150 KM to tyle, ile nasz mechanizm potrafi wytrzymać. Też kiedyś myślałem o chipie, ale szybko zrozumiałem, że nie mogę narażać autka na wyslilenia.
- wojtek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 105
- Rejestracja: 17 mar 2008, 13:48
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wałbrzych
ja tam u siebie nie mam wirusa ale olej co 10tyś wymieniamFunosek pisze:Mając wirusa, powinno też częściej wymieniać się olej (zamiast co 30tys. to co 15-20tys.)


Dobry Chip tunig musi kosztować tak ok 2000 zl. I musialbym miec pewnosc, ze ludzie, ktorzy to robia, nie pierwszy raz siedza przy tym.wojtek pisze:ja tam u siebie nie mam wirusa ale olej co 10tyś wymieniamFunosek pisze:Mając wirusa, powinno też częściej wymieniać się olej (zamiast co 30tys. to co 15-20tys.)ale w sumie Funosek, to masz racje
może bym sobie wirusa wgrał ale musiał bym być pewien że zakład który mi to zrobi będzie znał się na rzeczy :-P
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Tak to wygląda, ale np. w UK (tylko przykład) tuning - mapy -, czyli najpierw sprawdzenie stanu technicznego -, między innymi dwumas, sprzęgło i szczegółowo motor; wykonanie pełnych logów statycznych, BS, dynamicznych - po tym dostajesz wykres aktualny no i wykonanie mapingujajcyk pisze:Dobry Chip tunig musi kosztować tak ok 2000 zl. I musialbym miec pewnosc, ze ludzie, ktorzy to robia, nie pierwszy raz siedza przy tym.wojtek pisze:ja tam u siebie nie mam wirusa ale olej co 10tyś wymieniamFunosek pisze:Mając wirusa, powinno też częściej wymieniać się olej (zamiast co 30tys. to co 15-20tys.)ale w sumie Funosek, to masz racje
może bym sobie wirusa wgrał ale musiał bym być pewien że zakład który mi to zrobi będzie znał się na rzeczy :-P

2.5 TDI AYM 2002
Niekoniecznie większy. Rogal czy Kompot :-P biorą więcej tylko i wyłącznie dlatego, że są znani i moga sobie na to pozwolic, chociaz przy grupowym zamówieniu to tez masz 9 stówek. A reszta, mniej znanych ale równie dobrych pisarzy mappaw1972 pisze:akim cudem w PL za to samo koszt jest większy ?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 517
- Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
O właśnie takBolszakoof pisze:Niekoniecznie większy. Rogal czy Kompot :-P biorą więcej tylko i wyłącznie dlatego, że są znani i moga sobie na to pozwolic, chociaz przy grupowym zamówieniu to tez masz 9 stówek. A reszta, mniej znanych ale równie dobrych pisarzy mapbierze w granicach 900 złotych oczywiście z hamowaniem.

