Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[c5 2,5 tdi] czipujemy czy nie ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
juchas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 20 sty 2009, 11:02
Lokalizacja: Dzierżoniów

[c5 2,5 tdi] czipujemy czy nie ?

Post autor: juchas » 03 lut 2009, 20:18

witam, mam pytanko co do chipowania silniczków 2.5 TDI, zwłaszczych tych roczników gdzie siada pompa. tak sobie rozmawiałem ze znajomym, ma warsztat głównie zajmuje się elektryką. on osobiście jest zdania że nie powinno się podwyższać mocy w tych autkach czy to 150 czy 180 kucy z racji głównie na tą pompe bo skraca to jej żywotność itp no i na wałki, jakiego zdania wy jesteście ? pozdro.

juchas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 20 sty 2009, 11:02
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: juchas » 03 lut 2009, 20:48

chodzi też nie tylko o czipsa ale również podwyższanie mocy poprzez zmiane oprogramowania.

juchas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 20 sty 2009, 11:02
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: juchas » 03 lut 2009, 21:30

generalnie w naszym społeczeństwie słowo chip jest postrzegane jako "czip" czyli coś co można dołożyć i uformowało się że chip tuning to dokładanie tych "czipów" na silnik a jak komuś mówie o zmianie oprogramowania to mi tłumaczą że to zupełnie coś innego hehe :lol:

juchas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 20 sty 2009, 11:02
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: juchas » 03 lut 2009, 22:14

tzn ja nie popieram dokładania jakiegoś czegoś. chodzi mi o wasze opinie dotyczące ogólnie czipowania i tych silników. ten mój znajmoy czipuje ale te silniki na odpowiedzialność właściciela i nie daje gwarancji, takie ma podejście.

surowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 02 lis 2008, 00:03
Imię: Robert
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wa-Wa
Kontakt:

Post autor: surowy » 03 lut 2009, 22:51

juchas pisze:tzn ja nie popieram dokładania jakiegoś czegoś. chodzi mi o wasze opinie dotyczące ogólnie czipowania i tych silników. ten mój znajmoy czipuje ale te silniki na odpowiedzialność właściciela i nie daje gwarancji, takie ma podejście.
najwyraźniej nie zna się na tyle, żeby chipować ten silniki, ale nie odmówi, jak ktoś się uprze i jeszcze da mu za to kilka groszy.

Awatar użytkownika
wojtek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2008, 13:48
Imię: Wojtek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: wojtek » 07 mar 2009, 19:39

A ja wam powiem że boje się chipów i power box !! :-D jak mi fabryka dała 150km to niech tak zostanie Pozdro<ok>

Awatar użytkownika
PAGOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 834
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:36
Lokalizacja: BIERUń STARY/ŚLĄSK

Post autor: PAGOR » 07 mar 2009, 19:43

ja mam w rodzinie C5 2,5 TDI 150km rok 1999 i ma zrobioną nową mape na 180 kucy i chodzi bez zarzutów i jakoś nie ma problemu z pompą wałkami i innym tego typu ponoć "wadliwymi częściami" <ok> ale auto jest systematycznie serwisowane i doglądane przez pana Janusza Sope z Czernicy k/Rybnika "SSerwis" z resztą ten pan robił chip do tego auta i mogę powiedzieć że nie znam lepszego majstra od Audi.

Więc ja polecam Chip ale napisany specjalnie pod dane auto a nie jakiś box z alledrogo :!: :-P i u dobrego fachowca który się na tym zna.
PAGÓR
Obrazek

Awatar użytkownika
jajcyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:33
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: jajcyk » 17 mar 2009, 18:50

wojtek pisze:A ja wam powiem że boje się chipów i power box !! :-D jak mi fabryka dała 150km to niech tak zostanie Pozdro<ok>
Masz rację, skoro przykładowo dali nam 150 KM to tyle, ile nasz mechanizm potrafi wytrzymać. Też kiedyś myślałem o chipie, ale szybko zrozumiałem, że nie mogę narażać autka na wyslilenia.

Funosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 517
Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Funosek » 17 mar 2009, 20:35

jajcyk pisze: Masz rację, skoro przykładowo dali nam 150 KM to tyle, ile nasz mechanizm potrafi wytrzymać. Też kiedyś myślałem o chipie, ale szybko zrozumiałem, że nie mogę narażać autka na wyslilenia.
Chip nie jest taki zły. Dobrze zrobiony chip nic nie popsuje oczywiście jeżeli będziemy dbać o autko. Nie należy mocno wciskać gazu póki silnik się nie nagrzeje (optymalna temp. 90 stopni) oraz nie wolno gasić silnika bez "schłodzenia turbinki". To w sumie tyczy się każdego diesla, nie tylko tego zchipowanego :mrgreen: Ostanie 2-3km należy przejechać spokojnie, a po zatrzymaniu nie gasić od razu silnika tylko dać mu pochodzić te 40sek do minuty. Mając wirusa, powinno też częściej wymieniać się olej (zamiast co 30tys. to co 15-20tys.) z racji, że turbinka jest właśnie chłodzona olejem :-P Noi wirus musi być też w granicach rozsądku. 20-30% mocy to raczej max :-P

Awatar użytkownika
wojtek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2008, 13:48
Imię: Wojtek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: wojtek » 17 mar 2009, 21:07

Funosek pisze:Mając wirusa, powinno też częściej wymieniać się olej (zamiast co 30tys. to co 15-20tys.)
ja tam u siebie nie mam wirusa ale olej co 10tyś wymieniam <ok> ale w sumie Funosek, to masz racje <ok> może bym sobie wirusa wgrał ale musiał bym być pewien że zakład który mi to zrobi będzie znał się na rzeczy :-P

Awatar użytkownika
jajcyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:33
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: jajcyk » 18 mar 2009, 22:36

wojtek pisze:
Funosek pisze:Mając wirusa, powinno też częściej wymieniać się olej (zamiast co 30tys. to co 15-20tys.)
ja tam u siebie nie mam wirusa ale olej co 10tyś wymieniam <ok> ale w sumie Funosek, to masz racje <ok> może bym sobie wirusa wgrał ale musiał bym być pewien że zakład który mi to zrobi będzie znał się na rzeczy :-P
Dobry Chip tunig musi kosztować tak ok 2000 zl. I musialbym miec pewnosc, ze ludzie, ktorzy to robia, nie pierwszy raz siedza przy tym.

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 19 mar 2009, 03:33

jajcyk pisze:
wojtek pisze:
Funosek pisze:Mając wirusa, powinno też częściej wymieniać się olej (zamiast co 30tys. to co 15-20tys.)
ja tam u siebie nie mam wirusa ale olej co 10tyś wymieniam <ok> ale w sumie Funosek, to masz racje <ok> może bym sobie wirusa wgrał ale musiał bym być pewien że zakład który mi to zrobi będzie znał się na rzeczy :-P
Dobry Chip tunig musi kosztować tak ok 2000 zl. I musialbym miec pewnosc, ze ludzie, ktorzy to robia, nie pierwszy raz siedza przy tym.
Tak to wygląda, ale np. w UK (tylko przykład) tuning - mapy -, czyli najpierw sprawdzenie stanu technicznego -, między innymi dwumas, sprzęgło i szczegółowo motor; wykonanie pełnych logów statycznych, BS, dynamicznych - po tym dostajesz wykres aktualny no i wykonanie mapingu ;-) i nowy wykres. Przykładowa cena za usługę to około 170 funtów (wg kursu około 850 zł ). A więc po raz kolejny wynika, że lepiej udać się po za "granice" naszego kraju - jakość przy duuużo niższej cenie. Jest to cena za AWX ze 131 BHP faktycznych i 285 Nm na 162 BHP i 330 NM. Moment osiągany od 2200 obr/min i rozłożony podobnie jak pierwowzór. Na tym etapie nie wyciągnięto wszystkiego co można, ponieważ mimo przebiegu - 150 tys. km (rocznik 2002) dwumas ma luzy i poślizgi sprzęgła (nie odczówalne podczas zmiany). Po wymianie w/w mapy zostaną wykonane ponownie. Moment powinien być wtedy osiągany przy 2000 obr./min. Jakim cudem w PL za to samo koszt jest większy ? Pytanie retoryczne......
2.5 TDI AYM 2002

Bolszakoof

Post autor: Bolszakoof » 19 mar 2009, 06:38

paw1972 pisze:akim cudem w PL za to samo koszt jest większy ?
Niekoniecznie większy. Rogal czy Kompot :-P biorą więcej tylko i wyłącznie dlatego, że są znani i moga sobie na to pozwolic, chociaz przy grupowym zamówieniu to tez masz 9 stówek. A reszta, mniej znanych ale równie dobrych pisarzy map ;-) bierze w granicach 900 złotych oczywiście z hamowaniem.

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 19 mar 2009, 11:40

Paw1972 napisał:
ale np. w UK (tylko przykład) tuning
Jaka firma ci to robiła?
<ok>
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

Funosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 517
Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Funosek » 19 mar 2009, 16:34

Bolszakoof pisze:Niekoniecznie większy. Rogal czy Kompot :-P biorą więcej tylko i wyłącznie dlatego, że są znani i moga sobie na to pozwolic, chociaz przy grupowym zamówieniu to tez masz 9 stówek. A reszta, mniej znanych ale równie dobrych pisarzy map ;-) bierze w granicach 900 złotych oczywiście z hamowaniem.
O właśnie tak :) Taniej a moim zdaniem są o wiele lepsi od niektórych którzy kasują po ok. 2 tys. <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja