Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

silniki 4.2 V8, czy to te same konstrukcje?

Wszystko co dotyczy benzynowych A6/A7, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
Forum A7 Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 10 kwie 2014, 18:12
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Chorzów

silniki 4.2 V8, czy to te same konstrukcje?

Post autor: Forum A7 Polska » 04 sty 2015, 07:45

od jakiegos czasu nurtuje mnie pytanie odnosnie silnikow 4.2 V8 bez FSI, czy jest to ta sama konstrukcja ktora znajduje sie min w A6 C5, S6 C5,A6 C6 oraz A8 D3? mam na mysli osprzet,turbo,skrzynia,czy bez problemu mozna je spasowac? Jesli ktos zna odpowiedz na moje pytanie, niech rozwieje te watpliwosci, z gory dzieki.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 sty 2015, 09:51

Myślę że należy rozgraniczyć 4.2 V8 które jest napędzane paskiem rozrządu ( A6 C5 i A8 D2 ) i te w których jest łańcuch rozrządu ( A6 C6 i Allroad C5? , A8 D3 ) bo to zupełnie inna konstrukcja.

Z łańcuchem kod silnika zaczyna się na Bxx ale niech ktoś potwierdzi moje podejrzenia...

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 04 sty 2015, 20:17

necroSS pisze:A6 C5, S6 C5,A6 C6 oraz A8 D3? mam na mysli osprzet,turbo,skrzynia,czy bez problemu mozna je spasowac?
Skoro mowa o silnikach 4.2 V8 bez FSI to:
W A6 C5, S6 C5 są skrzynie 5hp, rozrząd na pasku
W Allroad C5 4.2 V8 jest skrzynia 5hp, rozrząd na łańcuchu
W A6 C6 jest skrzynia 6hp, rozrząd na łańcuchu
W A8 D3 jest skrzynia 6hp. rozrząd na pasku
Wszystkie są wolnossące, więc turbo nie mają.
bendzji pisze:Z łańcuchem kod silnika zaczyna się na Bxx ale niech ktoś potwierdzi moje podejrzenia...
W A6 tak, natomiast w A8 D3 bez FSI jest silnik BFM, który jest na pasku.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
Kocureq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 13 lip 2013, 10:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq » 04 sty 2015, 20:40

A skrzynie w C5 też nie są różne? 5hp19 / 5hp24?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 04 sty 2015, 20:43

Kocureq pisze:A skrzynie w C5 też nie są różne? 5hp19 / 5hp24?
Generalnie w C5 są różne, ale w C5 z silnikami 4.2 są tylko 5hp24 tyle, że z różnymi przełożeniami i konwerterami.
motostacja - części samochodowe.

arekzgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 12 cze 2012, 00:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: arekzgorek » 07 sty 2015, 10:00

i zapewne jest różnica w wymianie rozrządu. ja przeżyłem wymianę łańcucha, dziękuję pochodzę pieszo :)

Forum A7 Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 10 kwie 2014, 18:12
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Forum A7 Polska » 07 sty 2015, 22:55

az tyle Cie skasowali?
Reklama samochodowa - forum a6klub.pl

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 08 sty 2015, 01:56

No do wymiany łańcucha musisz wyjąć silnik cały :D Usługa z częściami to jakieś 4 -5 tysięcy o ile się nie mylę ;)

Forum A7 Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 10 kwie 2014, 18:12
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Forum A7 Polska » 08 sty 2015, 05:49

to i tak polowa tego co trzeba zaplacic w przypadku wymiany rozrzadu w A8 D3 4.0/4.2 TDI....
Reklama samochodowa - forum a6klub.pl

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 08 sty 2015, 10:14

necroSS, No tylko ta Cena co podałem to raczej nie w ASO ;)

arekzgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 12 cze 2012, 00:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: arekzgorek » 08 sty 2015, 10:16

necroSS pisze:az tyle Cie skasowali?
Coś koło 10 tyś, nie ma zamienników, trzeba wyjechać z silnikiem i skrzynie opuścić.

Forum A7 Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 10 kwie 2014, 18:12
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Forum A7 Polska » 09 sty 2015, 05:45

w takim razie ja tu czegos nie rozumiem, pisza, ze rozrzad jest bez obsługowy a tu dowiaduje sie z forum "wymiana rozrzadu" teraz jak rozpoznac, ze rozrzad jest do zrobienia? O.o
Reklama samochodowa - forum a6klub.pl

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 09 sty 2015, 09:11

W początkowej fazie tarabani przy rozruchu, później już cały czas.
Rozrząd jest tak samo bezobsługowy jak skrzynie tiptronic, których producent nie przewiduje obsługi.

arekzgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 12 cze 2012, 00:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: arekzgorek » 09 sty 2015, 10:32

necroSS pisze:w takim razie ja tu czegos nie rozumiem, pisza, ze rozrzad jest bez obsługowy a tu dowiaduje sie z forum "wymiana rozrzadu" teraz jak rozpoznac, ze rozrzad jest do zrobienia? O.o
Sorry, to nie wiecie że rozrząd bezobsługowy był tylko w meśku W124?
W V8 audi lecą pomiędzy 180 a 220 tyś najczęściej, czasami pomaga tylko wymiana łańcucha za 3500zł a u mnie niestety to by nie zdało egzaminu.
Kupiłem auto z przebiegiem 211 tyś i było cichutko, zaczęło grzechotać przy 220, no i wymieniłem. u mnie dodatkowo ROZLECIAŁ się ślizgacz ale na szczęście nie kończyło się to katastrofą.
Na pocieszenie w BWM tak samo jest tylko że taniej. i w 3.0TDI też się tak zdarza.
necroSS pisze:jak rozpoznac, ze rozrzad jest do zrobienia? O.o
Kupić z oryginalnym przebiegiem do 100 tyś :) (ale więszkość ma 160 -180 :) ) lub szukać takiej z wymienionym rozrządem, ja taką sprzedawałem, a na wszystko miałem f-ry. A chłopak który kupił był dobrze zorientowany w tym temacie i wiedział za co płaci całkiem przyzwoite pieniążki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga