Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] [AVB 1.9] Piszczenie paska rozrządu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
vario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2011, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[ INNY] [AVB 1.9] Piszczenie paska rozrządu

Post autor: vario » 09 sty 2015, 00:36

Witam

Rozrząd wymieniany jakiś czas temu, pasek dayco, rolki ina, napięty jak w ELSIE. Był spokój do teraz.


To na bank rozrząd, po przejechaniu go szmatką ustaje na jakiś czas :(

Może wiecie o co może chodzić ?

Z góry dzięki za odpowiedzi
Pzdr

barman_pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 26 wrz 2014, 04:19
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: barman_pl » 09 sty 2015, 01:43

Wymieniałeś wszystko co po rozrządzie "biega" ?
Co "przejeżdżasz szmatką" ?

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 09 sty 2015, 08:13

jeżeli jesteś pewien, żeodgłos dochodzi z rozrządu to się nie zastanawiaj i wymień natychmiast. Wątpie, że to pasek piszczy, pewniej jakaś rolka umiera.Pasem ma zęby i tam nie ma co piszczeć.

Awatar użytkownika
vario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2011, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: vario » 09 sty 2015, 11:56

Tak komplet wymieniony na markowy.

Na odpalonym silniku wystarczy dotknąć szmatką/rękawiczką chodzącego paska (gładkiej strony) i na chwilę jest spokój. Także ten pisk pochodzi z kontaktu którejś z rolek z gładką stroną paska.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 09 sty 2015, 12:59

któraś z rolek może mieć lekki luz i pasek nie chodzi po niej równo stąd ten pisk

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 11 sty 2015, 16:30

jak jakaś rolka ma luz to pilna wymiana konieczna

Awatar użytkownika
martino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 05 maja 2008, 22:35
Lokalizacja: Góra Śląska

Post autor: martino » 11 sty 2015, 18:46

Pewnie górna rolka prowadząca...ja bym się zbytnio nie podniecał i z tym jedziła skoro wszystko było niedawno wymieniane,
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km



Vorsprung durch Technik

"Ropa daje kopa:-)"

Awatar użytkownika
vario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2011, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: vario » 11 sty 2015, 23:08

Tzn rolka napinająca?

Awatar użytkownika
martino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 05 maja 2008, 22:35
Lokalizacja: Góra Śląska

Post autor: martino » 13 sty 2015, 09:04

Nie-rolka napinająca to napinacz,a po prowadzącej chodzi pasek rozrządu.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km



Vorsprung durch Technik

"Ropa daje kopa:-)"

drookash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 07 sty 2015, 21:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 16 sty 2015, 23:21

Paski cięte są z rolki - czasami brzeg paska nie jest idealnie prosty. Stawiam na to, że pasek piszczy o brzeg rolki napinającej.
Zanim jednak cokolwiek zaczniesz robić zwal oba paski osprzętu na moment i upewnij się, że to nie one.
Popatrz na mój przypadek :

Pompa okazała się mieć minimalnie inny moduł zęba (kupowana w ASO !!!) i nie spasowywała się w paskiem podrzucając go na wejściu w kółko. Napięcie idealne, rozrząd na blokadach YATO.
Wymieniłem pompę na taką z 2.0TDI (w/g ASO zamienna z 1.9TDI) i spokój... cisza...
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy :)

Awatar użytkownika
vario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2011, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: vario » 18 sty 2015, 21:54

drookash, Jak to możliwe, żeby zaczął ocierać nagle ? Po wymianie tego rozrządu była cisza praktycznie aż nadeszła zima, nie wiem czy to ma związek czy nie ale mniej wiecej pół roku nic się nie działo więc to chyba nie możliwe żeby nagle zaczął obcierać o brzeg rolki.

drookash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 07 sty 2015, 21:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 19 sty 2015, 21:40

Pasek mógł się wyślizgać po brzegach i zacząć piszczeć - nie widzę go na odległość. Proponowałem też byś zdjął paski osprzętu dla pewności - tam mogła się dostać woda do łożysk na rolkach, może nawet na łożysku sprężarki klimy piszczeć.
Zdjęcie pasków to 10 minut i masz pewność.
Czy kołek wkręcany w głowicę na którym trzyma się rolka napinająca wymieniałeś z rozrządem ? Tam na nakrętkę jest siła dokręcania 20Nm + 45" - wielu mechaników dokręca na starym kołku na pałę na maxa... a później kołek się wyciąga, zgina. To bardzo ważna rzecz w tym rozrządzie.
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy :)

Awatar użytkownika
vario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2011, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: vario » 19 sty 2015, 22:08

To nie paski osprzętu, piski są w rytm paska rozrządu i tak jak mówiłem, przejechanie szmatką na chodzącym pasku wycisza go na jakiś czas więc myślę, że to wina którejś z powierzchni styku z gładką stroną paska.

Zamawiam 2 rolki, szpilki nie wymieniałem ale wymienię tym razem..

drookash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 07 sty 2015, 21:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 21 sty 2015, 21:50

Tak sobie jeszcze myślę... pasek masz lekko zakurzony - normalne. Przecierasz szmatką - usuwasz kurz i łapie przyczepność. Jeżeli z kurzem jedzie po jakiejś rolce a ta ma opory na przytartym ułożyskowaniu to może dochodzić do uślizgu i popiskiwania. Wytarty pasek nie piszczy bo kręci tą rolką cały czas...
Zrób może tak - odpal telefon na nagrywanie, zwal pokrywkę rozrządu wsadź rękę z telefonem pomiędzy rozrząd a chłodnicę i "nasłuchuj" nim po każdej rolce... może trafisz.
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga