[ INNY] [AVB 1.9] Piszczenie paska rozrządu
[ INNY] [AVB 1.9] Piszczenie paska rozrządu
Witam
Rozrząd wymieniany jakiś czas temu, pasek dayco, rolki ina, napięty jak w ELSIE. Był spokój do teraz.
To na bank rozrząd, po przejechaniu go szmatką ustaje na jakiś czas
Może wiecie o co może chodzić ?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Pzdr
Rozrząd wymieniany jakiś czas temu, pasek dayco, rolki ina, napięty jak w ELSIE. Był spokój do teraz.
To na bank rozrząd, po przejechaniu go szmatką ustaje na jakiś czas
Może wiecie o co może chodzić ?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Pzdr
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Paski cięte są z rolki - czasami brzeg paska nie jest idealnie prosty. Stawiam na to, że pasek piszczy o brzeg rolki napinającej.
Zanim jednak cokolwiek zaczniesz robić zwal oba paski osprzętu na moment i upewnij się, że to nie one.
Popatrz na mój przypadek :
Pompa okazała się mieć minimalnie inny moduł zęba (kupowana w ASO !) i nie spasowywała się w paskiem podrzucając go na wejściu w kółko. Napięcie idealne, rozrząd na blokadach YATO.
Wymieniłem pompę na taką z 2.0TDI (w/g ASO zamienna z 1.9TDI) i spokój... cisza...
Zanim jednak cokolwiek zaczniesz robić zwal oba paski osprzętu na moment i upewnij się, że to nie one.
Popatrz na mój przypadek :
Pompa okazała się mieć minimalnie inny moduł zęba (kupowana w ASO !) i nie spasowywała się w paskiem podrzucając go na wejściu w kółko. Napięcie idealne, rozrząd na blokadach YATO.
Wymieniłem pompę na taką z 2.0TDI (w/g ASO zamienna z 1.9TDI) i spokój... cisza...
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Pasek mógł się wyślizgać po brzegach i zacząć piszczeć - nie widzę go na odległość. Proponowałem też byś zdjął paski osprzętu dla pewności - tam mogła się dostać woda do łożysk na rolkach, może nawet na łożysku sprężarki klimy piszczeć.
Zdjęcie pasków to 10 minut i masz pewność.
Czy kołek wkręcany w głowicę na którym trzyma się rolka napinająca wymieniałeś z rozrządem ? Tam na nakrętkę jest siła dokręcania 20Nm + 45" - wielu mechaników dokręca na starym kołku na pałę na maxa... a później kołek się wyciąga, zgina. To bardzo ważna rzecz w tym rozrządzie.
Zdjęcie pasków to 10 minut i masz pewność.
Czy kołek wkręcany w głowicę na którym trzyma się rolka napinająca wymieniałeś z rozrządem ? Tam na nakrętkę jest siła dokręcania 20Nm + 45" - wielu mechaników dokręca na starym kołku na pałę na maxa... a później kołek się wyciąga, zgina. To bardzo ważna rzecz w tym rozrządzie.
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Tak sobie jeszcze myślę... pasek masz lekko zakurzony - normalne. Przecierasz szmatką - usuwasz kurz i łapie przyczepność. Jeżeli z kurzem jedzie po jakiejś rolce a ta ma opory na przytartym ułożyskowaniu to może dochodzić do uślizgu i popiskiwania. Wytarty pasek nie piszczy bo kręci tą rolką cały czas...
Zrób może tak - odpal telefon na nagrywanie, zwal pokrywkę rozrządu wsadź rękę z telefonem pomiędzy rozrząd a chłodnicę i "nasłuchuj" nim po każdej rolce... może trafisz.
Zrób może tak - odpal telefon na nagrywanie, zwal pokrywkę rozrządu wsadź rękę z telefonem pomiędzy rozrząd a chłodnicę i "nasłuchuj" nim po każdej rolce... może trafisz.
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga