jeżeli jesteś pewien, żeodgłos dochodzi z rozrządu to się nie zastanawiaj i wymień natychmiast. Wątpie, że to pasek piszczy, pewniej jakaś rolka umiera.Pasem ma zęby i tam nie ma co piszczeć.
Na odpalonym silniku wystarczy dotknąć szmatką/rękawiczką chodzącego paska (gładkiej strony) i na chwilę jest spokój. Także ten pisk pochodzi z kontaktu którejś z rolek z gładką stroną paska.
Paski cięte są z rolki - czasami brzeg paska nie jest idealnie prosty. Stawiam na to, że pasek piszczy o brzeg rolki napinającej.
Zanim jednak cokolwiek zaczniesz robić zwal oba paski osprzętu na moment i upewnij się, że to nie one.
Popatrz na mój przypadek :
Pompa okazała się mieć minimalnie inny moduł zęba (kupowana w ASO !) i nie spasowywała się w paskiem podrzucając go na wejściu w kółko. Napięcie idealne, rozrząd na blokadach YATO.
Wymieniłem pompę na taką z 2.0TDI (w/g ASO zamienna z 1.9TDI) i spokój... cisza...
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
drookash, Jak to możliwe, żeby zaczął ocierać nagle ? Po wymianie tego rozrządu była cisza praktycznie aż nadeszła zima, nie wiem czy to ma związek czy nie ale mniej wiecej pół roku nic się nie działo więc to chyba nie możliwe żeby nagle zaczął obcierać o brzeg rolki.
Pasek mógł się wyślizgać po brzegach i zacząć piszczeć - nie widzę go na odległość. Proponowałem też byś zdjął paski osprzętu dla pewności - tam mogła się dostać woda do łożysk na rolkach, może nawet na łożysku sprężarki klimy piszczeć.
Zdjęcie pasków to 10 minut i masz pewność.
Czy kołek wkręcany w głowicę na którym trzyma się rolka napinająca wymieniałeś z rozrządem ? Tam na nakrętkę jest siła dokręcania 20Nm + 45" - wielu mechaników dokręca na starym kołku na pałę na maxa... a później kołek się wyciąga, zgina. To bardzo ważna rzecz w tym rozrządzie.
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
To nie paski osprzętu, piski są w rytm paska rozrządu i tak jak mówiłem, przejechanie szmatką na chodzącym pasku wycisza go na jakiś czas więc myślę, że to wina którejś z powierzchni styku z gładką stroną paska.
Zamawiam 2 rolki, szpilki nie wymieniałem ale wymienię tym razem..
Tak sobie jeszcze myślę... pasek masz lekko zakurzony - normalne. Przecierasz szmatką - usuwasz kurz i łapie przyczepność. Jeżeli z kurzem jedzie po jakiejś rolce a ta ma opory na przytartym ułożyskowaniu to może dochodzić do uślizgu i popiskiwania. Wytarty pasek nie piszczy bo kręci tą rolką cały czas...
Zrób może tak - odpal telefon na nagrywanie, zwal pokrywkę rozrządu wsadź rękę z telefonem pomiędzy rozrząd a chłodnicę i "nasłuchuj" nim po każdej rolce... może trafisz.
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy