Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

4.2 nierówna praca silnika i strzelanie w rure :D

Silniki benzynowe
Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 07 sty 2015, 22:49

Górne wałki -strona kierowcy , dolne -pasażera . Ale na 100 % bedziesz wiedział po wcięciach który rysunek gdzie.

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 08 sty 2015, 14:53

Kurde od strony kierowcy licząc rolki łańcucha od wciecia do wciecia jest 15 szt a po stronir pasażera mamy 16. Czyli rolki 1 i 16 ma sie pokryc z wycieciami w walku?

[ Dodano: 2015-01-08, 14:42 ]
Tak sie teraz zastanawiam nad tym czy nie wymienic odrazu uszczelniaczy na zaworach jesli mam to praktycznie rozkrecone. Pytanie czy da sie to zrobic po zdjęciu wałków ? Czy te dzwigienki co naciskaja walki na nie da sie na tyle podniesc by wyjac szklanki i wymienic tam uszczelniacze ?

[ Dodano: 2015-01-08, 14:53 ]
zaznaczone na czerwono te które chciał bym odchylić bez wyjmowania chyba że da się wyjąć całość bez demontarzu silnika. Na żółto zaznaczyłem te wałeczki co trzymają te dzwignie i czy to się demontuje w strone paska rozrządu czy w drugą strone? bo jeśli w drugą to nie wyjme tego ponieważ karoseria przeszkadza. Musiał bym silnik wyjąć ? ktoś podpowie ?

http://zapodaj.net/af47898e8a6e4.jpg.html

<a href=http://zapodaj.net/af47898e8a6e4.jpg.ht ... 316.jpg</a>

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 08 sty 2015, 16:39

Pedross86 pisze:Kurde od strony kierowcy licząc rolki łańcucha od wciecia do wciecia jest 15 szt a po stronir pasażera mamy 16. Czyli rolki 1 i 16 ma sie pokryc z wycieciami w walku?
przeciez napisałem jak ma być liczone . Strona kierowcy nie od wciecia do wcięcia.

[ Dodano: 2015-01-08, 16:39 ]
Po co chcesz robić uszczelniacze ? Ile oleju ubywa?

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 09 sty 2015, 18:49

tak mi mechanik doradził bo niby kopci troche jak się odpali a co do oleju to nawet nie wiem czy dużo ubywa bo mam auto rok czasu i za dużo nie jeździłem...

[ Dodano: 2015-01-09, 15:06 ]
Złożyłem to do kupy i odpalilem i dalej to samo. Na zimno cos tam halasuje ale po chwili uspokaja sie. Pod deklem od strony pasazera ten halas jest. Zamienilem miejscami czujniki halla te od polozenia wału a bledy nadal te same. Wypadanie zaplonu na cylindrach 5.6.8 i 7 czasami. Brak juz sil. Czy zrobic logi statyczne ? Bedziecie widziec po nich co jest nadal nie tak ??

[ Dodano: 2015-01-09, 18:49 ]
Zamowilem zestaw do rozrządu 4.2 v8 jesli po ustawieniu tego na szyne i blokade nadal bedzie taki cyrk to pytanie czy to nie elektryka ? Bo dziwne ze czasami chodzilo wszystko ok a po chwili zaczynał wariowac a przeciez jakby byl rozrzad zle ustawiony to od odpalenia powinien chodzic zle...

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 09 sty 2015, 21:01

Ale ostatecznie co zrobiłeś ? Policzyłeś ogniwa i złożyłeś z powrotem ?
Ustawiłeś znak na wale i sprawdziłeś jak zgrywają sie znaki na wałkach wydechowych ?

Jaki odczyt w kanale 093?
Ostatnio zmieniony 09 sty 2015, 23:17 przez Bawół1, łącznie zmieniany 1 raz.

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 09 sty 2015, 22:43

Tak ustawiłem znak na wale. Od strony kierowcy ustawilem na znaki wyciete w walku i na znaki >< od strony pasazera znaki >< nic sie nie zgadzaly bo jak jeden pokrywal to drugi juz nie i ustawilem na ta metode na liczenie lancucha. Nawet wyspawalem sobie lisywe z tymi bolcami zeby to sie nie przestawilo przy dokrecaniu i dupa nie ma polepszenia. Czyli log 93 statyczny zrobic tak ?

ernieball
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 08 sie 2010, 08:01
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: ernieball » 10 sty 2015, 05:16

Wystarczy, że podasz wartości 3-go i 4-go pola w kanale 093 i wszystko będzie wiadomo.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 10 sty 2015, 08:02

Pedross86 pisze:od strony pasazera znaki >< nic sie nie zgadzaly bo jak jeden pokrywal to drugi juz nie i ustawilem na ta metode na liczenie lancucha.

jeśli ustawiłeś wał na znak ( powinieneś wkręcić blokadę) to znaki po obu stronach na wałkach wydechowych powinny się zgadzać z cechą. Jak te znaki się zgadzają to wtedy dopiero liczysz oczka w łańcuchu . Liczenie oczek nie jest inną metodą ustawiania rozrządu...

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 10 sty 2015, 09:12

Tak wał na znak >< i tak jak napisalem walek od strony pasazera ustawilem wciecie na znak >< walek wydechowy i przeliczylem lancuch 1 i 16 oczko bylo na wysokosci wciecia w walku ssacym.
Od strony kierowcy nie bylo problemu bo tam akurat wciecia na walku zgadzaly sie z znakami >< wiec ustawilem je idealnie na srodku. Zrobie log statyczny 93 i wrzucę.

[ Dodano: 2015-01-10, 08:46 ]
Znaczy sie log 93 wrzucę na postoju bo przód jest zdjety wiec jazda nim nie bardzo wchodzi w grę <lol>

[ Dodano: 2015-01-10, 09:12 ]
http://vaglog.pl/log_199479.html
log 93 na postoju

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 10 sty 2015, 09:21

Dziwnie to wygląda. Na początku ok , a później rozjazd. Pasek zakładałeś ty ? Może pasek był zakładany bez luzowania kół na stożku i jest nierównomiernie naciagnięty ?

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 10 sty 2015, 09:45

Tak pasek ja nakladalem. Napinacz popuscilem i zalozylem pasek. Bez popuszczania kuł... ale koła byly teraz popuszczane zeby mozna bylo walkami ruszyc i ustawic je wiec nie rozumiem co jest grane. Napinacz moze nie napina ? Nie wiem co o tym myslec

[ Dodano: 2015-01-10, 09:45 ]
Dziwna sytuacja byla jak zdjalem pierwszy raz pokrywy od rozrzadu to pasek po jednej stronie byl luźny (tez stary) ale to dlatego moze ze sie akurat na tej stronie cofnelo ?? Napinacz napina widac. Tak czy siak jak auto odpalone to pasek sie napnie. A moze wlasnie ten napinacz od lancuszka od strony pasazera jest taki wyj... ze ustawienia zmienia?? Nic wiecej mi do glowy nie przychodzi

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 10 sty 2015, 10:15

Pedross86 pisze:Dziwna sytuacja byla jak zdjalem pierwszy raz pokrywy od rozrzadu to pasek po jednej stronie byl luźny (tez stary) ale to dlatego moze ze sie akurat na tej stronie cofnelo Napinacz napina widac. Tak czy siak jak auto odpalone to pasek sie napnie. A moze wlasnie ten napinacz od lancuszka od strony pasazera jest taki wyj... ze ustawienia zmienia?? Nic wiecej mi do glowy nie przychodzi
Był luźny po kednej stronie bo wcześniej pewnei też ktos go źle założył.
WIdzę że nie rozumiesz zasady ustawienia rozrzadu i jakie znaczenie ma odpowiednie naciagniecie paska. To że po odpaleniu pasek się napnie to wiadomo , ale tak gdzie był zbyt luźny przestawi koło. Dlatego tak ważne jest założenie paska na luźne koła , wyjęcie zawleczki , a następnie napięcie paska odpowiednim momentem i dopiero wtedy dokręcasz koła. Masz wtedy pewność ze po całym obwodzie pasek ma ten sam naciąg i po odpaleniu nie "przeciągnie ci jednej strony ".

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 sty 2015, 10:43

Pedross86 pisze:Tak wał na znak
Przeczytaj dwie strony wcześniej co napisałam o ustawianiu wału na znak i co napisał kolega Bawół1 dlaczego tak się dzieje
Bawół1 pisze:Dziwnie to wygląda. Na początku ok , a później rozjazd
Jakby autor zrobił statycznego 90+93 to było by widać. Początkowa wartość adaptacji krótkoterminowej jest na kanale 090, a długoterminowa wartość skorygowana adaptacji dopiero po chwili pokazuje się w grupie 093. Wystarczy w swoim aucie na zimnym silniku podpiąć VAG-a, odpalić i wtedy widać.

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 10 sty 2015, 11:52

Przyszedl zestaw do blokad rozrządu. Zrobie to na nowo. Blokuje wał. Blokuje wałki. Sciagam pasek i zakladam na nowo na lozne koła i puszczam zawleczke w napinaczu... dokrecam koła i powinno hulac jak nalezy ?

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 10 sty 2015, 12:07

Jak nie rozwalisz tego silnika to będzie sukces , bo nie czytasz uważnie . Trzeba jeszcze napiąć pasek . NIe wiem jakim momentem w 4.2 ale w 2.8 30v bylo to 15 Nm .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga