Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

4.2 nierówna praca silnika i strzelanie w rure :D

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 07 sty 2015, 14:53

Pedross86 pisze: Bo dziwnie sie zachowuje przy obracaniu wałem ten z pierwszego rzędu!!
Podnosi się?Tak ma być

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 07 sty 2015, 14:54

Ok to napinacze sa ok. Ale z ktorej strony ta blokada walu bedzie ?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 07 sty 2015, 15:17

Obrazek

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 07 sty 2015, 15:41

czyli lewa strona od kierowcy... ok już tam patrze

[ Dodano: 2015-01-07, 15:41 ]
ok jak patrez w to nacięcie na podłużnicy to jest tam jedna śrubka na imbus 6 bodajże ale jak wejde pod auto żeby się temu przyjżeć to obok tej śrubki jest jeszcze jedna też taka sama... ?? czy jak odkręce tą śrubę czy tamtą to będzie można zablokować wał ?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 07 sty 2015, 16:15

bloku pisze:Ja mam takie pytanie z innej beczki. Choć po części może pomóc w tym temacie. Jako, że mam już kompletny rozrząd to znalazłem też napinacze łańcuszków. I tu mam zagadkę po czym poznać, że trzeba je wymienić?

Przebieg na rozrządzie ok 80kkm.

93 mam odpowiednio -11 i -6 niezmiennie przez cały zakres obrotów.
90 mam odpowiednio 0.0 i od 0.0 do -1.0 w dynamice płynnie odpowiednio 22 i 23

Chcę zabrać się za rozrząd ale wolę mieć pewność, że po jego wymianie nie przyjdzie mi znów grzebanie aby zmieniać te napinacze a tanie nie są.
Jeśli na wolnych obrotach napinacze działają zero - jedynkowo to idealne nie są, ale w końcu nasze auta swoje lata i swój przebieg już mają ;) Przestawiać w zakresie zmiennej fazy dobrze przestawiają.

Ja za to zapytam inaczej. Dzwoni przy porannym rozruchu lub po kilkudziesięciu minutach stania czy kompletna cisza ? Jeśli jest cały czas cisza to ja bym ich nie ruszała. Jeśli po nocy zawdzoni przy odpalaniu, a w dzień po godzinie stania cisza to trzeba po mału zbierać $$$ na wymianę, jeśli cały czas dzwoni przy odpalaniu to nie ma już nad czym się zastanawiać tylko wymieniać. - ale to jest moje zdanie <okok>

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 07 sty 2015, 16:20

Cisza. Raz zadzwoniło z silnika prze 2-3s jak stał przez 3 dni pod chmurką przy -10/12 (ale bardziej stawiam na szklanki).
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 07 sty 2015, 16:23

Jeśli w logach masz tak jak piszesz i nie dzwoni przy odpalaniu ja bym ich nie ruszała, jeszcze zdążysz 5k wydać moim zdaniem ;)

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 07 sty 2015, 16:36

Pedross86 pisze:czyli lewa strona od kierowcy... ok już tam patrze

[ Dodano: 2015-01-07, 15:41 ]
ok jak patrez w to nacięcie na podłużnicy to jest tam jedna śrubka na imbus 6 bodajże ale jak wejde pod auto żeby się temu przyjżeć to obok tej śrubki jest jeszcze jedna też taka sama... ?? czy jak odkręce tą śrubę czy tamtą to będzie można zablokować wał ?
http://images42.fotosik.pl/319/e3a14cbb6ae8457fmed.jpg
http://images49.fotosik.pl/1487/cef627324b45829dmed.jpg

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 07 sty 2015, 17:01

Ustawilem wal na znak z przodu a walki na znaki ale te od strony pasażera nie zgrywaja mi sie na znaki. To wyglada tak jakby łańcuch byl juz wyciągnięty ? Napinacz ? Lewa strona jest ok ale prawa nie da rady. Jak jeden walek sie zgadza to drugi nie...

[ Dodano: 2015-01-07, 17:01 ]
taka różnica jest. Na dolnym idealnie na środku a górny tyle odstaje

http://zapodaj.net/54b7e21b6b437.jpg.html

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 07 sty 2015, 17:33

Przelicz ile jest rolek na łańcuchu licząc od wcięcia na wałku , jeśli dobrze pamiętam 1 i 16 rolka powinny być centralnie nad wcięciem w wałku . Jesli tak jest to jest dobrze i ustaw na znakach wałek wydechowy.

Głowica po stronie kierowcy może być inaczej , tam jako 1 i 16 rolka liczone są "te po zewnątrz" od wciecia na wałku.WIęc jak przeliczysz te "zawierające się " między cechami wyjdzie.. 14 ;)

[ Dodano: 2015-01-07, 17:33 ]
Wałem kręć zawsze zgodnie z ruchem wskazówek zegara .

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 07 sty 2015, 18:42

Tak wałem krece w ta strone co silnik sie kreci. Od strony kierowcy znaki zgrywaja sie idealnie ale od pasazera jeden jest na srodku ten dolny a górny ucieka tyle co na tym zdjęciu widac... czyli policzyc mam lancuch ile ma oczek ? Od znaku do znaku

[ Dodano: 2015-01-07, 18:42 ]
Teraz rozumiem. Ustawic walek wydechowy na znak a ssący na 16 ogniwo łancucha na srodku aby bylo tak jak wyslal mi zdjecie metyoo wczesniej w postach ??

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 07 sty 2015, 21:10

najlepiej zrób zdjęcie i wstaw jak to wygląda na obu głowicach , ale tak zeby bylo widać znaki i rolki.

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 07 sty 2015, 21:57

rząd 2 jest ok ale wrzucam zdjęcie

http://zapodaj.net/a621df1aaf6e9.jpg.html

a tutaj zaznaczam że na rzędzie 1 jest tylko ne pierwszym wałku na znaku

http://zapodaj.net/c16540a016d70.jpg.html

czyli tak ma być ?

[ Dodano: 2015-01-07, 21:57 ]
http://zapodaj.net/296aae8da7ae5.jpg.html

tutaj jest na tą metodę czyli liczone oczka od 1 do 16. nie widać dokładnie na zdj ale jak się na żywo patrzy to widać że jest prosto łańcuch od znaku do znaku. Rano sprawdze to dokładnie

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 07 sty 2015, 22:33

Jednak po zdjęciach ciężko to przeliczyć.
zobacz zdjęcie na jednej głowicy wychodzi wcięcie w wałku "na przeciwko" zęba" i na tej głowicy 1 i 16 rolka jest po zewnętrznej od nacięcia.
Z kolei na drugiej głowicy wcięcie w wałku wypada " na dołek pod rolke" , tutaj 1 i 16 rolka to dokładnie te naprzeciwko wcięcia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 07 sty 2015, 22:39

ok po tym zdjęciu coś można już ogarnąć i zobacze rano na spokojnie przy aucie jak to ma być

[ Dodano: 2015-01-07, 22:39 ]
te dwa górne wałki to są te z rzędu pierwszego tak ? a te na dole to rząd drugi ? dokładnie abym wiedział <lol>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga