4.2 nierówna praca silnika i strzelanie w rure :D
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Pedross86 pisze: przepraszam ale ja w mechanice jestem świeży, mam pojęcie takie mniej więcej o tym..
kolego mając niewielkie pojęcie o mechanice zabrałeś się za rozrząd w 4.2 ?
Nie szkoda ci silnika ? Przecież to proszenie się o rozwalenie silnika w drobny mak.
Masz blokady ? Tzn. listwę i wkrętkę w wał? Bez tego będziesz celował ustawieniem rozrządu tak jak widać. Nawet po znakach na wałkach pod deklami tego nie ustawisz dobrze bo przy próbie przykręcenia kół na wałkach ci się przestawi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Tylko teoretycznie się da.
Wkręcic blokade wału , zdjąc koła ze stożka ,wyjac zawleczkę , napiąć wstępnie pasek ( nie znam wartosći dla 4.2 ) , ustawić nacięcia na wałku pod deklem naprzeciw znaku na mostku i Trzymać NIERUCHOMO ( nawet nie drgnij ) dokręcając koła na wałakch.
Wydaje mi się niemożliwym abyś dał radę zblokować czymś wałek aby się nie przesunął podczas dokręcania kół.
[ Dodano: 2015-01-05, 20:36 ]
blokdady do 2,4 /2,7/2,8 sa inne niż do 3,7 /4,2
Przeliczyć ilość oczek na łańcuchu równie warto. Tylko L i P głowica jest inaczej liczona.
Wkręcic blokade wału , zdjąc koła ze stożka ,wyjac zawleczkę , napiąć wstępnie pasek ( nie znam wartosći dla 4.2 ) , ustawić nacięcia na wałku pod deklem naprzeciw znaku na mostku i Trzymać NIERUCHOMO ( nawet nie drgnij ) dokręcając koła na wałakch.
Wydaje mi się niemożliwym abyś dał radę zblokować czymś wałek aby się nie przesunął podczas dokręcania kół.
[ Dodano: 2015-01-05, 20:36 ]
blokdady do 2,4 /2,7/2,8 sa inne niż do 3,7 /4,2
Przeliczyć ilość oczek na łańcuchu równie warto. Tylko L i P głowica jest inaczej liczona.
Znam takich co bez blokad robili ASNa...i zrobili. Flamastry poszływ ruch i tak zaznaczayli, że się udało. Ja osobiście bym tego nie robił i radzę popytać w okolicy kto ma blokady - może się uda za dobrą flaszkę wypożyczyć.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Ponieważ koło pasowe na wale można przykręcić z tolerancją kilku mm w prawo/lewo i jeśłi ktoś kiedyś je zdejmował to powienie je przykręcić na znak ale wczesniej blokując wał. Po kilkunastu latach nie mamy pewności kto i ile razy zdejmował koło pasowe.Mazdomania pisze: znak na wale ni jak się nie pokrył po włożeniu blokady
Ja mam takie pytanie z innej beczki. Choć po części może pomóc w tym temacie. Jako, że mam już kompletny rozrząd to znalazłem też napinacze łańcuszków. I tu mam zagadkę po czym poznać, że trzeba je wymienić?
Przebieg na rozrządzie ok 80kkm.
93 mam odpowiednio -11 i -6 niezmiennie przez cały zakres obrotów.
90 mam odpowiednio 0.0 i od 0.0 do -1.0 w dynamice płynnie odpowiednio 22 i 23
Chcę zabrać się za rozrząd ale wolę mieć pewność, że po jego wymianie nie przyjdzie mi znów grzebanie aby zmieniać te napinacze a tanie nie są.
Przebieg na rozrządzie ok 80kkm.
93 mam odpowiednio -11 i -6 niezmiennie przez cały zakres obrotów.
90 mam odpowiednio 0.0 i od 0.0 do -1.0 w dynamice płynnie odpowiednio 22 i 23
Chcę zabrać się za rozrząd ale wolę mieć pewność, że po jego wymianie nie przyjdzie mi znów grzebanie aby zmieniać te napinacze a tanie nie są.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Blokada wału z ktorej strony jest ? Pod pierwszym rzędem? Za mocowaniem ktore trzyma alternator ? Bo widze tutaj sporo rozbierania aby tam dojść... kopuły zdjęte i widać ze wszystko przesuniete jest o kawałek. Gdzie dostane napinacz tego łańcuszka? Bo dziwnie sie zachowuje przy obracaniu wałem ten z pierwszego rzędu!!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga