[ A6 C5] Parę pytań odnośnie Tempomatu 2,4 V6
Nie chcę wyjść na totalnego ignoranta, ale jedyny link który odnalazłem http://ifinterface.com/prog/car/prog2/inprog.php - zawiesza się co chwilę. Poza tym, nie sposób znaleźć tam tempomatu.
To nie kwestia mojego "niechciejstwa" - po prostu nie mogę odnaleźć dokładnego schematu z numerami części i miejscem ich montażu.
To nie kwestia mojego "niechciejstwa" - po prostu nie mogę odnaleźć dokładnego schematu z numerami części i miejscem ich montażu.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
łysy1974, spróbuj z tego linku http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 klikasz na CarProg2 i jazda, jest po polsku a potem już jak pisał kolega bendzji. Najlepiej żebyś znalazł sobie to sam bo jest tam sporo elementów i ani tego przepisywać ani robić zdjęć
A skopiować nie idzie.

Warsztat, naprawy Audi A6.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
goly191, wiem że chłopaki zabierali się za to w benzynach, ale nie wiem czy ukończyli montaż. A na pewno jest to do ugryzienia, bo kolega kot919 podawał opisy itp np tu viewtopic.php?t=59555
Warsztat, naprawy Audi A6.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Kolega w A4 miał taki tempomat ale nie działał - co żeśmy nakombinowali sprawdzając wszystkie elementy ( podpianie pompki na krótko , sprawdzanie szczelności , 3 sterowniki podmienione , manetka ) - na koniec okazało się że to ten zawór napowietrzający ( on też ma włącznik elektryczny w sobie ) był uszkodzony a wydawało się przy pomiarach miernikiem że jest ok , a jego podmieniliśmy na końcu jak reszta okazało się ok
Dziękuję. "Pojasniło się" trochę. Nadal jednak nie wiem, gdzie powinny być umieszczone poszczególne elementy. Podejrzewam, że :
- zawór napowietrzający w okolicach pedałów (mam automat - który to pedał) ;
- element ustalający czyli "gruszka" , gdzieś w okolicy przepustnicy (mając gruszkę z cięgnem można domyślić się gdzie ma być zamocowane;
- pompa podciśnienia ( łączona jest na giętkie przewody, więc w sumie gdzie jest miejsce. Znalazłem dwa opisy 1. pomiędzy zbiorniczkiem płynu do spryskiwaczy 2. w lewym nadkolu).
- na schemacie nie ma nr sterownika - najwięcej dostępnych jest 4D0907305 - czy będzie pasował ?
-
Szykuje się ciekawa robota
- zawór napowietrzający w okolicach pedałów (mam automat - który to pedał) ;
- element ustalający czyli "gruszka" , gdzieś w okolicy przepustnicy (mając gruszkę z cięgnem można domyślić się gdzie ma być zamocowane;
- pompa podciśnienia ( łączona jest na giętkie przewody, więc w sumie gdzie jest miejsce. Znalazłem dwa opisy 1. pomiędzy zbiorniczkiem płynu do spryskiwaczy 2. w lewym nadkolu).
- na schemacie nie ma nr sterownika - najwięcej dostępnych jest 4D0907305 - czy będzie pasował ?
-
Szykuje się ciekawa robota

- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
- masz automat to tylko przy hamlcu ( po naciśnięciu podciśnienie znika z układu i gruszka wraca do pozycji wyjściowej , i jednocześnie przerywany jest obwód sterownika )
- gruszka - najpiej jakbyś dostał do swojego silnika bo w V6 jest inna
- pompa podciśnienia - pod sterownikiem ABS w tym metalowym wsporniku
- sterownik jest chyba uniwersalny we wszystkich Audi , to jest tylko elektryka - będzie pasował z A8 D2 i A6 C4
- gruszka - najpiej jakbyś dostał do swojego silnika bo w V6 jest inna
- pompa podciśnienia - pod sterownikiem ABS w tym metalowym wsporniku
- sterownik jest chyba uniwersalny we wszystkich Audi , to jest tylko elektryka - będzie pasował z A8 D2 i A6 C4
Dziękuje "bendzji" - Twoja pomoc jest nieoceniona. Kuriozalnym jest, że każda partia informacji powoduje kolejne pytania:
- co z manetką - najwięcej jest tych do wersji "bez linki gazu" - czy będzie pasować do "pneumatyka",
- gdzie szukać sygnału prędkości - doczytałem, że sygnał jest ze skrzyni - ale gdzie szukać go w aucie ?
- co z manetką - najwięcej jest tych do wersji "bez linki gazu" - czy będzie pasować do "pneumatyka",
- gdzie szukać sygnału prędkości - doczytałem, że sygnał jest ze skrzyni - ale gdzie szukać go w aucie ?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Manetka jest ta sama - po prostu jest różnica w podłączeniu - przy elektronicznej przepustnicy łączysz 4 pin z 7 , w twoim przypadku każdy z tych przewodów jest podłączany oddzielnie. Masz w ogóle schemat elektryczny?
Sygnał prędkości to najłatwiej z licznika , po to jest z niego sygnał wychodzący i tak jest w oryginale - w twoim roczniku pin 3 niebieskiej kostki
Sygnał prędkości to najłatwiej z licznika , po to jest z niego sygnał wychodzący i tak jest w oryginale - w twoim roczniku pin 3 niebieskiej kostki
dload.php?action=category&id=2.
- znalazłem to na forum.
Jest tam schemat tempomatu. Ale bezpośrednie rady bezcenne
Zaczynam kupowanie części - "lawina pytań" zacznie się dopiero przy montażu
- znalazłem to na forum.
Jest tam schemat tempomatu. Ale bezpośrednie rady bezcenne

Zaczynam kupowanie części - "lawina pytań" zacznie się dopiero przy montażu
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
to jest właśnie to że się zabierali ale jakoś do końca to nigdy nie doczytałem czy to faktycznie się udało, do tego dochodzi ta różnica tych silników (przepustnic)szalony pisze:goly191, wiem że chłopaki zabierali się za to w benzynach, ale nie wiem czy ukończyli montaż. A na pewno jest to do ugryzienia, bo kolega kot919 podawał opisy itp np tu viewtopic.php?t=59555
sam kiedyś się chciałem zabrać, ale jak się zagłębiłem i dałem luz po naszych drogach
ale fajnie, że ktoś się uparł i temat targa
Witam.
Części zakupione. Po sprawdzeniu okazało się, że pompka nie trzyma szczelności.
Zastanawiam się jednak, czy zrobiłem to dobrze.
Podłączyłem pompkę i gruszkę i po odłączeniu zasilania gruszka wracała do normalnych rozmiarów. Szczelności gruszki jestem pewien - sprawdziłem duża strzykawką z gumowym tłoczkiem i trzyma ciśnienie. Króciec od zaworu napowietrzającego (od hamulca) był zaślepiony - czyli nie mogła być nieszczelności na zaworze. Gruszka jednak nie była podpięta do przepustnicy. Zastanawiam się czy to nie było powodem, że nie trzymała ciśnienia. (mogę to sprawdzić dopiero w sobotę). Przepustnica stawia jakiś opór i może on jest konieczny - ruch pedału gazu powoduje wyłączenie tempomatu - a gaz jest połączony jedynie z pompką, nie ma dodatkowych czujników.
Pytanie - czy test szczelności dokonujemy z gruszką zamontowana w samochodzie ? W wypadku pompki jest to raczej bez znaczenia - tak sądzę.
[ Dodano: 2015-01-26, 21:45 ]
Witam.
Tempomat zamontowany i działa.
Schemat dostępny tu : dload.php?action=file&id=2
Koszt
1. Allegro
- "gruszka" czyli siłownik 811907327B - 80 PLN;
- czujnik hamulca, inaczej zawór napowietrzający 811907343B + wtyczka - 10 PLN ;
- pompka 4B0907325 + uchwyt - 70 PLN;
- sterownik 4DO907305 + wtyczka - 25 PLN
- manetka 8L0953513J - 50 PLN
Starałem się kupować z uchwytami i wtyczkami (ile kosztują te rzeczy w serwisie patrz niżej)
2. Serwis
- klips zaworu 8D0721673 (zamiast tego mogą być dwie nakrętki, ja zepsułem i u mnie tak jest ) - 6 PLN ;
- wtyczka do manetki 8L0972980 - 46 PLN
- wtyczka do pompki i osłona gumowa - 113945525 i 171957911 - 5,50 + 19 PLN.
Sprawdzenie szczelności - zgodnie z tym wątkiem,
Przed zamontowaniem pompki należy zdemontować lewe nadkole.
Przewód gumowy dł. 2 m kupiłem w motoryzacyjnym- ok 15 zł
Przewody elektryczne dł. ok 3 m - nie znam ceny
Montaż zgodnie z schematem. Tu uwaga - połączenie z "Transmission Control Module" (pod wykładziną pod nogami pasażera) to tylko zasilanie. U mnie zasilanie jest ze skrzynki bezpieczników, nie miałem "plusa" na tym sterowniku.
Przeciągając wiązkę i przewód pneumatyczny uważajcie aby ją umieścić nad drążkiem kierowniczym.
Części zakupione. Po sprawdzeniu okazało się, że pompka nie trzyma szczelności.
Zastanawiam się jednak, czy zrobiłem to dobrze.
Podłączyłem pompkę i gruszkę i po odłączeniu zasilania gruszka wracała do normalnych rozmiarów. Szczelności gruszki jestem pewien - sprawdziłem duża strzykawką z gumowym tłoczkiem i trzyma ciśnienie. Króciec od zaworu napowietrzającego (od hamulca) był zaślepiony - czyli nie mogła być nieszczelności na zaworze. Gruszka jednak nie była podpięta do przepustnicy. Zastanawiam się czy to nie było powodem, że nie trzymała ciśnienia. (mogę to sprawdzić dopiero w sobotę). Przepustnica stawia jakiś opór i może on jest konieczny - ruch pedału gazu powoduje wyłączenie tempomatu - a gaz jest połączony jedynie z pompką, nie ma dodatkowych czujników.
Pytanie - czy test szczelności dokonujemy z gruszką zamontowana w samochodzie ? W wypadku pompki jest to raczej bez znaczenia - tak sądzę.
[ Dodano: 2015-01-26, 21:45 ]
Witam.
Tempomat zamontowany i działa.
Schemat dostępny tu : dload.php?action=file&id=2
Koszt
1. Allegro
- "gruszka" czyli siłownik 811907327B - 80 PLN;
- czujnik hamulca, inaczej zawór napowietrzający 811907343B + wtyczka - 10 PLN ;
- pompka 4B0907325 + uchwyt - 70 PLN;
- sterownik 4DO907305 + wtyczka - 25 PLN
- manetka 8L0953513J - 50 PLN
Starałem się kupować z uchwytami i wtyczkami (ile kosztują te rzeczy w serwisie patrz niżej)
2. Serwis
- klips zaworu 8D0721673 (zamiast tego mogą być dwie nakrętki, ja zepsułem i u mnie tak jest ) - 6 PLN ;
- wtyczka do manetki 8L0972980 - 46 PLN
- wtyczka do pompki i osłona gumowa - 113945525 i 171957911 - 5,50 + 19 PLN.
Sprawdzenie szczelności - zgodnie z tym wątkiem,
Przed zamontowaniem pompki należy zdemontować lewe nadkole.
Przewód gumowy dł. 2 m kupiłem w motoryzacyjnym- ok 15 zł
Przewody elektryczne dł. ok 3 m - nie znam ceny

Montaż zgodnie z schematem. Tu uwaga - połączenie z "Transmission Control Module" (pod wykładziną pod nogami pasażera) to tylko zasilanie. U mnie zasilanie jest ze skrzynki bezpieczników, nie miałem "plusa" na tym sterowniku.
Przeciągając wiązkę i przewód pneumatyczny uważajcie aby ją umieścić nad drążkiem kierowniczym.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy