Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Parę pytań odnośnie Tempomatu 2,4 V6

Elektryka
łysy1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 15 mar 2014, 12:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: łysy1974 » 04 sty 2015, 16:12

Nie chcę wyjść na totalnego ignoranta, ale jedyny link który odnalazłem http://ifinterface.com/prog/car/prog2/inprog.php - zawiesza się co chwilę. Poza tym, nie sposób znaleźć tam tempomatu.
To nie kwestia mojego "niechciejstwa" - po prostu nie mogę odnaleźć dokładnego schematu z numerami części i miejscem ich montażu.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 sty 2015, 21:37

Znalazłem w 2 minuty , trzeba trochę cierpliwości do tej etki , w końcu się wczyta.

Wchodzisz w Audi - A6 - 1998 - grupa 9 wyposażenie elektryczne - rysunek 907-00

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 04 sty 2015, 21:48

łysy1974, spróbuj z tego linku http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 klikasz na CarProg2 i jazda, jest po polsku a potem już jak pisał kolega bendzji. Najlepiej żebyś znalazł sobie to sam bo jest tam sporo elementów i ani tego przepisywać ani robić zdjęć <luzik> A skopiować nie idzie.
Warsztat, naprawy Audi A6.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 04 sty 2015, 21:55

ponoć w Pb to prawie nie do ugryzienia
ale ciekawe czy ktoś ogarnie

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 04 sty 2015, 22:02

goly191, wiem że chłopaki zabierali się za to w benzynach, ale nie wiem czy ukończyli montaż. A na pewno jest to do ugryzienia, bo kolega kot919 podawał opisy itp np tu viewtopic.php?t=59555
Warsztat, naprawy Audi A6.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 sty 2015, 22:22

Kolega w A4 miał taki tempomat ale nie działał - co żeśmy nakombinowali sprawdzając wszystkie elementy ( podpianie pompki na krótko , sprawdzanie szczelności , 3 sterowniki podmienione , manetka ) - na koniec okazało się że to ten zawór napowietrzający ( on też ma włącznik elektryczny w sobie ) był uszkodzony a wydawało się przy pomiarach miernikiem że jest ok , a jego podmieniliśmy na końcu jak reszta okazało się ok

łysy1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 15 mar 2014, 12:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: łysy1974 » 04 sty 2015, 23:17

Dziękuję. "Pojasniło się" trochę. Nadal jednak nie wiem, gdzie powinny być umieszczone poszczególne elementy. Podejrzewam, że :
- zawór napowietrzający w okolicach pedałów (mam automat - który to pedał) ;
- element ustalający czyli "gruszka" , gdzieś w okolicy przepustnicy (mając gruszkę z cięgnem można domyślić się gdzie ma być zamocowane;
- pompa podciśnienia ( łączona jest na giętkie przewody, więc w sumie gdzie jest miejsce. Znalazłem dwa opisy 1. pomiędzy zbiorniczkiem płynu do spryskiwaczy 2. w lewym nadkolu).
- na schemacie nie ma nr sterownika - najwięcej dostępnych jest 4D0907305 - czy będzie pasował ?
-
Szykuje się ciekawa robota :-)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 sty 2015, 23:59

- masz automat to tylko przy hamlcu ( po naciśnięciu podciśnienie znika z układu i gruszka wraca do pozycji wyjściowej , i jednocześnie przerywany jest obwód sterownika )
- gruszka - najpiej jakbyś dostał do swojego silnika bo w V6 jest inna
- pompa podciśnienia - pod sterownikiem ABS w tym metalowym wsporniku
- sterownik jest chyba uniwersalny we wszystkich Audi , to jest tylko elektryka - będzie pasował z A8 D2 i A6 C4

łysy1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 15 mar 2014, 12:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: łysy1974 » 05 sty 2015, 10:35

Dziękuje "bendzji" - Twoja pomoc jest nieoceniona. Kuriozalnym jest, że każda partia informacji powoduje kolejne pytania:
- co z manetką - najwięcej jest tych do wersji "bez linki gazu" - czy będzie pasować do "pneumatyka",
- gdzie szukać sygnału prędkości - doczytałem, że sygnał jest ze skrzyni - ale gdzie szukać go w aucie ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 sty 2015, 12:23

Manetka jest ta sama - po prostu jest różnica w podłączeniu - przy elektronicznej przepustnicy łączysz 4 pin z 7 , w twoim przypadku każdy z tych przewodów jest podłączany oddzielnie. Masz w ogóle schemat elektryczny?

Sygnał prędkości to najłatwiej z licznika , po to jest z niego sygnał wychodzący i tak jest w oryginale - w twoim roczniku pin 3 niebieskiej kostki

łysy1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 15 mar 2014, 12:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: łysy1974 » 05 sty 2015, 14:07

dload.php?action=category&id=2.
- znalazłem to na forum.
Jest tam schemat tempomatu. Ale bezpośrednie rady bezcenne :-)
Zaczynam kupowanie części - "lawina pytań" zacznie się dopiero przy montażu

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 05 sty 2015, 16:36

szalony pisze:goly191, wiem że chłopaki zabierali się za to w benzynach, ale nie wiem czy ukończyli montaż. A na pewno jest to do ugryzienia, bo kolega kot919 podawał opisy itp np tu viewtopic.php?t=59555
to jest właśnie to że się zabierali ale jakoś do końca to nigdy nie doczytałem czy to faktycznie się udało, do tego dochodzi ta różnica tych silników (przepustnic)
sam kiedyś się chciałem zabrać, ale jak się zagłębiłem i dałem luz po naszych drogach
ale fajnie, że ktoś się uparł i temat targa

łysy1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 15 mar 2014, 12:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: łysy1974 » 26 sty 2015, 21:45

Witam.
Części zakupione. Po sprawdzeniu okazało się, że pompka nie trzyma szczelności.
Zastanawiam się jednak, czy zrobiłem to dobrze.
Podłączyłem pompkę i gruszkę i po odłączeniu zasilania gruszka wracała do normalnych rozmiarów. Szczelności gruszki jestem pewien - sprawdziłem duża strzykawką z gumowym tłoczkiem i trzyma ciśnienie. Króciec od zaworu napowietrzającego (od hamulca) był zaślepiony - czyli nie mogła być nieszczelności na zaworze. Gruszka jednak nie była podpięta do przepustnicy. Zastanawiam się czy to nie było powodem, że nie trzymała ciśnienia. (mogę to sprawdzić dopiero w sobotę). Przepustnica stawia jakiś opór i może on jest konieczny - ruch pedału gazu powoduje wyłączenie tempomatu - a gaz jest połączony jedynie z pompką, nie ma dodatkowych czujników.
Pytanie - czy test szczelności dokonujemy z gruszką zamontowana w samochodzie ? W wypadku pompki jest to raczej bez znaczenia - tak sądzę.

[ Dodano: 2015-01-26, 21:45 ]
Witam.
Tempomat zamontowany i działa.
Schemat dostępny tu : dload.php?action=file&id=2
Koszt
1. Allegro
- "gruszka" czyli siłownik 811907327B - 80 PLN;
- czujnik hamulca, inaczej zawór napowietrzający 811907343B + wtyczka - 10 PLN ;
- pompka 4B0907325 + uchwyt - 70 PLN;
- sterownik 4DO907305 + wtyczka - 25 PLN
- manetka 8L0953513J - 50 PLN
Starałem się kupować z uchwytami i wtyczkami (ile kosztują te rzeczy w serwisie patrz niżej)
2. Serwis
- klips zaworu 8D0721673 (zamiast tego mogą być dwie nakrętki, ja zepsułem i u mnie tak jest ) - 6 PLN ;
- wtyczka do manetki 8L0972980 - 46 PLN
- wtyczka do pompki i osłona gumowa - 113945525 i 171957911 - 5,50 + 19 PLN.

Sprawdzenie szczelności - zgodnie z tym wątkiem,
Przed zamontowaniem pompki należy zdemontować lewe nadkole.
Przewód gumowy dł. 2 m kupiłem w motoryzacyjnym- ok 15 zł
Przewody elektryczne dł. ok 3 m - nie znam ceny :-)

Montaż zgodnie z schematem. Tu uwaga - połączenie z "Transmission Control Module" (pod wykładziną pod nogami pasażera) to tylko zasilanie. U mnie zasilanie jest ze skrzynki bezpieczników, nie miałem "plusa" na tym sterowniku.
Przeciągając wiązkę i przewód pneumatyczny uważajcie aby ją umieścić nad drążkiem kierowniczym.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 26 sty 2015, 23:08

ten plik w .doc spakuj w zip i potem załącz bo nieściągalny jest

Dobrze że udało się Tobie wszystko uruchomić <okok>

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 27 sty 2015, 00:41

Już działa jak trzeba <okok> Należy pamiętać na przyszłość, że załączniki w formacie .doc mogą mieć max 256kb, bo większe są nieściągalne. Ewentualnie jeśli ktoś nie ma zip-a do pakowania, można plik wysłać do pdf-a i go załączyć. <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja