Witam wszystkich
Ojciec jest w posiadaniu Audi A6 1.8T z instalacją gazową BRC (dosyć nowa, zakładana 1,5 roku temu).
Jeśli chodzi o działanie tej instalacji gdy ja jeżdżę oceniam na 3/5, spalanie w normie lecz gdy przełącza z benzyny na gaz to bez porządnęgo szarpnięcia budą się nie obejdzie ale jemu to nie przeszkadza. Problem jaki teraz występuje to bardzo długi rozruch po dłuższym postuju (np. noc), kręci ok.3-4sek żeby odpalić. Ostatnio zgasiłem go na benzynie żeby zobaczyć jak na drugi dzień odpali ale akurat ojciec wziął samochód i mówił, że strasznie obroty falowały i 2 razy zgasł przy dojeżdżaniu do świateł, uznałem to za dziwne bo ok.3 miesiące temu byłem na adaptacji przepustnicy.
Jeszcze gazownik tak ustawił, że latem jak silnik jest dosyć ciepły to odpala od razu na gazie - nie wiem czy to dobrze ale już w ten temat nie wnikam.
Problem jaki też zauważyłem, to to że na benzynie jak się mu przyciśnie to czuć w zakresie 3-5obr/sek lekko się dławi - o wiele gorzej na benzynie niż na gazie przyspiesza.
Mechanik twierdzi, że to może być do wymiany pompa paliwa, dlatego ma taki ciężki rozruch, co o tym sądzicie?
[AEB 1.8 150 KM] [1.8T AEB] Problem z odpalaniem na zimnym
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam , kolego zrób tak jak piszę Łukasz13,ja miałem dokładnie tak samo ,rano i po dłuższym postoju tak właśnie kręcił i palić nie chciał , u mnie okazał się uszkodzony reduktor ,i dodatkowo uszkodzony czujnik temperatury ten 4 pinowy ,dodatkowo możesz zrobić prosty test, jak ja na tym filmiku.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik 

Może być jeszcze inna opcja, aczkolwiek nie wiem jak jest w BRC ja swojego czasu borykałem się z tym samym problem i okazało się ze korekty były zbyt duże, a co za tym idzie mapa gazu itd.Ja poradziłem sobie tak reset korekt----> jazda na Pb-------------> porządne wystrojenie gazu -----------> zero problemu.
Dodam tylko ze miałem tak na STAGU nie wiem jak jest w BRC czy tam można mieszać przy mapie gazu.
Zarówno objawy jak i silnik AEB były identyczne.
Dodam tylko ze miałem tak na STAGU nie wiem jak jest w BRC czy tam można mieszać przy mapie gazu.
Zarówno objawy jak i silnik AEB były identyczne.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt: