Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AEB 1.8 150 KM] [1.8T AEB] Problem z odpalaniem na zimnym

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
grubyc

[AEB 1.8 150 KM] [1.8T AEB] Problem z odpalaniem na zimnym

Post autor: grubyc » 04 sty 2015, 13:07

Witam wszystkich

Ojciec jest w posiadaniu Audi A6 1.8T z instalacją gazową BRC (dosyć nowa, zakładana 1,5 roku temu).

Jeśli chodzi o działanie tej instalacji gdy ja jeżdżę oceniam na 3/5, spalanie w normie lecz gdy przełącza z benzyny na gaz to bez porządnęgo szarpnięcia budą się nie obejdzie ale jemu to nie przeszkadza. Problem jaki teraz występuje to bardzo długi rozruch po dłuższym postuju (np. noc), kręci ok.3-4sek żeby odpalić. Ostatnio zgasiłem go na benzynie żeby zobaczyć jak na drugi dzień odpali ale akurat ojciec wziął samochód i mówił, że strasznie obroty falowały i 2 razy zgasł przy dojeżdżaniu do świateł, uznałem to za dziwne bo ok.3 miesiące temu byłem na adaptacji przepustnicy.

Jeszcze gazownik tak ustawił, że latem jak silnik jest dosyć ciepły to odpala od razu na gazie - nie wiem czy to dobrze ale już w ten temat nie wnikam.

Problem jaki też zauważyłem, to to że na benzynie jak się mu przyciśnie to czuć w zakresie 3-5obr/sek lekko się dławi - o wiele gorzej na benzynie niż na gazie przyspiesza.

Mechanik twierdzi, że to może być do wymiany pompa paliwa, dlatego ma taki ciężki rozruch, co o tym sądzicie?

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 04 sty 2015, 13:12

rozruch, winny może byc:
-czujnik tem. cieczy chłodzacej, słabe cisnienie paliwa, wtryski
dławienie brak mocy:
-ciśnienie paliwa, wtryski, sonda, przepływka

tak bym szukał, wszystko idzie ogarnąc i sprawdzić żeby nie wyrzucać pieniędzy w błoto tylko trzeba miec czym;)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 04 sty 2015, 19:10

Zakreć lpg na butli wypal lpg do końca I sprawdz jak odpali na drugi dzień.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

C..
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 20 paź 2011, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: C.. » 05 sty 2015, 09:28

Przez takich gazowników potem tworzą się mity o szkodliwości lpg. Odpalać na lpg? Ten gazownik to chyba polonezem jeździ.

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 05 sty 2015, 10:48

często za słabe odpalanie na zimnym odpowiada uszkodzony zaworek EVAP

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 06 sty 2015, 07:53

Witam , kolego zrób tak jak piszę Łukasz13,ja miałem dokładnie tak samo ,rano i po dłuższym postoju tak właśnie kręcił i palić nie chciał , u mnie okazał się uszkodzony reduktor ,i dodatkowo uszkodzony czujnik temperatury ten 4 pinowy ,dodatkowo możesz zrobić prosty test, jak ja na tym filmiku.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

radzio85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 30 sty 2010, 16:11
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: radzio85 » 08 sty 2015, 00:27

Sprawdz membramkę w reduktrze tą miedzy podciśnieniem. Mi kiedyś pękła i gaz dostawał się do podciśnienia. Rano trzeba było długo kręcić.

qnitus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 30 sty 2012, 11:32
Lokalizacja: ślaskie

Post autor: qnitus » 08 sty 2015, 08:05

Może być jeszcze inna opcja, aczkolwiek nie wiem jak jest w BRC ja swojego czasu borykałem się z tym samym problem i okazało się ze korekty były zbyt duże, a co za tym idzie mapa gazu itd.Ja poradziłem sobie tak reset korekt----> jazda na Pb-------------> porządne wystrojenie gazu -----------> zero problemu.
Dodam tylko ze miałem tak na STAGU nie wiem jak jest w BRC czy tam można mieszać przy mapie gazu.
Zarówno objawy jak i silnik AEB były identyczne.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 08 sty 2015, 10:56

aby sprawdzić czy winę ma złe wystrojenie instalacji wystarczy wykasować korekty vagiem lub przez odłączenie aku na jakieś pół godziny. jeśli po odpaleniu będzie ok to jest przyczyna

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja