Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

hamulce po dluzszym postoju

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

hamulce po dluzszym postoju

Post autor: krzysztofb51 » 03 sty 2015, 23:38

Niewiem czy to normalne ale po dluzszym postoju samochodu na zew. jak chce ruszyc to nie moge bo czuje opor jakby hamulce trzymaly, po chwili hamulce puszczaja i okazuje sie ze przyrdzewialy klocki do tarczy, czy to tak powinno byc, dodam ze nie zostawiam wogole samochodu na hamulcu recznym.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: hamulce po dluzszym postoju

Post autor: Naprawa Audi A6 » 04 sty 2015, 00:03

krzysztofb51 pisze:Niewiem czy to normalne ale po dluzszym postoju samochodu na zew. jak chce ruszyc to nie moge bo czuje opor jakby hamulce trzymaly, po chwili hamulce puszczaja i okazuje sie ze przyrdzewialy klocki do tarczy, czy to tak powinno byc, dodam ze nie zostawiam wogole samochodu na hamulcu recznym.
Pył, brud plus deszcz sprawiają, że po dostaniu się w niewielką szczelinę pomiędzy tarczą, a klockami tworzy się niezłe spoiwo. Rdzawy osad z tarcz ten efekt pogłębia i czasami mamy tzw. "przyspawane" koła.
By nie uszkodzić okładzin klocków - po dłuższym postoju, nim spróbujemy ruszyć można użyć butelki z otworem w korku (by łatwiej było się dostać we właściwe miejsce) i polać tarcze by brud zelżał. Jako, że zewnętrzna strona tarcz jest bardziej narażona - nie musimy się martwić o wewnętrzną :) Po takim zabiegu powinno puścić łatwiej, a po kilku przyhamowaniach okładziny i tarcze się oczyszczą z brudu <okok>

Jeżeli, natomiast dzieje się tak zaledwie po kilku dniach - może oznaczać, że mamy problemy z nie powracającymi cylinderkami, przez co klocki stykają się z tarczą non stop - co może zakończyć się przegrzaniem i uszkodzeniem hamulców. By to stwierdzić należy sprawdzić czy któraś felga nie jest znacznie gorętsza od pozostałych <okok>

Mycek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 16 kwie 2012, 00:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Mycek » 02 lut 2015, 00:49

Musisz sprecyzować dłuższy postój.

krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: krzysztofb51 » 02 lut 2015, 07:13

Tomekkk wyjasnij , ale tak po kolo 5-7 dni sie tak dzialo

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Re: hamulce po dluzszym postoju

Post autor: mwx » 02 lut 2015, 09:29

tomekkk1 pisze: By nie uszkodzić okładzin klocków - po dłuższym postoju, nim spróbujemy ruszyć można użyć butelki z otworem w korku (by łatwiej było się dostać we właściwe miejsce) i polać tarcze by brud zelżał.
Bez przesady.
Okładziny, tarcze i ogólnie cały układ jest zaprojektowany tak, żeby bez szwanku przetrwać obciążenie duuuużo większymi siłami niż może im zafundować odrobina rdzy czy brudu.

Jedyne o czym trzeba pamiętać to to, że pierwsze hamowanie po postoju może być niepewne.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 02 lut 2015, 16:11

mwx, układ hamulcowy owszem wytrzyma, ale napędowy już nie bardzo - moment obrotowy silnika poprzez skrzynię przekazujesz na zablokowane koła - siły temu towarzyszące są znacznie większe niż przy ruszaniu obciążonym pojazdem pod górkę i na skręconych kołach razem wzięte :)
Po tyłku dostaje skrzynia / sprzęgło oraz przeguby... A zwykła butelkę i wodę znajdzie w domu każdy <okok>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 02 lut 2015, 16:25

Nadal uważam że nie ma co przesadzać.
Zakładam, że inżynierowie VAG tak zaprojektowali układ napędowy, żeby radził sobie z momentem obrotowym, jaki osiąga silnik.

Myślę, że jeden strzał ze sprzęgła, albo konkretna redukcja na pełnym gazie funduje całemu układowi zdecydowanie bardziej hardkorowe doznania, niż zardzewiałe/brudne tarcze.

krzysztofb51, nie ma się czym martwić, możesz co najwyżej stawiać auto pod dachem, albo następnym razem kupić lepsze tarcze, które być może będą wolniej rdzewieć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl