Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

18" alu w A6 C5

Koła, felgi i opony
Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 16 wrz 2014, 20:33

Dokladnie najlepiej niech wypowie sie ktos kto jezdzi na takich alufelgach. I bedzie najprosciej.
Cześć. Audi A6 19''

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 16 wrz 2014, 22:07

mwx ok ale pomysl o tym ze twoja tabliczka ma jakies 12 lat i nie wiadomo czy jest z tego auta. Ja natomiast mam dostep do bazy danych ktore sa aktualizowane na biezaca. I tak np. rozmiar 225 przy 17 ktore masz podane nie moga byc stosowane w autach po lifcie tylko 235.

Ale maro88 ma racje wrocmy do tematu. Jezdze na 235/40 18 z cisnieniem 2,5 i na komfort nie narzekam. Oczywiscie jest roznica do zimowych 205/55 16 ale tragedi nie ma.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 16 wrz 2014, 22:33

Jak dla mnie to dużo zależy nie tyle od wielkości felgi, co od wysokości opony. Między 225/55/17, a 255/35/18 jest przepaść w komforcie, za to między 255/35/18, a 245/30/20 różnicy nie odczuwam - kwestia przyzwyczajenia do niskiego profilu :)
motostacja - części samochodowe.

KissEK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 10 lis 2011, 23:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: KissEK » 16 wrz 2014, 22:46

225/40 r 18 plus do tego gwint dość dobrze skręcony i jest twardo. No ale za to wygląda. Jak masz dobre drogi w okolicy to śmialo się nie bać. Tylko po zmianie na 18 będziesz szukał jakiegoś nieższego zawieszenia ;p bo bedzie straszny traktor :D

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 17 wrz 2014, 08:39

Ja czuję różnicę między letnim 255/35/18 a zimowym 245/40/17 - o ile nie pomyliłem rozmiaru zimówki, a nie chce mi się lecieć do garażu sprawdzać.
Co do zużycia zawiasu - zrobiłem na tych kołach 80k km na Lemforder'ach, i nie powiem, bo uważam zarówno zimą jak i latem, aaa...zawias to B14 w połowie regulacji od 15k km , wcześniej typowe S-kowe 1BD (-10mm), ale kończyły się amory, więc wsadziłem gwint.

Alexus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 10 paź 2011, 16:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexus » 17 wrz 2014, 15:52

PiterekQuattro pisze:Dokladnie najlepiej niech wypowie sie ktos kto jezdzi na takich alufelgach. I bedzie najprosciej.

Hejeczka,

Tu masz wszystkie rozmiary przed i po faceliftngu http://www.rezulteo-opony.pl/opony-do-a ... 2.8-v6-193 i mam nadzieje, że wiecie, że rozmiary są różne w zależności co macie pod maską bo nawet jak jest inny lekko silnik to i tak są zmiany!!!!!

gutek_cargo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 sie 2013, 11:46
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: gutek_cargo » 29 gru 2014, 21:37

Siemka dwa sezony już latam na 18 i gumie 255/35 i jak na razie podły i wymieniłem dwa górne wahacze przód oczywiście na seryjnym zawieszeniu . Co do komfortu A8 to nigdy nie będzie :) ale jest ok dzieci podczas jazdy śpią jak należy :)
Było :Audi S6 C5 4.2 V8
Teraz :Audi S6 C6 5.2 V10

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 30 gru 2014, 09:08

A ja teraz śmigam na zimowych 17", napompowanych dość miękko i.. mam wrażenie że przez lepsze tłumienie nierówności przez samą oponę przyczepność jest nieco lepsza niż na twardych 18. <mysli>

Oczywiście stabilność na autostradzie mniejsza.

Mycek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 16 kwie 2012, 00:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Mycek » 20 sty 2015, 16:28

Mam 225/40/18. Jest to za niski profil żeby przejechać komfortowo takie miejscowości jak Włocławek, Bierutów czy płyty na autostradzie A4 na wjeździe od strony Niemiec :)
Dlatego tam nie jeźdźę :) Najlepsze do tego auta są felgi 16". Chyba że jeździsz głównie po nowych autostradach to wtedy jest fajnie bo stabilność auta jest lepsza.

krts
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:27
Lokalizacja: piaseczusets

Post autor: krts » 21 sty 2015, 14:15

do gleby jak i dużych kół trzeba się przyzwyczaić, nie sztuką jest zapakować gwint i 19" i zapie*** ile to wytrzyma .
Ja także mam 18" i jest to kompromis pomiędzy wyglądem a praktycznością.
wiadomo iż najładniej ta buda wygląda w bucikach o nr. 19 ale zimowy setup 16" to tez trochę nieporozumienie. tak samo zawieszenie 1ba:)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 21 sty 2015, 14:39

Dokładnie. Najlepsze prowadzenie jest na 17, a najlepszy wygląd na 19. 18 to kompromis między jednym a drugim.

Mycek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 16 kwie 2012, 00:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Mycek » 02 lut 2015, 20:16

ja bym nazwał kompromisem 17-ki. 18 to duże obciążenie dla zawieszenia na dziurach.

Delfor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 28 sty 2015, 19:39
Imię: Arek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Delfor » 09 lut 2015, 22:47

Czyli nie za bardzo polecacie zmianę na 18? Mam propozycję zamiany 225/45/17 na 225/40/18. Nie mam jakiegoś punktu odniesienia. Zawieszenie 1be. Zimówki mam 205/55/16 i różnica w komforcie raczej znikoma. Do pracy jeżdżę 20km nie koniecznie dziennie (czasami rower :] ) plus drobne wypady po średnich drogach. Są też dobre opony do wzięcia 225/50/17 - komfort pewnie się poprawi... albo nie. Pomóżcie bo do wiosny już niewiele zostało ;)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 10 lut 2015, 08:30

Moim zdaniem:

Jak zależy Ci na wyglądzie - minimum 18"
Jak na prowadzeniu - 17"

qnitus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 30 sty 2012, 11:32
Lokalizacja: ślaskie

Post autor: qnitus » 10 lut 2015, 09:46

mwx nie do końca się z Tobą zgodzę w sensie porównania, w poprzedniej audi miałem 17 obecnie na lato 18 235/40 i szczerze różnicy nie czuje aczkolwiek staram się unikać "wiejskich szutrów" dlatego tez może aż tak tego nie czuć .Ja bym brał 18:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga