Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

3,4l oleju na 15tys. km cy to normalne ?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
hghormone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 14 gru 2014, 09:29
Lokalizacja: Poznań

3,4l oleju na 15tys. km cy to normalne ?

Post autor: hghormone » 28 gru 2014, 10:05

Czy to normalne ze moja a6 bierze tyle oleju ? Instalacja gazowa od roku. Auto ma ok 250tys przejechane. Jazda glownie po autostradach 120-140 km/h.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 28 gru 2014, 10:35

Nie do końca to jest normalne, czas wymienić uszczelniacze zaworów.
Rano po odpaleniu puszcza dymka?

hghormone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 14 gru 2014, 09:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: hghormone » 28 gru 2014, 10:46

Nie orzygladalem sie specjalnue czy puszcza dymka, spojrze dzisiaj. Ale mam taki problem ze gdy jest swiezo dolany olej to czasami smierdzi mi takim spalonym olejem w aucie, a po przejechaniu ok 3tys km gdy ubedzie ok 1l oleju to juz tak nie czuc tego oleju w aucue.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 28 gru 2014, 11:02

Cieknie ci zewsząd, najczęściej leje się spod dekli zaworowych i zaślepek z tyłu głowicy, olej kapie na rozgrzany kolektor wydechowy i smrodek gotowy <okok>
Sprawdź metodą macajewa, czy i gdzie leci olej, proponuję tyły głowic i łączenie dekla zaworowego z głowicą.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 gru 2014, 15:44

U mnie podobne zuzycie na 10w40 teraz zmieniłem na 5w40 zobaczymy co będzie - mechanik stwierdził że będzie mniej brał , ale z jego doświadczenie te 3 l to całkiem norma jak na te silniki.

Aha u mnie silnik suchutki :)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 28 gru 2014, 19:06

bendzji pisze: mechanik stwierdził że będzie mniej brał
Raczej więcej, bo jest rzadszy.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 gru 2014, 19:21

zobaczymy ale tez się spodziewam podobnie - mechanik stwierdził jedno , 10w40 nie nadaje się do tego silnika , po wymianie silnik uciszył się , nie słychać rano po odpaleniu nic :)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 28 gru 2014, 19:27

Zmiana na 5W jest złudna. Ja jeżdżę na 10W50 (pełen sytnetyk) i nie mam najmniejszyc problemów ze smarowaniem góry a oleju pobiera tyle ile powinien (wciąga tylko po ostrzejszej jeździe - 1-1,5L na 10k).

Moja rada, zalać 10W50 lub 10W60 (Total Racing, Motul 300V lub LM). Poczujesz poprawę.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 gru 2014, 21:19

Może spróbuje przy następnej wymianie - ten 10W40 to zalał jeszcze poprzedni właściciel i to był Mobil 1. Mam całą historię serwisową z ASO ( od 2003 do 2012 ) i od samego początku były wymiany Longlife 5W30 ( niestety ;) ) no i przy okazji innych wizyt zawsze było dolewane od 0,5-1,5l oleju ;)

Aha ilość dolanego oleju zmniejszyła się mocno po wymianie ezektora i czyszczeniu przepustnicy.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 28 gru 2014, 23:05

bloku, Masz rację pod warunkiem, że ktoś robi trasy, bądź ma dłuższe dojazdy do pracy. W momencie gdy robi się raczej sporo krótkich odcinków, to zdecydowanie olej lekkobieżny, czyli 5W.

Te oleje które podajesz, to ja się zgadzam, ale niestety trzeba pamiętać przy nich, że silnik trzeba rozgrzać zanim naciśnie się mocniej pedał gazu.

Awatar użytkownika
Karlos83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 sie 2013, 20:55
Lokalizacja: Swidnica

Post autor: Karlos83 » 29 gru 2014, 08:42

Czy ja wiem czy to dużo? To raptem 230 ml na 1000 km.) Nie wiem czy przy takim zużyciu kombinowalbym zmianę klasy oleju.
U mnie co innego - siorbie 0.5 l na tysiąc i 10w60 juz czeka na zalanie:)

fan_quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
Lokalizacja: Puławy

Post autor: fan_quattro » 29 gru 2014, 11:08

Mój ma 200 tys przelotu i jeździł w DE na Castrolu 5W30 w systemie LL. U mnie po wymianie odmy i ezektora, uszczelnieniu silnika oraz po płukance LM też bierze ok 3,5-4 litrów oleju Liqui Molly 5W-40 na 15000 km więc to chyba norma dla tych silników. Z tym że ja nie latam może szybko ale 5000 RPM silnik widzi regularnie przy wyprzedzaniu.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 29 gru 2014, 14:43

mrporpoise pisze:bloku, Masz rację pod warunkiem, że ktoś robi trasy, bądź ma dłuższe dojazdy do pracy. W momencie gdy robi się raczej sporo krótkich odcinków, to zdecydowanie olej lekkobieżny, czyli 5W.

Te oleje które podajesz, to ja się zgadzam, ale niestety trzeba pamiętać przy nich, że silnik trzeba rozgrzać zanim naciśnie się mocniej pedał gazu.
Zakładam, że jak ktoś kupuje auto z V6ką i więcej to raczej robi dłuższe trasy. Po miescie to lepije kupić A3 lub jakieś Polo ;-)
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja