3,4l oleju na 15tys. km cy to normalne ?
3,4l oleju na 15tys. km cy to normalne ?
Czy to normalne ze moja a6 bierze tyle oleju ? Instalacja gazowa od roku. Auto ma ok 250tys przejechane. Jazda glownie po autostradach 120-140 km/h.
Zmiana na 5W jest złudna. Ja jeżdżę na 10W50 (pełen sytnetyk) i nie mam najmniejszyc problemów ze smarowaniem góry a oleju pobiera tyle ile powinien (wciąga tylko po ostrzejszej jeździe - 1-1,5L na 10k).
Moja rada, zalać 10W50 lub 10W60 (Total Racing, Motul 300V lub LM). Poczujesz poprawę.
Moja rada, zalać 10W50 lub 10W60 (Total Racing, Motul 300V lub LM). Poczujesz poprawę.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Może spróbuje przy następnej wymianie - ten 10W40 to zalał jeszcze poprzedni właściciel i to był Mobil 1. Mam całą historię serwisową z ASO ( od 2003 do 2012 ) i od samego początku były wymiany Longlife 5W30 ( niestety
) no i przy okazji innych wizyt zawsze było dolewane od 0,5-1,5l oleju
Aha ilość dolanego oleju zmniejszyła się mocno po wymianie ezektora i czyszczeniu przepustnicy.


Aha ilość dolanego oleju zmniejszyła się mocno po wymianie ezektora i czyszczeniu przepustnicy.
bloku, Masz rację pod warunkiem, że ktoś robi trasy, bądź ma dłuższe dojazdy do pracy. W momencie gdy robi się raczej sporo krótkich odcinków, to zdecydowanie olej lekkobieżny, czyli 5W.
Te oleje które podajesz, to ja się zgadzam, ale niestety trzeba pamiętać przy nich, że silnik trzeba rozgrzać zanim naciśnie się mocniej pedał gazu.
Te oleje które podajesz, to ja się zgadzam, ale niestety trzeba pamiętać przy nich, że silnik trzeba rozgrzać zanim naciśnie się mocniej pedał gazu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
- Lokalizacja: Puławy
Mój ma 200 tys przelotu i jeździł w DE na Castrolu 5W30 w systemie LL. U mnie po wymianie odmy i ezektora, uszczelnieniu silnika oraz po płukance LM też bierze ok 3,5-4 litrów oleju Liqui Molly 5W-40 na 15000 km więc to chyba norma dla tych silników. Z tym że ja nie latam może szybko ale 5000 RPM silnik widzi regularnie przy wyprzedzaniu.
Zakładam, że jak ktoś kupuje auto z V6ką i więcej to raczej robi dłuższe trasy. Po miescie to lepije kupić A3 lub jakieś Polomrporpoise pisze:bloku, Masz rację pod warunkiem, że ktoś robi trasy, bądź ma dłuższe dojazdy do pracy. W momencie gdy robi się raczej sporo krótkich odcinków, to zdecydowanie olej lekkobieżny, czyli 5W.
Te oleje które podajesz, to ja się zgadzam, ale niestety trzeba pamiętać przy nich, że silnik trzeba rozgrzać zanim naciśnie się mocniej pedał gazu.

Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ