Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AMX 2.8 193 KM] Problem - spalanie duże, śmierdzi benzyną i

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
cause4concern
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 cze 2014, 12:20
Lokalizacja: Łódź

[AMX 2.8 193 KM] Problem - spalanie duże, śmierdzi benzyną i

Post autor: cause4concern » 27 gru 2014, 22:01

Witam,

Mam taki problem z samochodem, mianowicie na trasie autko pali ok 14 l/100 km, a w mieście (na krótkich dystansach) potrafi szarpnąć nawet i 17 l/100 km. Po podłączeniu Vaga było kilka błędów, które po skasowaniu zniknęły i od pewnego czasu nie ma. Te najciekawsze to:

3 Faults Found:
16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
P0113 - 35-10 - - - Intermittent
17840 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112): Open Circuit
P1432 - 35-10 - - - Intermittent
17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit
P1516 - 35-10 - - - Intermittent
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-00 - Open or Short to B+


Jedyny, który powrócił (narazie) to:

1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-00 - Open or Short to B+

Dodam, że sprawdzałem temperaturę silnika w Vagu i wygląda na to, że jest ok, z tym, że dochodzi do 79oC i więcej nie chce - jak wylecę na traskę to spada nawet do 73-76. Termostat był zakładany nowy ok. pół roku temu.

Przeprowadzałem diagnostykę przepływomierza oraz IAT sensor - pokazują raczej poprawnie. Jedynie na biegu jałowym przepływomierz pokazuje 5 g/s co jest nieco więcej niż w opisie - lecz to śladowe różnice. Auto moc ma - nie wygląda na zasłabe.

Kolejny obiaw to śmierdzi paliwem przy odpalaniu, i czasami podczas drogi. Mam wrażenie, że podawana jest zbyt bogata mieszanka, ale nie wiem jak to sprawdzić. Może macie jeszcze jakieś pomysły co można sprawdzić?

Proszę o pomoć drodzy Koledzy.

Aaa i bym zapomniał najciekawszego...
Nie wiem czy się spotkaliście z czymś takim, ale Ja w Vagu mam źle poopisywane pomiary, i znajdują się jakby w innych miejscach - przesunięte o jedną grupę :) Niby to pierdołą, ale komplikuje.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 27 gru 2014, 22:41

Te 70-80 C to za mało - albo czujnik temperatury ( na to wskazuje błąd ) albo termostat ( skor0 w trasie temperatura maleje to też może być jego problem ) - i przez to może być zalewany bo dawka paliwa większa , jakie masz korekty krótkie i długie?


Co do odczytu grup - bardzo dziwne... podaj jak masz numer sterownika.

Proponuje ściągnąć VCDS Lite: http://www.vag-diag.com/index.php?main_ ... 81be51b524 klikasz Download Now - wersja FULL

Warto spróbować może on inaczej pokaże.

cause4concern
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 cze 2014, 12:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: cause4concern » 27 gru 2014, 22:52

Czujnik sprawdzę po sylwestrze bo mam drugi - to podmienię. Jak powiesz mi jak sprawdzić korekty długie i krótkie to podeśle jutro.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 27 gru 2014, 22:54

Grupy 032 i 033

cause4concern
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 cze 2014, 12:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: cause4concern » 28 gru 2014, 15:30

Dzieki. Sprawdzę jurto to podeślę.

[ Dodano: 2014-12-28, 15:30 ]
Sprawdziłem. Screen poniżej

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 gru 2014, 15:35

kompletne bzdury :) - jaki masz numer sterownika silnika?

spróbuj tego VCDS co dałem linka - albo masz coś z kablem bo to nie są te grupy i tu nie powodem jest plik z opisami


wejdź może w ustawienia portu COM i ustaw niskie latency/opóźnienie

cause4concern
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 cze 2014, 12:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: cause4concern » 28 gru 2014, 16:48

Heh... Wykonałem tym VCDS-em od Ciebie....Wieczorkiem spróbuję jeszcze raz. Powiedz mi, czego tam szukać, ponieważ tak to w ciemno będę przerzucał między grupami. Dodam tylko, że w tych grupach co wcześniej były złe opisy to już są dobrze

[ Dodano: 2014-12-28, 16:48 ]
A gdzie odczytać nr. sterownika silnika??

Czy to coś z tych niżej??

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4D0 907 551 AF
Component: 2.8L V6/5V MOTR AT D02
Coding: 05252
Shop #: WSC 00000
No fault code found.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 gru 2014, 19:26

szukaj stft i ltft , albo Lambda Control ( Mixture Adaptation ) - widocznie w 98 rok są inaczej grupy poukładane


skoro opisy dobre to ok :)
Ostatnio zmieniony 28 gru 2014, 21:23 przez bendzji, łącznie zmieniany 1 raz.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 28 gru 2014, 19:33

jeśli nie ma na kanale 32 i 33 to będzie na 6 ( STFT) ) i 7 ( LTFT).

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 gru 2014, 21:44

Posprawdzałem i korekty są jak kolega wyżej pisze w grupie 006 i 007

Różnice są bo w późniejszych V6 są sterowniki Bosch Motronic M7.1 a ty masz M3.8.1

cause4concern
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 cze 2014, 12:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: cause4concern » 05 sty 2015, 18:19

Dzięki za pomoc. Dzisiaj to już nie posprawdzam, a jutro w góry jadę. Jak tylko wrócę po szusowaniu to na pewno sprawdzę.

[ Dodano: 2015-01-05, 13:29 ]
Witam po nowym roku. Najlepszego dla wszystkich !!!

Do rzeczy. Podłączyłem kompa do auta by zgrać korekty. Screeny poniżej. Dodatkowo wykonałem jeszcze log-a na tych kanałach podczas krótkiej przejażdżki, ale nie mogę dodać, więc umieszczam link:


Proszę o komentarze :)

[ Dodano: 2015-01-05, 18:19 ]
Nie wiem czy widać screeny bo u mnie problem chyba jest...

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 05 sty 2015, 22:46

Tu masz jak zrobić logi i wrzucić je na forum:
viewtopic.php?t=59491&start=0
Zrób grupy 007, 008, 009
Przed zrobieniem logów nie kasuj błędów z ECU

cause4concern
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 cze 2014, 12:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: cause4concern » 07 sty 2015, 23:11

Dzięki :)

Aktualnie mam awarię kompa :( Jak uruchomię to wykonam.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 07 sty 2015, 23:16

Zrób i dodaj tutaj, tylko pamiętaj, aby wykonać je gdy temperatura płynu chłodniczego przekroczy 80 stopni <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja