Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[S6 C5] Swap S6 4.2 V8 tiptronic na 2.7T manual

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
cajar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 03 lip 2012, 16:34
Lokalizacja: Lublin

[S6 C5] Swap S6 4.2 V8 tiptronic na 2.7T manual

Post autor: cajar » 22 gru 2014, 00:15

Zastanawiam się nad swapem 4.2 V8 tiptronic na 2.7 BiTurbo manual :) Oczywiście quattro.

Czy ktoś robił kiedyś taką operację?

Czy potrzebuję coś oprócz:
- silnika 2.7T z osprzętem
- komputera z wiązką
- skrzyni manualnej 6 biegów (+ pedał sprzęgła, dekory do środka)
???

Jakie problemy mogę napotkać podczas takiej operacji?

Chętnie zapoznam się w tym temacie z wszelkimi Waszymi uwagami i refleksjami na ten temat :)

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 22 gru 2014, 05:41

Z calym szacunkiem ale pomysl bezsensu. Czy twoj aktualny silnik padl? Jesli nie a chcesz poprostu cos do modzenia to lepszym rozwiazaniem bedzie kompresor. Sa tez projekty 4.2 t

Spokojniaczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 27 sty 2013, 20:52
Lokalizacja: Braniewo

Post autor: Spokojniaczek » 22 gru 2014, 08:03

Dlaczego bez sensu?? Silnik bardziej rozwojowy od 4.2 , a do tego dużo ładniej buda s6 wygląda od zwykłej A6 .

Awatar użytkownika
cajar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 03 lip 2012, 16:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cajar » 22 gru 2014, 13:47

Mój silnik jest w dobrej kondycji, tak samo jak skrzynia.

Całą operację chcę wykonać ze względu na potencjał 2.7T. W jednostkach wolnossących ciężko wydobyć dodatkową moc, przy silnikach turbodoładowanych jest to znacznie łatwiejsze (uogólniając).

Do tego mam budę w bardzo dobrym stanie i nie chcę się jej pozbywać.

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 23 gru 2014, 06:06

Nie ma to sensu poniewaz

potrzebujesz troche talarow zeby kupic nowy silnik elementy zawieszenia mocowania itd... i to przelozycy oczywiscie
Nastepnie potrzebujesz juz trochw wiecej talarow zeby z 250 zrobic te 340 rumakow
Nastepnie potrzebujesz worek talarow zeby zrobic cokolwiek powyzej 340

jak juz zmieniac silnik to lepiej na V8bt lub doladowywa istniejacy

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 23 gru 2014, 22:12

Ja jeszcze widzę potencjalny problem z pasem przednim , chłodnicami , dyferencjałem tylnim itd.

Spokojniaczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 27 sty 2013, 20:52
Lokalizacja: Braniewo

Post autor: Spokojniaczek » 24 gru 2014, 09:34

kupuj angola 2.7 bi i do dzieła:)

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 24 gru 2014, 10:17

Spokojniaczek, Jak rozumiem robiłeś takie swapy i wiesz o czym piszesz, a nie tylko posiadasz 2.7biT i jesteś zadowolony...

Cajar - skoro masz worek kasy, żeby rzeczywiście zrobić swap na zdrową - a zatem drogą - jednostkę do modzenia a później jeszcze na modzenie, to rzeczywiście lepiej sobie zapodaj za 10 tysięcy kompresor. Będziesz miał V8 na kompresorze, zdecydowanie lepszą charakterystykę pracy, lepszy dźwięk i nie będzie to zabawnie wyglądało, S6 z 2.7 (Zacny silnik) tylko "kozackie" zmodzone V8.

No chyba że planujesz kupić silnik za 1500 z allegro, skrzynie za 400 i zamknąć się w kosztach rzędu 3000... to życzę powodzenia :)

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 24 gru 2014, 13:28

To kup RS6 i po problemie :D
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

Awatar użytkownika
cajar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 03 lip 2012, 16:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cajar » 24 gru 2014, 15:42

Hmm... Może jednak macie rację, że lepiej sobie odpuścić to 2.7.

Myśląc nad tym swapem oparłem się na danych katalogowych, wg których 2.7T ma 6,8s do setki, a 4.2v8 z S6 ma 6,7s do setki. Tę różnicę łatwo byłoby zniwelować programem w 2.7T, i można by było ugrać jeszcze więcej wymieniając IC, wtryski, itd. Niestety pod względem modyfikacji to 4.2 V8 nie daje pola do popisu. Montaż kompresora do 4.2 to już spora ingerencja w mechanikę. Dużo łatwiej znaleźć coś w sieci na temat modyfikacji 2.7T.

Jeśli chodzi o RS6 - ciężko o zadbany egzemplarz, szczególnie o taki, w którym nie trzeba będzie wymieniać połowy osprzętu zaraz po zakupie. Myślałem że taki swap na 2.7T wyjdzie zdecydowanie taniej (chciałem się zmieścić w 14..18 K PLN) niż kupno RS6.

Chyba jednak sobie to odpuszczę.... Bo ostatecznie przecież i tak zmodzone 4.2 V8 BiTurbo objedzie zmodzone 2.7 V6 BiTurbo :)

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 24 gru 2014, 19:05

cajar, 2.7 po dobrym sofcie odpycha się już całkiem przyjemnie :)
Co do S6 to według mnie, każda modyfikacja i pozostanie przy automatycznej skrzyni (która zamula strasznie) jest bez sensu.
To samo tyczy się RS6 ograniczeniem jest skrzynia <zalamka> która często się sypie przy samej serii.
Masz ANK sprzedając go razem ze skrzynią odzyskasz sporo $$.Które można przeznaczyć na mody w 2.7 :)

Pozdrawiam i życzę rozsądnych decyzji :)
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 25 gru 2014, 11:10

schiller pisze:Nastepnie potrzebujesz juz trochw wiecej talarow zeby z 250 zrobic te 340 rumakow
Na maksymalnym doładowaniu i FMIC wyciągnie te 340KM i będzie już mocniejszy niż ANK, bo wiadomo, że mają problemy z serią.
Kupi silnik za 4000-5000PLn,resta pójdzie na modyfikacje i wydaje mi się, że nie byle jakie...
Na 600KM raczej ta kasa nie starczy, ale na zdrowe 400+ spokojnie.
2.7T jest seryjnie zakuty i dół silnika starcza na 600KM.
Nie wiem jak wygląda sprawa V8, bo nigdy się tym nie interesowałem ale pisanie "dołóż kompresor" to wg. mnie pisanie głupot. Przypuszczam, że sam zestaw do najtańszych nie należy i nie wiadomo na ile wystarczy dół silnika, bo może się okazać, że po dodaniu kompresora, będzie trzeba go zakuwać i koszty wzrosną, a sam silnik V8T kosztuje worek piniendzy <rotfl>

Najpewniejszą odpowiedź dostaniesz na sportaudi, chociaż tam wielu "pro V6T" <okok>

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 26 gru 2014, 01:01

metyoo, Żadne pisanie głupot, tylko ludzie tak po prostu robią :) Z USA możesz sobie gotowe dedykowane zestawy z kompresorem ściągnąć. Jak chcesz to i do 2.4 V6 możesz kompresor wsadzić. Żaden drut tylko normalny komplet pod silnik.

Inna sprawa, czy nie lepiej by było poszukać kompletu z RS6 ;)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 26 gru 2014, 14:16

Nie chodzi mi o to, że to nie możliwe, albo niewykonalne, bo doskonale wiem, że są takie zestawy, ale głupotą jest pisanie, że to takie proste i tanie rozwiązanie.
Popatrz w jakich cenach są silniki z RS6 i ile (jeśli w ogóle) zostanie na dłubanie. Poza tym, 2.7T jest o wiele lżejszym silnikiem i to kolejna jego zaleta.

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 26 gru 2014, 19:54

metyoo, odpuść , nieraz nie warto :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja