Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[S6 C5] Swap S6 4.2 V8 tiptronic na 2.7T manual

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
cajar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 03 lip 2012, 16:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cajar » 29 gru 2014, 01:12

Rady typu "dołóż kompresor" jak również "dołóż turbo" często świadczą o braku doświadczenia piszących te słowa ;) Prawdziwy świat to nie kolejna odsłona gry z serii Need For Speed, gdzie kilkoma kliknięciami można dodać turbo, zmienić kompresję, ustawić średnicę wydechu itp :)

Z tematem modyfikacji aut pod kątem zwiększenia mocy już trochę obycia mam. Nie jako mechanik, ale raczej od strony klienta końcowego. W moim poprzednim aucie miałem zmieniony silnik na większy, skrzynię biegów na krótszą, wydech zrobiony na kolektorach 6-2-1, dolot CAI, short shifter i pewnie kilka innych drobiazgów, których teraz nie pamiętam. Całość była strojona na urządzeniu Ecu Master DET3. Oczywiście hamulce również zmieniłem na większe - zarówno tarcze jak i klocki. Ale wszystkie te modyfikacje były raczej pracą odtwórczą - takich projektów na świecie już trochę było. Nie porywałem się na wkładanie turbo, pomimo że jest kilka takich projektów. Po prostu łatwiej i taniej było wymienić silnik z całą otoczką, niż do starego wkładać turbo i szukać rozwiązań dla problemów, które sobie sam stworzyłem.

Więc zdaję sobie sprawę z tego, ile takie modyfikacje mogą potrwać i ile funduszy pochłonąć. Bo i tak na końcu się okazuje, że coś było niedoszacowane ;)

Kupiłem S6 i jakiś czas później poprzednie auto sprzedałem. Audi w serii jest mocniejsze niż tamto po modyfikacjach. No może do setki przez tiptronic mam 0,1 czy 0,3s dłużej w Audi, ale nie mam odpowiedniego sprzętu pomiarowego, żeby mieć aż taką dokładność. Ale przecież 0-100 nie jest najważniejsze :)

Teraz zastanawiam się, czy znów pójść z stronę modyfikacji, czy też kupić coś co w serii będzie spełniać moje oczekiwania. RS6 C5 zniechęca mnie skrzynią tiptronic. Skrzynia w moim Audi jest po remoncie, nie mam do niej żadnych zastrzeżeń. Ale każdy przecież wie, że pod względem szybkości zmiany biegów to DSG to nie jest (delikatnie mówiąc) ;)

Mimo wszystko jestem zdania, że łatwiej będzie zrobić swap na 2.7T niż pakować turbo/kompresor. Szczególnie jeśli kupię kompletne auto dawcy. Ewentualny swap na 4.2T z RS6 jest chyba raczej nieuzasadniony ekonomicznie, bo po 1. nadal tiptornic, po 2. trzeba m.in. przenieść akumulator do bagażnika, a po 3. RS6 jako dawca (czyli np. rozbite tyłem, bokiem) kosztują więcej niż prób opłacalności takiego swapa - to już wtedy lepiej po prostu kupić całe, sprawne RS6.

Podsumowując: nadal się zastanawiam, nadal decyzji nie podjąłem. Mamy okres świąteczny, więc mam sporo czasu na myślenie o tym wszystkim :)

Jeśli ktoś jeszcze ma jakieś uwagi lub pomysły - bardzo chętnie się z nimi zapoznam w tym temacie :)

Spokojniaczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 27 sty 2013, 20:52
Lokalizacja: Braniewo

Post autor: Spokojniaczek » 29 gru 2014, 16:52

mrporpoise pisze:Spokojniaczek, Jak rozumiem robiłeś takie swapy i wiesz o czym piszesz, a nie tylko posiadasz 2.7biT i jesteś zadowolony...

Cajar - skoro masz worek kasy, żeby rzeczywiście zrobić swap na zdrową - a zatem drogą - jednostkę do modzenia a później jeszcze na modzenie, to rzeczywiście lepiej sobie zapodaj za 10 tysięcy kompresor. Będziesz miał V8 na kompresorze, zdecydowanie lepszą charakterystykę pracy, lepszy dźwięk i nie będzie to zabawnie wyglądało, S6 z 2.7 (Zacny silnik) tylko "kozackie" zmodzone V8.

No chyba że planujesz kupić silnik za 1500 z allegro, skrzynie za 400 i zamknąć się w kosztach rzędu 3000... to życzę powodzenia :)

no chyba musisz zejść na ziemie z tym kompresorem za 10tyś , no chyba że do twojego potwora 2.4 :)) tak się składa że u mnie w mieście swapowali 2.7 do jednej a6 tylko z silnikiem 2.5 tdi i to jeździ , śmiem twierdzić ,że porównywalnie z s6 które mocy nie trzyma. .Pozdrawiam tunerów z forum

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 29 gru 2014, 17:47

ja nie mowie ze jest latwo doladowac V8. ale dla mnie nie ma sensu pakowac mniejszy silnik jak chce sie miec wiecej mocy. oczywiscie V6bt to swietny silnik ale wpakowac go w miejsce po V8 w eSie to nie taka bajka. to nie to samo co zamiana z V6tdi R4. trzeba zawsze brac pod uwage ze koszty takich modyfikacji/swapow bardzo szybko niejednokrotnie moga przekroczyc wartosc samochodu.

cajar, ja bym sie jednak zastanowil nad kupnem RSa. oczywiscie mowie o kompletnym samochodzie. mowisz ze jest wolny bo ma tipa? to cie moge uspokoic ;)
nie jest tak zle, a i rozniac w SPAM do eSki ogromna

Awatar użytkownika
cajar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 03 lip 2012, 16:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cajar » 29 gru 2014, 18:48

Wiem, że różnica względem S jest duża, ale to nie zmienia faktu, że tiptronic jest powolny :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 01 sty 2015, 23:51

cajar, Na sportaudi jest chłopak o nicku Nosb - uderz do niego, będziesz wiedział wszystko co i jak <okok>

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 02 sty 2015, 07:22

Co do akumulatora w bagazniku... moj znajomy mial s4 2.7bi, miejsca pod maska bylo nie wiele, tak czy siak zaczynal od przeniesienia akumulatora do bagaznika, pozniej poszedl inny dolot IC inne chlodnice masa rzeczy + na koniec dorzucil sobie instalke do metanolu i cos tam jeszcze. Po tych wszystkich modach (oczywiscie rownolegle zawias wydech hemple i tysiace innych rzeczy) kupil sobie porsche i sprzedal audi... reasumujac - fajnie sie pobawilem, ale nie warto bylo.

Sam ososbiscie nie swapowalbym silnika. Po co? ECU w tych V8 sa jednymi z najpopularniejszych na swiecie, co za tym idzie pierwszy lepszy tuner jest w stanie zmodyfikowac mapy pod turbo / kompresor. Sam kit kompresora moze byc drogi... ale moze po prostu istnieje mozliwosc montazu turbo? Sam osobiscie zaczalbym od sprawdzenia, czy sterownik montowany w rs6 (one chyba maja turbo nie?) znaczaco sie rozni od tego zamontowanego w Twoim aucie... jak nie ... to problemy elektryczne masz juz rozwiazane ;) Nalezy tylko mechanicznie dopasowac instalacje turbo, pozniej zmodyfikowac mapy i mozna sie cieszyc ;) Na pewno po drodze bedzie kilka niespodzianek - ale jak jestes wytrwaly na pewno je rozwiazesz i bedziesz mial mase doswiadczenia na nowy projekt. Argument w stylu ze do V8 jest malo opisow w necie jakos do mnie nie trafia, moze dlatego ze rozwiazujemy na codzien problemy, ktorych rozwiazan nie ma w internecie....?

Co do samego tipa... wolny jest powiadasz? Akurat te Tipy z C5 (5HP) sa trudniej programowalne od tych z np. C6 (6HP) aczkolwiek, skrzynie podatne sa na tuning, zarowno elektronciczny jak i mechaniczny. Jezeli chcesz sie pozbyc tipa, to zawsze mozna wlozyc wzdluzne DSG - DL501 z audi Q - pod warunkiem, ze ja dopasujesz mechanicznie;) tylko ze z prostego projektu, robi sie projekt na dlugie zimowe wieczory - aczkolwiek wszystko jest mozliwe;)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 02 sty 2015, 14:13

Ach jakie to wszystko proste.....
Mazdomania pisze:Na sportaudi jest chłopak o nicku Nosb
Z tego co pamiętam, Nosb swapował S4 B6 na 2.7T i zrobił na 400+ KM dla niego było to o tyle proste, że zajmuje się takimi rzeczami na codzień, ale służy pomocą jakby coś.

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 02 sty 2015, 18:53

metyoo pisze:Ach jakie to wszystko proste.....
Mazdomania pisze:Na sportaudi jest chłopak o nicku Nosb
Z tego co pamiętam, Nosb swapował S4 B6 na 2.7T i zrobił na 400+ KM dla niego było to o tyle proste, że zajmuje się takimi rzeczami na codzień, ale służy pomocą jakby coś.
Zgadza się, z Danielem już nie raz rozmawiałem i zawsze służył pomocą :) Spoko chłopak <okok>

Jak by co to mogę podać numer na PW

kuki_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 07 lis 2015, 06:55
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: kuki_wml » 03 sie 2017, 13:52

Doszlo cos do akutku z temate 2.7 w S6?
Bo aktuaknie zbieram graty na taki przeszczep.
Mam kilka pytan
Do jakiej mocy wytrzymuje seryjne sprzeglo od 2.7?
Ja ma sie sprawa immo w sensie zeby zostawic licznik od S6?
Czy ramka biegow od poliftowego automatu bedzie pasowac pod manual?
Jaka srednice DP i dalszy wydech pod 340km?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 sie 2017, 23:30

immo powinno łyknąc bez problemu , kwestia adaptacji - ECU silnika 4.2 i 2.7 są praktycnzie identyczne

kuki_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 07 lis 2015, 06:55
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: kuki_wml » 04 sie 2017, 00:27

A wlasnie jesli chodzi o ecu
Buda S to 2003 czy kupujac swapa 2.7 z przedlifta bedzie cos kolidowac ?
Lepiej szukac cos z podobnefo rocznika juz wersje 250km?

Sory za moze laickie pytania ale cale zycie w oplach rozne swapy ogarniam ale pytam zeby sobie nie utrudniac zbierajac malo pasujeca graty :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl