Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] alternator wymiana/regeneracja

Elektryka
Awatar użytkownika
danielmarek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 25 wrz 2010, 13:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: danielmarek » 14 sty 2013, 22:12

Wymiana trwała 3h i z tego co widziałem to był zdemontowany któryś wiatrak ale nie powiem który to był, bo nie zaglądałem im aż tak na ręce. Jak zapytałem właściciela warsztatu jak to możliwe to odpowiedział że mają swoje sposoby i odpowiednie klucze.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 14 sty 2013, 23:03

W załączniku macie instrukcję wymiany alternatora na podstawie ELSA.
http://turbobit.net/2q3lz5xhdojr.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
V6power
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 22 paź 2010, 21:21
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: V6power » 16 sty 2013, 19:43

osobiście w to nie wierzę !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 17 sty 2013, 23:54

V6power pisze:osobiście w to nie wierzę !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hmm ... nie ja tworzyłem tę instrukcję oraz nie posiadam takiego silnika, więc nie mnie to oceniać :-) ...
Ostatnio słyszałem o pewnym mechaniku który wymieniał w a6 c5 (silnik V6 -jakaś benzyna) rozrząd, bez zdejmowania przedniego pasa ... Brzmi absurdalnie, jednakże na podstawie doświadczenia w majsterkowaniu przy 'moim' silniku jestem skłonny w to uwierzyć. Więc dlaczego wymiana alternatora zaprezentowanym sposobem miałaby być awykonalna? - szczególnie jeżeli Kolega danielmarek potwierdza, że jest to możliwe bez demontażu chłodnic <mysli>

Awatar użytkownika
danielmarek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 25 wrz 2010, 13:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: danielmarek » 18 sty 2013, 10:13

V6power jeżeli nie wierzysz to przyjedź do Białegostoku a sam się przekonasz na własne oczy ( "Polstarter" ul. Gajowa 110 ).

SzczepanLu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2012, 16:26
Lokalizacja: Lubin

alternator problem ladowania

Post autor: SzczepanLu » 18 sty 2013, 12:27

Witam ja mam podobny problemm z tym nie szczesnym ladowaniem podloncze sie do tematu u mnie jest taki problem ze jak odpale autko to ladowanie sie pali na wskaźniku jest 12v jak zwieksze obroty to wtedy gasnie ladowanie i napiecie skacze do okolo 14v i gra zawsze po odpaleniu auta musze dac wiecej gazu żeby ladowanie było a dodam że wymienialem regulator napiecia ze szczotka i bez zmian i nie wiem co jest grane :( czy do wymiany sie kwalifikuje

Canibal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 25 lip 2012, 14:22
Lokalizacja: 31-625

Post autor: Canibal » 27 cze 2013, 18:42

Witam panowie pisze Paweł i milo mi bardzo napisze krótko nie jestem profesjonalistą i chcialem wymienic alternator w mojej perełce A6 2.4 V6 w krakowie mechanicy jak wszyscy inni mowili mi ze musze wyjechac z calym pasem przednim itd. nic podobnego dzisiaj na podnosniku zajelo mi to jakies 2 godziny i alternator na wierzchu od dolu bez profesjonalnych narzedzi wiec bajki ze sie nieda panowie to kit ktory kosztuje 300 zł bo taki jest koszt wyjechania przodem pozdro..

Awatar użytkownika
danielmarek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 25 wrz 2010, 13:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: danielmarek » 27 cze 2013, 18:50

mówiłem <brawo>

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 27 cze 2013, 19:01

Canibal,
_profil

Dżaga_Nike
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 09 lut 2012, 18:59
Lokalizacja: Łódź

zdjęcie alternatora

Post autor: Dżaga_Nike » 22 mar 2014, 15:00

Witam.

Chciałbym troszkę odświeżyć temat, a mianowicie śruby powyjmowane obydwie, bez zdejmowania jakiegokolwiek przodu ani odchylania chłodnic, ale za diabła nie mogę go zdjąć z tego uchwytu co jest przykręcony do bloku. Rusza się w lewo i prawo ale nie chce zejść w dół, próbowałem go delikatnie od góry uderzyć ale bez żadnego efektu. czy jest możliwe by coś go jeszcze trzymało? Może ktoś mi pomoże w tym temacie?

Pozdrawiam
Ride Or Die

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 22 mar 2014, 18:54

Musi zejść ... Trzyma się na dwoch srubach ... Jedna na klucz 13 , a druga na torx ... Jak będziesz pobijal młotkiem to koniecznie przez jakieś drzewko :)

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 24 gru 2014, 00:34

mam szybkie pytanie. Święta legły w gruzach nie mam nic do stracenia. Pojechałem do mamy na święta do UK i w połowie Niemiec padł alternator, genrallnie szczotki się skończyły(pewnie) w Gottingen gdzię utknąłem w serwisie chcieli za próbę naprawy 700 euro ale nie obiecują, że naprawią i jak się nie uda to za samą robocizne wezmą niewiele 200 euro i kupią nowy 900euro (to chyba ze złota ten alternator ) Zwerbowałem znajomego i przyjechał po mnie lawetą i zmiesiłem się w 1000zł z wypożyczeniem i paliwe lawety. Chce teraaz wymienić alternator. Generalnie numer znalazłem w etce ale dla pewniści zanim zamówie i zregeneruję używkę to bym się upewnił. Alternator to 2 śrubki i wtyczka ale jak zdjąć pasek. Jak się zabrać za napinacz, żeby go poluzować. Jaki klucz i w którą stronę i którą śrubkę. Nie chce regenerować wojego bo to valeo i jest potłuczona obudowa, żeberka są połamane bo pukałem w niego wtedy szczotki się wysuwały i zawsze kawałek wróciłem bliżej w strone PL. Jak poluzować napinacz żeby odkręcić altka i wsadzić nowego.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 24 gru 2014, 12:06

zarzyk, napinacz składa się z 2 części: 1 to podstawa przykręcona na 3 śruby M8 i druga-ruchoma, do której jest mocowana rolka. Pomiędzy tymi dwiema częściami jest sprężyna . Część ruchoma ma taki występ(garb), zakładasz na niego klucz (17 bodajże) i obracasz w prawo (zgodnie ze wskazówkami zegara). W ten sposób napinasz sprężynę i odciągasz rolkę od paska. Poniżej garbu jest otworek, w pewnym położeniu napięcia mozna w niego włożyć cos okrągłego (wiertło fi 5 mm, gwóźdź , itp.) co połączy i zablokuje obie cześci napinacza w tym położeniu.
Możesz zdjąć pasek i wymontować alternator. Montaż w kolejności odwrotnej :)

Ewentualnie zawsze możesz zdemontować cały napinacz odkręcając jego podstawę (3 śruby M8) ale i tak warto najpierw go napiać i zablokować wcześniej - wygodniejsza praca.
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 09 sty 2016, 23:30

pasek poluzowany ale nie moge odkrecic śrub... One są tylko odd strony zderzaka na imbusa tak? nie mają żadnej kontry czy czegoś z tyłu bo bity mi się ukręcaja.... jakiś plan jak to zrobić pod blokiem?

[ Dodano: 2016-01-09, 17:13 ]
Rok minął i po zregenerowaniu wymiany połowy altka na nowe cześci dostałem gwarancje na rok i dzisiaj wracałem 30km bez świateł do Łodzi... po gwarancji już tam nie dam do regeneracji... Jedyna firma jaka była wtedy w okresie miedzy świętami a nowym rokiem otwarta i mieli diody oraz szczotki na miejscu to zrobiłem kompleksówke :) i kicha... czas kupic nowy.

[ Dodano: 2016-01-09, 23:30 ]
Mam pytanie czy da sie wymontowac altka bez luzowania pasa? Zimno jest poprostu... Czy w 1.8T mozna to jakoś zrobić sensownie? APU? Poprzednio udalo sie ale ściągałęm pas bo miałem garaż teraz nie ma gdzie.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 11 sty 2016, 13:16

zarzyk pisze:Mam pytanie czy da sie wymontowac altka bez luzowania pasa? Zimno jest poprostu... Czy w 1.8T mozna to jakoś zrobić sensownie? APU? Poprzednio udalo sie ale ściągałęm pas bo miałem garaż teraz nie ma gdzie.
W 2.4 wytargałem i zamontowałem bez ruszania pasa, więc i w 1.8 da radę :) tylko, że na kanale.
Pozdrawiam...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga