[ A6 C5] alternator wymiana/regeneracja
- danielmarek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 25 wrz 2010, 13:34
- Lokalizacja: Białystok
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
W załączniku macie instrukcję wymiany alternatora na podstawie ELSA.
http://turbobit.net/2q3lz5xhdojr.html
http://turbobit.net/2q3lz5xhdojr.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Hmm ... nie ja tworzyłem tę instrukcję oraz nie posiadam takiego silnika, więc nie mnie to oceniaćV6power pisze:osobiście w to nie wierzę!!!!!!!!!!!!!!!!

Ostatnio słyszałem o pewnym mechaniku który wymieniał w a6 c5 (silnik V6 -jakaś benzyna) rozrząd, bez zdejmowania przedniego pasa ... Brzmi absurdalnie, jednakże na podstawie doświadczenia w majsterkowaniu przy 'moim' silniku jestem skłonny w to uwierzyć. Więc dlaczego wymiana alternatora zaprezentowanym sposobem miałaby być awykonalna? - szczególnie jeżeli Kolega danielmarek potwierdza, że jest to możliwe bez demontażu chłodnic

- danielmarek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 25 wrz 2010, 13:34
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 lis 2012, 16:26
- Lokalizacja: Lubin
alternator problem ladowania
Witam ja mam podobny problemm z tym nie szczesnym ladowaniem podloncze sie do tematu u mnie jest taki problem ze jak odpale autko to ladowanie sie pali na wskaźniku jest 12v jak zwieksze obroty to wtedy gasnie ladowanie i napiecie skacze do okolo 14v i gra zawsze po odpaleniu auta musze dac wiecej gazu żeby ladowanie było a dodam że wymienialem regulator napiecia ze szczotka i bez zmian i nie wiem co jest grane
czy do wymiany sie kwalifikuje

Witam panowie pisze Paweł i milo mi bardzo napisze krótko nie jestem profesjonalistą i chcialem wymienic alternator w mojej perełce A6 2.4 V6 w krakowie mechanicy jak wszyscy inni mowili mi ze musze wyjechac z calym pasem przednim itd. nic podobnego dzisiaj na podnosniku zajelo mi to jakies 2 godziny i alternator na wierzchu od dolu bez profesjonalnych narzedzi wiec bajki ze sie nieda panowie to kit ktory kosztuje 300 zł bo taki jest koszt wyjechania przodem pozdro..
- danielmarek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 25 wrz 2010, 13:34
- Lokalizacja: Białystok
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 09 lut 2012, 18:59
- Lokalizacja: Łódź
zdjęcie alternatora
Witam.
Chciałbym troszkę odświeżyć temat, a mianowicie śruby powyjmowane obydwie, bez zdejmowania jakiegokolwiek przodu ani odchylania chłodnic, ale za diabła nie mogę go zdjąć z tego uchwytu co jest przykręcony do bloku. Rusza się w lewo i prawo ale nie chce zejść w dół, próbowałem go delikatnie od góry uderzyć ale bez żadnego efektu. czy jest możliwe by coś go jeszcze trzymało? Może ktoś mi pomoże w tym temacie?
Pozdrawiam
Chciałbym troszkę odświeżyć temat, a mianowicie śruby powyjmowane obydwie, bez zdejmowania jakiegokolwiek przodu ani odchylania chłodnic, ale za diabła nie mogę go zdjąć z tego uchwytu co jest przykręcony do bloku. Rusza się w lewo i prawo ale nie chce zejść w dół, próbowałem go delikatnie od góry uderzyć ale bez żadnego efektu. czy jest możliwe by coś go jeszcze trzymało? Może ktoś mi pomoże w tym temacie?
Pozdrawiam
Ride Or Die
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
mam szybkie pytanie. Święta legły w gruzach nie mam nic do stracenia. Pojechałem do mamy na święta do UK i w połowie Niemiec padł alternator, genrallnie szczotki się skończyły(pewnie) w Gottingen gdzię utknąłem w serwisie chcieli za próbę naprawy 700 euro ale nie obiecują, że naprawią i jak się nie uda to za samą robocizne wezmą niewiele 200 euro i kupią nowy 900euro (to chyba ze złota ten alternator ) Zwerbowałem znajomego i przyjechał po mnie lawetą i zmiesiłem się w 1000zł z wypożyczeniem i paliwe lawety. Chce teraaz wymienić alternator. Generalnie numer znalazłem w etce ale dla pewniści zanim zamówie i zregeneruję używkę to bym się upewnił. Alternator to 2 śrubki i wtyczka ale jak zdjąć pasek. Jak się zabrać za napinacz, żeby go poluzować. Jaki klucz i w którą stronę i którą śrubkę. Nie chce regenerować wojego bo to valeo i jest potłuczona obudowa, żeberka są połamane bo pukałem w niego wtedy szczotki się wysuwały i zawsze kawałek wróciłem bliżej w strone PL. Jak poluzować napinacz żeby odkręcić altka i wsadzić nowego.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
zarzyk, napinacz składa się z 2 części: 1 to podstawa przykręcona na 3 śruby M8 i druga-ruchoma, do której jest mocowana rolka. Pomiędzy tymi dwiema częściami jest sprężyna . Część ruchoma ma taki występ(garb), zakładasz na niego klucz (17 bodajże) i obracasz w prawo (zgodnie ze wskazówkami zegara). W ten sposób napinasz sprężynę i odciągasz rolkę od paska. Poniżej garbu jest otworek, w pewnym położeniu napięcia mozna w niego włożyć cos okrągłego (wiertło fi 5 mm, gwóźdź , itp.) co połączy i zablokuje obie cześci napinacza w tym położeniu.
Możesz zdjąć pasek i wymontować alternator. Montaż w kolejności odwrotnej
Ewentualnie zawsze możesz zdemontować cały napinacz odkręcając jego podstawę (3 śruby M8) ale i tak warto najpierw go napiać i zablokować wcześniej - wygodniejsza praca.
Możesz zdjąć pasek i wymontować alternator. Montaż w kolejności odwrotnej

Ewentualnie zawsze możesz zdemontować cały napinacz odkręcając jego podstawę (3 śruby M8) ale i tak warto najpierw go napiać i zablokować wcześniej - wygodniejsza praca.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
pasek poluzowany ale nie moge odkrecic śrub... One są tylko odd strony zderzaka na imbusa tak? nie mają żadnej kontry czy czegoś z tyłu bo bity mi się ukręcaja.... jakiś plan jak to zrobić pod blokiem?
[ Dodano: 2016-01-09, 17:13 ]
Rok minął i po zregenerowaniu wymiany połowy altka na nowe cześci dostałem gwarancje na rok i dzisiaj wracałem 30km bez świateł do Łodzi... po gwarancji już tam nie dam do regeneracji... Jedyna firma jaka była wtedy w okresie miedzy świętami a nowym rokiem otwarta i mieli diody oraz szczotki na miejscu to zrobiłem kompleksówke
i kicha... czas kupic nowy.
[ Dodano: 2016-01-09, 23:30 ]
Mam pytanie czy da sie wymontowac altka bez luzowania pasa? Zimno jest poprostu... Czy w 1.8T mozna to jakoś zrobić sensownie? APU? Poprzednio udalo sie ale ściągałęm pas bo miałem garaż teraz nie ma gdzie.
[ Dodano: 2016-01-09, 17:13 ]
Rok minął i po zregenerowaniu wymiany połowy altka na nowe cześci dostałem gwarancje na rok i dzisiaj wracałem 30km bez świateł do Łodzi... po gwarancji już tam nie dam do regeneracji... Jedyna firma jaka była wtedy w okresie miedzy świętami a nowym rokiem otwarta i mieli diody oraz szczotki na miejscu to zrobiłem kompleksówke

[ Dodano: 2016-01-09, 23:30 ]
Mam pytanie czy da sie wymontowac altka bez luzowania pasa? Zimno jest poprostu... Czy w 1.8T mozna to jakoś zrobić sensownie? APU? Poprzednio udalo sie ale ściągałęm pas bo miałem garaż teraz nie ma gdzie.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
W 2.4 wytargałem i zamontowałem bez ruszania pasa, więc i w 1.8 da radęzarzyk pisze:Mam pytanie czy da sie wymontowac altka bez luzowania pasa? Zimno jest poprostu... Czy w 1.8T mozna to jakoś zrobić sensownie? APU? Poprzednio udalo sie ale ściągałęm pas bo miałem garaż teraz nie ma gdzie.

Pozdrawiam...