Cześć. Mam pytanie jako do fachowców.
Silnik to wiadomo 2.0tdi BLB. Problem polega na drganiach które przenoszą się na całą budę szczególnie na wolnych obrotach tak do 2 tyś. Pompa założona z 1,9 tdi, dwumas jak i wszystkie poduszki na silniku nowe.
Czy wywalenie starej pompy z wałkami wyrównoważającymi może powodować te drgania?
Czy brak tych wałków nie ma żadnych konsekwencji na prace silnika?
Głównie kieruje te pytania do osób które przerobiły ten temat.
Dziękuje za informacje
[ BLB 2.0 140 KM] Drgania przenoszące sie na cały samochód
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Czy zmiana pompy może mieć wpływ na drgania? Prawdopodobnie tak - tylko czy w stopniu zauważalnym dla użytkownika to nie wiem.
Mi udało się zminimalizować drgania do takiego mrowienia na kierownicy i lewarku zmiany biegów (wymiana poduszki, ustawienie rozrządu, podwyższenie obrotów do 865 obr/min). Na fotelach są mało odczuwalne ale i tak drgania jakoś bardziej przenoszą się niż w np. Passatach z tym samym silnikiem (mówię wyłącznie o drganiach na wolnych obrotach).
Przy wymianie jednej z poduszek zauważyłem że (pomimo dobrych poduszek) przedni odbój (ten umieszczony przed pasem z chłodnicami) jakby za bardzo opada w dół.... jakby silnik lekko kładł się - ale nie mam porównania jak powinno być.
Pierwszą poprawę zniwelowania drgań (zanim wymieniłem poduszkę) uzyskałem po podłożeniu pod poduszkę silnika 3 mm podkładki w celu lekkiego uniesienia silnika.
Pytanie jeszcze do posiadaczy 2.0TDI CR C6 - czy u Was również występują drgania, mrowienie itp. efekty? Bo poduszki pod silnikiem są takie same.
Moim zdaniem główna przyczyna zazwyczaj nie leży w samym silniku, a właśnie w sposobie jego zamocowania - bo jakoś w Passatach tych drgań nie czuć.
Mi udało się zminimalizować drgania do takiego mrowienia na kierownicy i lewarku zmiany biegów (wymiana poduszki, ustawienie rozrządu, podwyższenie obrotów do 865 obr/min). Na fotelach są mało odczuwalne ale i tak drgania jakoś bardziej przenoszą się niż w np. Passatach z tym samym silnikiem (mówię wyłącznie o drganiach na wolnych obrotach).
Przy wymianie jednej z poduszek zauważyłem że (pomimo dobrych poduszek) przedni odbój (ten umieszczony przed pasem z chłodnicami) jakby za bardzo opada w dół.... jakby silnik lekko kładł się - ale nie mam porównania jak powinno być.
Pierwszą poprawę zniwelowania drgań (zanim wymieniłem poduszkę) uzyskałem po podłożeniu pod poduszkę silnika 3 mm podkładki w celu lekkiego uniesienia silnika.
Pytanie jeszcze do posiadaczy 2.0TDI CR C6 - czy u Was również występują drgania, mrowienie itp. efekty? Bo poduszki pod silnikiem są takie same.
Moim zdaniem główna przyczyna zazwyczaj nie leży w samym silniku, a właśnie w sposobie jego zamocowania - bo jakoś w Passatach tych drgań nie czuć.