jakoś rok temu wymieniłem olej na ATF zwykły Mobil coś tam nie pamiętam. Skrzynia chodziła ok tylko czasem przeciągała biegi na wysokich obrotach i tych wyższych biegach tak poza tym nie działo się nic. W wakacje postanowiłem zająć się tym i w warsztacie mi powiedzieli że olej ma być żółty ATF taki specjalny do skrzyni. Po spuszczeniu starego i wymianie filtra dolałem Nowy żółty ATF niemieckiej firmy zalecany niby do tych skrzyń VW i Audi. było lepiej skrzynia chodziła jak trzeba ale wiadomo ten olej się wymieszał z starym bo przecież do końca nie da się spuścić starego oleju bo zawsze zostanie w chłodnicy troche i w mechanizmach. NIedawno miałem małą przygode z dziekiem i musiałem rozebrać przód auta. Chłodnice odłączyć itp przy okazji pomyślałem że wymienie ten olej bo jest możliwość spuszczenia z chłodnicy więc tak zrobiłem. Spuściłem z chłodnicy i z skrzyni. Dolałem jakieś 4 litry znów tego samego oleju żółtego i dzisiaj po jeździe próbnej widze że jest coś nie tak. Słychać że coś tak hałasuje to raz a dwa jadąć dość czybko i hamująć auto wrzuca bieg jakby na luz po czym daje gazu aby ruszyć i jest ryk silnika auto stoi i w pewnym momencie zaskakuje skrzynia i szarpnięcie autem do przodu. Wymieniłem olej następująco :
1. spusciłem stary
2. dolałem nowy na stan aż się przelało dużym otworem.
3. odpaliłem auto az się zagrzał olej w skrzyni do ponad 30 stopni
4. dolałem tyle co brakowało jeszcze.
5. odpaliłem i wrzucałem biegi na postoju
6. sprawdziłem czy jest stan oleju OK
jutro sprawdze stan czy może za mało jest bo podczas jazdy gdzieś się tam rozlało jeszcze i braki są ale nie sądze. Czy to wina tego oleju i wrócić do czerwonego ATF ? Chciałem lepiej a coś nie tak jest
A6 C5 4.2 tiptronic wymiana oleju. żółty ATF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
- Lokalizacja: Rybnik
Witam.
Dla 5HP19
Jeśli mobil to taki powinien być: Mobil LT71141 (dawniej ESSO).
Zamienniki: Febi 14738, Ravenol 5/4HP.
Kolor żółty/złocisty
4 litry wydaję się mi być mało.
Zmieniałem u siebie i u kolegi w tej skrzyni i weszło ok. 5,5l (w necie piszą, żeby kupić 6-7l oleju na wymianę).
Byłoby by najlepiej jakbyś sprawdził jeszcze raz stan oleju po przejażdżce (u siebie też tak robiłem).
Ważne by podczas kontroli stanu oleju silnik pracował. Przy 35 stopniach powinien zacząć olej wypływać - wtedy jest OK.
Dla 5HP19
Jeśli mobil to taki powinien być: Mobil LT71141 (dawniej ESSO).
Zamienniki: Febi 14738, Ravenol 5/4HP.
Kolor żółty/złocisty
4 litry wydaję się mi być mało.
Zmieniałem u siebie i u kolegi w tej skrzyni i weszło ok. 5,5l (w necie piszą, żeby kupić 6-7l oleju na wymianę).
Byłoby by najlepiej jakbyś sprawdził jeszcze raz stan oleju po przejażdżce (u siebie też tak robiłem).
Ważne by podczas kontroli stanu oleju silnik pracował. Przy 35 stopniach powinien zacząć olej wypływać - wtedy jest OK.
Masz bardzo podobne objawy do tych, które występowały u mnie. Tyle, że 5HP24. No może poniekąd takei same. Czy skrzynia wpada Ci w tryb awaryjny? Jeśli tak to wymiana oleju na świezy mogła wypłukać syf i pozatykał zaworki oraz mógł przytrzeć pompę oleju - brak ciśnienia powoduje własnie objaw wskakiwania obrotów i nagłego uderzenia biegu.
Warto sprawdzić na kompie czy nie ma błędu "źle wybranego biegu" lub "zbyt niskiego ciśnienia oleju" w skrzyni.
Warto sprawdzić na kompie czy nie ma błędu "źle wybranego biegu" lub "zbyt niskiego ciśnienia oleju" w skrzyni.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Coś za małego Ci tego oleju weszło, jak ja zmieniałem (w 5hp19) to weszło mi trochę ponad 6 litrów. Co do koloru oleju to powinien być zółty (kolega wyżej wymienił te które spełniają normę). Źle zrobiłeś mieszając te oleje. Na twoim miejscu nie jeździłbym wogóle autem w takim stanie i dał do jakiegoś warsztatu zajmującego się skrzyniami na wymianę dynamiczną (czyli 100% oleju i płukanie skrzyni). Jeżeli wypłuczą Ci skrzynie i zaleją odpowiedni olej i odpowiednią ilość to powinno być ok, natomiast jeżeli będziesz tak jeździł to napewno nic dobrego z tego nie wyjdzie a koszty będą o wiele większe niż np wymiana dynamiczna.
Jesteś pewny że masz skrzynie tiptronic? Może masz multitronic, o ile się nie mylę to właśnie do multitronica idzie czerwony olej.
Jesteś pewny że masz skrzynie tiptronic? Może masz multitronic, o ile się nie mylę to właśnie do multitronica idzie czerwony olej.
Zrobiłem tak jak Damian napisał. Odpaliłem i na odpalonym aucie dolewałem olej. Weszło mi około 2.5 litra jeszcze. Zakręciłem , powrzucałem biegi i sprawdziłem stan i troszkę się wylało. Przejażdżkę zrobiłem i jest wszystko ok jeśli chodzi o skrzynie. No ale było by za cudownie jakby wszystko grało tak jak trzeba To nie miejsce na ten temat ale pojeżdżę troche może się coś poprawi bo auto stało 2 miesiące właśnie. Problem jest taki że na gazie auto jedzie ok i się zbiera jak należy a z kolei na benzynie jedzie i w pewnym momencie czuć zmulenie aż zapala się check silnikia i mryga a auto dostaje mocy po zgaśnięciu checku znowu przymula... Błąd to wypadanie losowe zapłonu na kilku cylindrach... Plus sonda lambda rząd 2 sonda pierwsza. Czy to ma jakiś związek ? wczoraj silnik chodził jak należy a dzisiaj jak skrzynie ogarnąłem to na benzynie wariuje a na gazie idzie. Wymieniałem wtrysk i cewki pół roku temu bo było wypadanie zapłonu i się uspokoiło aż do dzisiaj ? po ogarnięciu skrzyni dziwne to jest
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga