Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[All] Pedal Box?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 09 maja 2014, 13:24

Szybsze osiągnięcie momentu obrotowego, tak ja to rozumiem poprzez opis "szybszy dostęp do momentu obrotowego".
Nie ma sensu bicia piany. Najważniejsze, żeby użytkownik był zadowolony.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 09 maja 2014, 15:30

Szybszy dostęp na wykresie "%wciśnięcia pedału gazu - moment obrotowy" a nie "obroty - moment obrotowy" , który powstaje podczas testu na hamowni.

Awatar użytkownika
sosna
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 486
Rejestracja: 27 sty 2013, 14:15
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jarosław/Stuttgart/DE
Kontakt:

Post autor: sosna » 09 maja 2014, 15:31

dlatego pisze ze jak juz bede na hamowni to wrzce fotki bo sam nie wiem czy to cos wykarze, a napewno ten diwajs ma cos do momentu obrotowego, caly czas to obczajam na kazdym programie i nie moge wyjsc z podziwu co te szwaby nie wymyslily he he <lol>

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 10 maja 2014, 10:24

tak pacze i pacze na to i myślę jak to to jest zrobione i jedyne co mi przychodzi do głowy to to ze jedyne co to może zrobić to jak by skrócenie zakresu o ileś tam procent normalnego pedału gazu.czyli bez pudełka wciskamy gaz na 50% to mamy 50% a z pudełkiem wciskamy na 50% a komp odczytuje to jako 100%???? <mysli>

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 10 maja 2014, 13:11

dawid018 pisze:tak pacze i pacze na to i myślę jak to to jest zrobione i jedyne co mi przychodzi do głowy to to ze jedyne co to może zrobić to jak by skrócenie zakresu o ileś tam procent normalnego pedału gazu.czyli bez pudełka wciskamy gaz na 50% to mamy 50% a z pudełkiem wciskamy na 50% a komp odczytuje to jako 100%???? <mysli>
Raczej tak, choc z wczesniejszego podziwu uzytkownika... podejrzewam ze przy 100% wcisnietego gazu pedlabox otwiera przepustnice na 150% <wysmiewacz> <wysmiewacz> <wysmiewacz>

Awatar użytkownika
cajar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 03 lip 2012, 16:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cajar » 11 maja 2014, 11:35

Zamiast bawić się w pedal boxy lepiej od razu jednostkę zakuć i uturbić ;)

A odnośnie tego wykresu: http://www.pedalbox.pl/html/images/GraphCustom4.jpg
Łatwo widać, że w pewnym zakresie położenia pedału gazu wartość tego położenia jest sztucznie zwiększana. Charakterystyka pedału gazu przestaje być liniowa. Ot cała filozofia.

Ostatecznie śmieszny wykres - bo się osie rozjeżdżają. Zwróćcie uwagę, że 100% z jednej osi nie odpowiada 100% z drugiej osi :) A sam wykres wyjeżdża poza 100%.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 11 maja 2014, 12:00

Widocznie klapa przepustnicy okręca się dookoła, zamykając przepływ powietrza od końca :p <rotfl> ;p

Awatar użytkownika
sosna
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 486
Rejestracja: 27 sty 2013, 14:15
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jarosław/Stuttgart/DE
Kontakt:

Post autor: sosna » 11 maja 2014, 12:53

wykres jest smieszny to prawda, ale z tego co wyczaiłem to gaz w jedenej pozycji sie normuje z ori obrotami, nie moze to inaczej dzialac bo wiadomo przepustnica to przepustnica i nic wiecej zbytnio z niej nie osiągniemy bez modow mechanicznych, a box tylko oszukuje gaz i to wszystko, ale daje frajde podczas jazdy i wazne ze dziala, <okok>

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 11 gru 2014, 10:51

Nie daje mi to spokoju, był ktoś z tym pedał boksem na hamowni?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 11 gru 2014, 16:46

Po co? Przecież on nie zmienia mocy silnika. Masz to nawet na stronie producenta:

What is the difference between the Pedal Box and chip tuning?

Chip tuning boosts the power of a car's engine management system whereas the PedalBox programmes merely modify the accelerator characteristics. This change in values does not alter the programmes of the engine control unit.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 11 gru 2014, 18:41

No ale podobno zwiększa/zmienia dostęp do niutona, chciałbym się dowiedzieć, czy tak jak przypuszczam to efekt placebo, czy faktycznie cokolwiek to daje.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 12 gru 2014, 09:16

Bardzo chcesz dać się na to nabrać. <lol>

Nic to nie zmienia w mocy ani momencie silnika. Jedyne co robi to oszukuje sygnał z potencjometru pedału gazu - przecież tylko tam się to podłącza - pomiędzy potencjometr pedału a komputer sterujący silnikiem. Szybsze duszenie gazu nie zmienia przebiegu krzywej momentu obrotowego. Efekt jak po założeniu ciężkich butów.

Niech nie mylą Cię te wykresy - tam nigdzie nie ma żadnej mocy ani momentu, jest tylko oryginalny przebieg sygnału z potencjometru gazu w funkcji naciśnięcia fizycznego pedału i ten zmodyfikowany.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 12 gru 2014, 09:24

Przeczytaj wątek od początku to zobaczysz, czy cchę się na to nabrać. Chcę się dowiedzieć od użytkowników, którzy byli tacy zachwyceni tym wynalazkiem czy mają już dowód swoich subiektywnych odczuć.
Popatrz też w profil i zastanów się, czy do mojego strupa potrzeba montować wynalazek, którego koszt to w zależności od tunera to połowa do niemal całego kosztu chipowania silnika <figielek>
Poza tym w moim aucie żeby wycisnąć więcej trzeba już dłubać w gratach, więc boxy wszelkiej maści są mi potrzebne jak kur...ie majtki <okok>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 12 gru 2014, 14:04

ok - już myślałem że sam uwierzyłeś w magię <radocha>

zwykły $
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 30 sie 2008, 15:05
Lokalizacja: Jestem ślązakiem /EPKT

Post autor: zwykły $ » 16 gru 2014, 10:01

mwx pisze: Nic to nie zmienia w mocy ani momencie silnika. Jedyne co robi to oszukuje sygnał z potencjometru pedału gazu - .

I tu się mylisz . Bo jedyne co to oszukuje to rozum naiwnego kupującego . Chyba to ma na celu.

Myślę że temat jest wyczerpany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja