Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ARE 2.7 250 KM] Turbiny dmuchają za mocno, jak się do nich

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
LesiU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2012, 13:48
Lokalizacja: Olkusz/Małopolska

[ARE 2.7 250 KM] Turbiny dmuchają za mocno, jak się do nich

Post autor: LesiU » 14 gru 2014, 19:14

Panowie i Panie, macie jakieś patenty na dostęp do obu turbin bez wyciągania silnika?
Chcę sprawdzić pracę dźwigienek sterujących gruchami (podejrzewam, że się zapiekły).
Od dołu do lewej ledwo udało mi się włożyć rękę... do prawej to już w ogóle nie ma jak się dostać.
Ostatnio zmieniony 14 gru 2014, 20:06 przez LesiU, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 14 gru 2014, 19:35

To już wiesz jaki jest dostęp. <okok>
Nie wiem co miałoby się zapiec. Sprawdź ciśnienie doładowania i będziesz wiedział, czy gruchy działają.

Awatar użytkownika
LesiU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2012, 13:48
Lokalizacja: Olkusz/Małopolska

Post autor: LesiU » 14 gru 2014, 19:45

To jest rozmowa na osobny temat, ale w skrócie - przeładowuje przy deptaniu. Na jałowym trzyma takie, jak oczekiwane. Pod obciążeniem dobija do ponad 2,2bara bezwzględnego, nawet pod odpięciu wtyczki z N75 (co powinno "ustawowo" wyłączyć sterowanie podciśnieniem i zostawić turbiny dmuchające w trybie awaryjnym).
DVki są OK, bo raz - obie testowałem ustnie no i w logach widać, że po zdjęciu nogi z gazu doładowanie spada.

Tak więc w tym momencie, oprócz ponownego przejrzenia układu podciśnienia, muszę sprawdzić pracę gruch w turbinach. Niedługo będę wymieniać zewnętrze przeguby półosi + zawias i tak teraz myślę, czy nie odkręcić półosi od skrzyni i jakoś tędy się dostać do turbin...
Ostatnio zmieniony 14 gru 2014, 19:51 przez LesiU, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 14 gru 2014, 19:49

zrób dynamiczny log 118

Awatar użytkownika
LesiU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2012, 13:48
Lokalizacja: Olkusz/Małopolska

Post autor: LesiU » 14 gru 2014, 19:51

118 zrobię przy najbliższej okazji. Na razie logi z kanału 115, żeby było widać, w czym problem:
http://vaglog.pl/log_196718.html

EDYTA:
Auto było kiedyś (chyba 2-3 właścicieli wstecz) dłubnięte na 270-280 kucy, nieseryjny soft... starałem się przywrócić je do serii ale może właśnie było też majstrowane przy turbawkach, żeby mocniej dmuchały i stąd takie zachowanie?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 14 gru 2014, 20:00

Do takiej mocy nie ma potrzeby fizycznej ingerencji w osprzęt. Jedyne co mogę podejrzewać to ew. Większe suszary,albo hybrydy.

Faktycznie przeładowanie nieziemskie, praktycznie pompują na max swoich możliwości.

Awatar użytkownika
LesiU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2012, 13:48
Lokalizacja: Olkusz/Małopolska

Post autor: LesiU » 14 gru 2014, 20:07

Hybrydy? Co masz na myśli?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 14 gru 2014, 21:18

Hybrydy to turbiny przerobione. Turbina pozostaje taka sama, natomiast montowane jest większe koł kompresora, pozwalające na większe doładowanie, oryginalny wałek z turbiną pozwalają na szybsze wstawanie i odpracowanie ciśnienia.

Awatar użytkownika
LesiU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2012, 13:48
Lokalizacja: Olkusz/Małopolska

Post autor: LesiU » 14 gru 2014, 21:23

Rzekomo były oddane do regeneracji przez poprzedniego właściciela ale nic mi nie wiadomo, by były przerabiane. No nic, dam znać jak uda mi się jakoś do nich dostać, jak będę robić zawieszenie i przeguby.

W międzyczasie, gdyby ktoś miał jakieś pomysły, jak się do nich dobrać i sprawdzić dźwigienki, to piszcie śmiało :)

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 16 gru 2014, 08:46

jAK ŚCIĄGNIESZ rurę Y od filtra powietrza do turbin,wywalisz odme to od góry przy grodzi dostaniesz się do dzwigienek.
340KM i 500NM :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja