Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Póżno łapiący lock-up.

Układ napędowy i skrzynie biegów
piterm

Póżno łapiący lock-up.

Post autor: piterm » 09 gru 2014, 12:05

Ostatnio w mojej skrzyni zauważyłem dziwną przypadłość. Przy temperatrze bliskiej zera lock up łapie na 5 biegu. Kiedy się rozgrzejej, rozrusza (wystarczą 2-3 km0 chodzi już bez problemu i normalnie chwyta na 3 biegu. Jak było ciepło na polu problemu nie zauważyłem. Czym może być to spowodowane?
Skrzynia to tiptronic.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 gru 2014, 20:16

W zimne dni w pewnych warunkach uruchamia się program który nie pozwala na zapięcie lock-up aby szybciej rozrzgrzać katalizatory. Żródło angielskie z serwsiówki VW dotyczącej 01V ( czyli 5hP19 )

Kod: Zaznacz cały

Cold Driving Mode 241
During the Cold Driving Mode 241 the engine
will not upshift until a higher RPM. Depending
on year or model, this is calculated from either
engine coolant, transmission oil temperature, or
time.
After about 40 seconds, the engine DSP number
will shift out of 241 and into a regular number.
The cold running procedure is designed to help
the catalytic converter(s) heat up quicker.
Ten numer 241 powienien się pojawić w grupie 002 na pozycji 1 - możesz podpiąć Vag i sprawdzić czy to jest to :)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 10 gru 2014, 09:41

Też mnie to kiedyś zastanawiało i dotarłem do tego zapisu.

Co dziwne, moja skrzynia zachowuje się tak nawet pomimo wyłączenia DSP.

piterm

Post autor: piterm » 10 gru 2014, 11:54

U mnie zauważyłem to dopiero teraz. Rok temu nie było tego problemu nawet przy większych mrozach.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 10 gru 2014, 12:07

Może nie zwróciłeś uwagi.

Nie sądzę żeby to był jakiś problem - skrzynia ewidentnie zachowuje się tak do momentu osiągnięcia jakiejś tam temperatury i wygląda to na całkowicie zamierzone działanie. Szczególnie że potwierdza to dokument serwisowy.

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 11 gru 2014, 14:07

Potwierdzam, u mnie też w zimne dni lock-up łapie później, po przejechaniu zaledwie 1-2 kilometrów już zapina normalnie na 3 biegu. Też trochę mnie to wkurza, moje lekarstwo na to - tiptronic, gdy ręcznie przełączam biegi to lockup zapina się normalnie na 3 biegu po chwili skrzynia się nagrzeje i można wrócić na drive.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 11 gru 2014, 16:33

Też zmieniam guziorami biegi na zimnym <rotfl>

barman_pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 26 wrz 2014, 04:19
Imię: Krawiec
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: barman_pl » 11 gru 2014, 19:30

Tak tylko lamersko zapytam - co to jest lock-up ? <lol> ... Da się to po PL napisać ? :>

Pozdr.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 11 gru 2014, 22:21

Da się ;) Jest to sprzęgło w automacie.

Awatar użytkownika
Kocureq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 13 lip 2013, 10:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq » 12 gru 2014, 07:46

a po czym wy poznajecie, ze sie lockup zapial?

barman_pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 26 wrz 2014, 04:19
Imię: Krawiec
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: barman_pl » 12 gru 2014, 07:53

Miałem o to samo zapytać ale mnie uprzedziłeś <lol>
tzn. że późno przełącza na wyższy ? <mysli>

Pozdr.

Awatar użytkownika
Kocureq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 13 lip 2013, 10:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq » 12 gru 2014, 07:59

Nie, lockup nie przełącza biegów, a spina mechanicznie silnik ze skrzynią gdy jedziesz równą prędkością eliminując straty w konwerterze momentu (odpowiedniku sprzęgła w automacie).

Tylko po czym poznać, że on sięzapina? :)

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 12 gru 2014, 08:25

Kocureq pisze:Nie, lockup nie przełącza biegów, a spina mechanicznie silnik ze skrzynią gdy jedziesz równą prędkością eliminując straty w konwerterze momentu (odpowiedniku sprzęgła w automacie).

Tylko po czym poznać, że on sięzapina? :)
po tym ze jak puscisz gaz to masz hamowanie silnikiem. W Twojej skrzyni zapina sie w okolicach 60-80km/h, od 3 biegu. Mozna tez przeprowaidzc obserwacja grup pomiarowych w VAS/VCDS - tam masz jego aktualny stan (rozpiety / zapiety).

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 12 gru 2014, 08:28

Po zapięciu lockup nie będzie żadnego "uślizgiwania". W miarę dodawania gazu prędkość będzie rosła liniowo wraz z obrotami silnika.

barman_pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 26 wrz 2014, 04:19
Imię: Krawiec
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: barman_pl » 12 gru 2014, 09:07

To nareszcie wiem o co chodzi <okok>
Podziękował za wyjaśnienie ;)

Pozdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja