Zapewne "nie pamiętacie" już naszego mistrza forum Piotrusia!? natomiast ja pamiętam i to dobrze oraz Jego pomoc przy moim problemie z silnikiem AJM w poprzedniej Asi.rafal100 pisze:juniorexx napisał/a:
ugięcie korbowodu poprzez nadmiar niespalonego paliwa
skąd taka informacja u ciebie ?
Nieprzepalone paliwo oraz uginające się przez nie korbowody to tylko następstwo m. in. spalonych świec/świecy żarowej oraz jazda (zapewne przez kilka zim). Napisałem między innymi ponieważ korby może pokrzywić płyn chłodniczy/olej w przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą, olej z rozszczelnionej turbosprężarki, uszkodzone uszczelnienia na pompowtryskiwaczach (powodujące ściekanie ropy do komór spalania w tłokach), strzał paska rozrządu, ekstremalnie również przez zassanie wody z zewnątrz przez silnik i pewnie wiele innych.
Wracając do tematu polecam każdemu, przed każdą zimą (oraz od czasu do czasu w cieplejszej porze roku przy serwisiku ) sprawdzić swoje świece żarowe i w razie potrzeby wymienić je bez zwłoki. Może to (ale nie musi) uchronić nas przed potencjalnym uszkodzeniem silnika.