Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Przewody rozruchowe świec. Kiepsko pali na niskiej temp.

Elektryka
ODPOWIEDZ
Micklbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 01 lut 2012, 11:12
Lokalizacja: Lublin

Przewody rozruchowe świec. Kiepsko pali na niskiej temp.

Post autor: Micklbn » 26 lis 2014, 20:47

Witam, kolejny mój temat. Poprzednie udało się rozwiązać także próbuję dalej;]. Sprawa wygląda tak że mój samochod 1.9tdi przy takeij temperaturze minusowej po kilku godzinach stania odpala strasznie ciężko. Każdy mówi a bo to diesiel itd, ale bez przesady temperatura -2, -6c i już jest kłopot, przy takiej temperaturze nawet diesel nie robi zbytnio problemów, a chcialbym napisać że mam nowy akumulator (kupiony w maju). Przyczyn pewnie może być wiele ale chciałbym żeby ktoś napisał (jeżeli się orientuje) jakie mogą być powody i za co sie wziąć, ja ze swojej strony mogę napisać co ja biorę pod uwagę. Moje świece niby grzeją z tego co sprawdzałem, ale przewody które są na nich są po prostu tak zużyte że te plastikowe "łebki" nie są tak wpięte tylko po prostu dosyć luźno trzymają te świece. Ja uważam że może to być powód że przy odpalaniu fury na zimnym samochód bierze dużo prądu a to napięcie ze świec gdzieś ucieka przez to że te łebki nie trzymają?
Akumulator nowy, pompa paliwa była sprawdzana na VAGu tzn. kąt i dawka paliwa- wszystko w normie. Paliwo też raczej się nie cofa bo to chyba byłby problem także przy dodatniej temperaturze. Jeżeli temp. w nocy jest dodatnia ten 1-3 stopnie to samochód pali od razu, teraz jest chłodniej i od razu widać różnice, niby nie muszę go mocno kręcić ale jednak ze 3 sekundy go męczę.
Pytałem mechaników czy da się po prostu przylutować końcówki tych kabli, te łebki z uciętych innych kabli, ale podobno tego się nie lutuje a wymienia całość i tu zaczynają sie schody, u mnie w furze nie wiem czyemu jest trochę inny schemat, tzn. ktoś chyba założył inne przewody ponieważ z tego co widzę na allegro to powinna być taka podłużna listwa położone na wszystkich 4 świecach i tak to powinno być wpięte, u mnie każdy jeden przewód jest osoby i leci gdzieś tam z wiązki kabli w głębi samochodu, dlatego nie wiem jak sie zabrać za wymianę tego, jak kupić odpowiednie kable i czy nie ma problemu z wymianą tego.
Będę wdzięczny za wszsytkei podpowiedzi, ja upatruję tutaj problemu ale może się mylę.

Awatar użytkownika
Brutus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 28 maja 2013, 11:44
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Brutus » 26 lis 2014, 21:26

Pierwsza myśl zanim nie doczytałem do końca kąt wtrysku, ale teraz się zastanawiam nad tymi świecami żebyś je jeszcze raz sprawdził no i te przewody faktycznie wydają się podejrzane, dla świętego spokoju ja bym zrobił tak jak było ori

Micklbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 01 lut 2012, 11:12
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Micklbn » 29 lis 2014, 10:31

Ja chętnie też bym zrobił ale nie wiem jak się do tego zabrać, byłem kiedyś u typa co ma miliard czesci do audi i miał tylko wlasnie takie dlugie listwy, sam się zdziwił że ja mam kazdy przewod osobno. Kąt wtrysku sprawdzałem jakieś pół roku temu, niby dawno ale pamiętam że wtedy nawet na ciepłym mi źle palil dlatego sprawdziłem, okazało się że nowy akumulator pomógł, ale chyba kąt wtrysku.

[ Dodano: 2014-11-29, 10:31 ]
Dodam jeszcze, choć to może nie ważne, że po zimnej nocy jak wlaczam zaplon to na kontrolce od akumulatora jest troche poniżej 12V po chwili jest takie "cyknięcie" jakby coś się otworzyło i skacze do ponad 12 ale nei dużo ponad, nie jest to 14V, słyszałem że to normalne że wtedy właśnie zalaczaja sie swiece i grzeją, ale czy to normalne ze tylko do lekko ponad 12 się wskazówka podnosi?

Awatar użytkownika
Brutus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 28 maja 2013, 11:44
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Brutus » 29 lis 2014, 16:58

Micklbn pisze:jak wlaczam zaplon to na kontrolce od akumulatora jest troche poniżej 12V po chwili jest takie "cyknięcie"
właśnie wtedy świece kończą grzać ;)
Micklbn pisze: skacze do ponad 12 ale nei dużo ponad, nie jest to 14V, słyszałem że to normalne że wtedy właśnie zalaczaja sie swiece i grzeją, ale czy to normalne ze tylko do lekko ponad 12 się wskazówka podnosi?
jak nie ładuje (auto nie jest odpalone nie chodzi alternator) to jest ~12V

Micklbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 01 lut 2012, 11:12
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Micklbn » 30 lis 2014, 21:02

To jak przestają grzać to może faktycznie problem leży w tych świecach albo tych przewodach ?a może być tak że jak sprawdzam świece kabelkiem to jest iskra a świeca i tak bedzie spalona albo mniej wydajna?

[ Dodano: 2014-11-30, 21:02 ]
Sprawdziłem świece oporność wszystkie podobnie granica koło 1,3 czyli chyba ok. Zauwazylem jeszcze ze zdarza sie ze an cieplym juz silniku ciezko pali i cos po prostu tłucze stuka tak glosno jakby na dole samochodu, np podjade na stacje zatankuje chce odpalic a nim jakby tłucze, nie wiem co to , odpali za chwile i jest ok tylko przy odpalaniu tak tłucze

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 30 lis 2014, 22:35

Świeca może być uszkodzona w taki sposób że kabel będzie iskrzył przy teście, ale grzać dobrze nie będzie.
Sprawdź je omomierzem, albo wymień dla świętego spokoju.

Przy takich temperaturach jak są teraz (koło 0) nie powinieneś chyba jeszcze mieć problemów z odpalaniem, nawet z przepalonymi świecami, więc może trzeba będzie poszukać gdzie indziej.
Kiedy zmieniałeś filtr paliwa?

Micklbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 01 lut 2012, 11:12
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Micklbn » 01 gru 2014, 14:33

Mierzyłem właśnie miernikiem rezystencje, o właśnie filtr paliwa nie wymieniany chyab bardzo danwno, może faktycznie cos w tym jest, nie wymieniałem nigdy filtra paliwa jak wymienić żeby nie zapowietrzyć?

Filtr paliwa wymieniany był chyba nieco ponad rok temu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga