Kontrolka zużytych klocków
Kontrolka zużytych klocków
Witam, Jakiś czas temu na FISie zapaliła mi się kontrolka zużytych okładzin klocków. Z tyłu faktycznie było ich już mało więc wczoraj wymieniłem na nowe. Wszystko poszło bez problemu, teraz hamulce są ok, ręczny również w porządku ale kontrolka dalej się zapala. Dziś sprawdziłem przednie koła i tu klocki są w bardzo dobrym stanie, nie ma też żadnych przetarć na czujnikach. Jak więc zlikwidować tą kontrolkę bo mnie bardzo denerwuje??
-
MaTyS
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Samo zerknięcie nie wystarczy... .
Rozpinałeś wtyczki ? Zwierałeś piny w gniazdach przewodów idących do nadkola ? Dokładnie sprawdzałeś czy czasem żaden z przewodów nie jest przetarty ?
Jeżeli tak to w nadkolach masz kolejne wtyczki, które należało by sprawdzić.
enduro7
O ile mi wiadomo są dwie kontrolki jedna żółta (okładziny hamulców) i druga czerwona (niesprawność układu hamulcowego). Ta druga może świecić w przypadku małej ilości płynu hamulcowego.
Rozpinałeś wtyczki ? Zwierałeś piny w gniazdach przewodów idących do nadkola ? Dokładnie sprawdzałeś czy czasem żaden z przewodów nie jest przetarty ?
Jeżeli tak to w nadkolach masz kolejne wtyczki, które należało by sprawdzić.
enduro7
O ile mi wiadomo są dwie kontrolki jedna żółta (okładziny hamulców) i druga czerwona (niesprawność układu hamulcowego). Ta druga może świecić w przypadku małej ilości płynu hamulcowego.
-
Norbiak
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 52
- Rejestracja: 06 lis 2014, 18:57
- Imię: Norbert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
Żółta jest od klocków, zresztą wyświetla się też prócz niej komunikat które klocki się kończą (w Twoim przypadku tył)
Często razem z nią zapala się czerwona kontrolka od niskiego poziomu płynu i na fisie wtedy jest komunikat o za niskim jego poziomie i konieczności zatrzymania auta i sprawdzenia jego poziomu.
Klocki w A6 C6 polifcie (nie wiem jak jest wcześniej, ale chyba tak samo), nie mają czujników i autko ocenia grubość klocków po wysunięciu tłoczka, czy jakoś tak.
Po wymianie na nowe, trzeba wprowadzić np. VCDS-em że się dokonało wymiany i chyba wprowadzić grubość nowych, wtedy komunikat zniknie.
Często razem z nią zapala się czerwona kontrolka od niskiego poziomu płynu i na fisie wtedy jest komunikat o za niskim jego poziomie i konieczności zatrzymania auta i sprawdzenia jego poziomu.
Klocki w A6 C6 polifcie (nie wiem jak jest wcześniej, ale chyba tak samo), nie mają czujników i autko ocenia grubość klocków po wysunięciu tłoczka, czy jakoś tak.
Po wymianie na nowe, trzeba wprowadzić np. VCDS-em że się dokonało wymiany i chyba wprowadzić grubość nowych, wtedy komunikat zniknie.
-
Norbiak
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 52
- Rejestracja: 06 lis 2014, 18:57
- Imię: Norbert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
Wymieniłem klocki z tyłu zgodnie z procedurą wymiany i przeprowadziłem test funkcjonowania hamulca i dalej świeci mi się na FIS-e Brake Pads
Korzystałem z http://www.vag-com.pl/?mod=site&id=10
Korzystałem z http://www.vag-com.pl/?mod=site&id=10
-
0x4B25A
-
Norbiak
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 52
- Rejestracja: 06 lis 2014, 18:57
- Imię: Norbert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
Nie no zdaję sobie sprawę,że nie ma.0x4B25A pisze:Norbiak, z tyłu nie ma czujników w klockach... jeśli świeci Ci czujnik, to problem jest z przednimi klockami...
Wymieniłem z tyłu bo były zjechane i po wymianie przez pół minuty było ok, tzn zniknął komunikat. Po każdym odpaleniu przez krótki czas było ok. Dziś już się pojawia od razu i
teraz już jest permanętnie. Z przodu klocki są ok, ale czujników nie sprawdzałem.
-
0x4B25A
To, że zewnętrzne klocki są lepsze, to nie znaczy, że od środka jest wszystko dobrze... sprawdziłeś te? Poza tym, wygląda na to, że może jakiś kabelek się urwał/uszkodził od czujników... ale z przodu... jeśli masz komunikat 'BRAKE PADS'...Norbiak pisze: Z przodu klocki są ok, ale czujników nie sprawdzałem.
-
Norbiak
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 52
- Rejestracja: 06 lis 2014, 18:57
- Imię: Norbert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
jutro sprawdzę, bo maja centymetr grubości, czyli praktycznie nowe. I dziwna sprawa że po wymianie tylnich na pól minuty komunikat znikał.0x4B25A pisze:To, że zewnętrzne klocki są lepsze, to nie znaczy, że od środka jest wszystko dobrze... sprawdziłeś te? Poza tym, wygląda na to, że może jakiś kabelek się urwał/uszkodził od czujników... ale z przodu... jeśli masz komunikat 'BRAKE PADS'...Norbiak pisze: Z przodu klocki są ok, ale czujników nie sprawdzałem.









