
[A6C5] Świeci Kontrolka Czujnik Zużytych Klocków Nowe Klocki
Jeśli dobrze rozumiem opis wojciech007 (nie mam schematu przed sobą i opieram się na jego opisie) musisz dostać się do kostki kostka T32 pin 7 (wnioskuje że to kostka licznika). Bierzesz multimetr ustawiasz na sprawdzenie przejścia i jedna końcówka do pinu 7 druga do przewodu z prawego klocka i ma być przejście jak nie ma to szukasz przerwy na tym odcinku lub nową wiązkę robisz. jak będzie przejście to sprawdź odcinek między prawym i lewym klockiem, też na przejście, jedna końcówka do przewodu prawego klocka druga do lewego. Jeśli tam też jest przejście to sprawdź odcinek od lewego klocka do masy. Możesz też do przewodu z prawgo klocka podać masę z budy i kontrolka powinna zgasnąć 

kompas9, To dobry pomysł z tym sprawdzaniem przejścia w obwodzie "od tyłu", czyli od pinu licznika do klocków
Dorobienie dodatkowego przewodu też może być koniecznie bo wydaję mi się, że gdzieś jest przerwa w obwodzie.
Nie wiem podstawowej rzeczy - która kostka od licznika to kostka T32?
Piny pewnie są podpisane więc znajdę.
Podsumowałem wszystko dla innych ludzi z tym problemem
(jeśli nie ma błędów to wrzucę to w pierwszy post tego tematu)
Sprawdzamy miernikiem czy pomiędzy poniższymi przewodami jest "przejście":
Strona Lewa (Kierowcy):
*Przewód brązowy w kostce lewego czujnika (kierowcy) to "Masa", wzięta z karoserii samochodu.
(Przewód ten powinien być zwarty np. z karoserią, co można sprawdzić miernikiem.)
*Przewód czarny w kostce lewego czujnika (kierowcy) powinien być zwarty z brązowym przewodem kostki kierowcy (Masą) np. poprzez lewy klocek hamulcowy z "czujnikiem".
W chwili zwarcia przewodów poprzez np. przez klocek oba przewody po lewej stronie (brązowy i czarny) to "Masa".
Ponadto ten przewód (czarny z kostki kierowcy) połączony jest z czarnym przewodem w kostce po stronie prawej (pasażera) - Wtedy jest "Masą".
Prawa Strona (Pasażera):
*Przewód czarny w kostce prawej (pasażera) (czyli Masa po zwarciu obu przewodów ze strony kierowcy) powinien być zwarty z brązowym przewodem prawej kostki (pasażera) poprzez prawy klocek hamulcowy z "czujnikiem".
*Przewód brązowy w kostce pasażera (prawej) po zwarciu z prawym przewodem czarnym to "Masa" idąca do kostki licznika T32 na pin 7.
Gdy bezpośrednio na pin 7 kostki T32 podamy Masę to komunikat klocków zniknie.
Jeśli nie mamy klocków z czujnikami możemy po prostu dorobić zworki do wtyczek od czujników po obu stronach kół.

Nie wiem podstawowej rzeczy - która kostka od licznika to kostka T32?
Piny pewnie są podpisane więc znajdę.
Podsumowałem wszystko dla innych ludzi z tym problemem

(jeśli nie ma błędów to wrzucę to w pierwszy post tego tematu)
Sprawdzamy miernikiem czy pomiędzy poniższymi przewodami jest "przejście":
Strona Lewa (Kierowcy):
*Przewód brązowy w kostce lewego czujnika (kierowcy) to "Masa", wzięta z karoserii samochodu.
(Przewód ten powinien być zwarty np. z karoserią, co można sprawdzić miernikiem.)
*Przewód czarny w kostce lewego czujnika (kierowcy) powinien być zwarty z brązowym przewodem kostki kierowcy (Masą) np. poprzez lewy klocek hamulcowy z "czujnikiem".
W chwili zwarcia przewodów poprzez np. przez klocek oba przewody po lewej stronie (brązowy i czarny) to "Masa".
Ponadto ten przewód (czarny z kostki kierowcy) połączony jest z czarnym przewodem w kostce po stronie prawej (pasażera) - Wtedy jest "Masą".
Prawa Strona (Pasażera):
*Przewód czarny w kostce prawej (pasażera) (czyli Masa po zwarciu obu przewodów ze strony kierowcy) powinien być zwarty z brązowym przewodem prawej kostki (pasażera) poprzez prawy klocek hamulcowy z "czujnikiem".
*Przewód brązowy w kostce pasażera (prawej) po zwarciu z prawym przewodem czarnym to "Masa" idąca do kostki licznika T32 na pin 7.
Gdy bezpośrednio na pin 7 kostki T32 podamy Masę to komunikat klocków zniknie.
Jeśli nie mamy klocków z czujnikami możemy po prostu dorobić zworki do wtyczek od czujników po obu stronach kół.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Witam.
Źle spojrzałem wcześniej na schemat. Ma to być kostka T32a. Jakiego koloru? Tego na schemacie nie ma, ale według niego kolejne piny mają takie kolory:
6-biało/żółty
7-brązowo/zielony
10-czarno/fioletowy
11-zielony
12-niebiesko/fioletowy
13-brązpwp/biały
15-szary
21-niebieso/biały
23-żółto/zielony
29-zielono/fioletowy
30- biało/zielony
Reszta niepodłączona.
Po tym powinieneś dojść, która to kostka. Jak coś to pisz.
PS. Według danych znalezionych z internecie jest to kostka zielona.
Źle spojrzałem wcześniej na schemat. Ma to być kostka T32a. Jakiego koloru? Tego na schemacie nie ma, ale według niego kolejne piny mają takie kolory:
6-biało/żółty
7-brązowo/zielony
10-czarno/fioletowy
11-zielony
12-niebiesko/fioletowy
13-brązpwp/biały
15-szary
21-niebieso/biały
23-żółto/zielony
29-zielono/fioletowy
30- biało/zielony
Reszta niepodłączona.
Po tym powinieneś dojść, która to kostka. Jak coś to pisz.
PS. Według danych znalezionych z internecie jest to kostka zielona.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Panowie, wznawiam temat.
Podanie masy z akumulatora na prawy(pasażera) czarny przewód spowodowało zniknięcie błędu, więc już połowa sukcesu
Ponadto znalazłem wreszcie usterkę
Okazało się, że nie było przejścia pomiędzy lewym brązowym, a prawym brązowym przewodem. Lewy brązowym przewód okazał się przerwany przy wtyczce.
Chwilowo zwarłem obie kostki, dopóki nie kupię oryginalnych, okrągłych kostek pod kocki.
Wreszcie pojawia się ładne OK na FISie.
Podanie masy z akumulatora na prawy(pasażera) czarny przewód spowodowało zniknięcie błędu, więc już połowa sukcesu

Ponadto znalazłem wreszcie usterkę

Okazało się, że nie było przejścia pomiędzy lewym brązowym, a prawym brązowym przewodem. Lewy brązowym przewód okazał się przerwany przy wtyczce.
Chwilowo zwarłem obie kostki, dopóki nie kupię oryginalnych, okrągłych kostek pod kocki.
Wreszcie pojawia się ładne OK na FISie.
