[AWT 1.8T 150KM] Dziwny dźwięk silnika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
[AWT 1.8T 150KM] Dziwny dźwięk silnika.
Witam,
Od niedawna jestem posiadaczem A6 C5. Po wymianie oleju (MObil 5w30) i termostatu czasami pojawia się dziwny klekot silnika. Klekot pojawia się najczęściej przy parkowaniu i następnie po zatrzymaniu na biegu jałowym. Dźwiek, który wydaje silnik podczas tego objawu jest bardzo podobny do tego jak pracuje silnik Diesla, albo do dźwieku klepania zaworów. Dodam, że ten klekot silnika ustepuje dopiero po lekkim dodaniu gazu. Z tego co udało mi się zlokalizować, to ten dziwny klekot dochodzi jakby z górnej części silnika od strony akumulatora. Dzieje się to tylko przy rozgrzanym silniku.
Kolejna sprawa nie wiem czy ma związek z powyższą, to dziwne nieregularne brzęczenie wydobywające się z pod maski w trakcie jazdy, również na rozgrzanym silniku. nie jestem pewien ale występuje najczęściej przy jeżdzie poniżej 2000 obrotów.
Autko nie ma problemów z przyśpieszaniem\mocą.
Jestem prawie pewien, że tych objawów nie było przed wymianą termostatu\oleju. Cyżby przyczyną tych problemów był olej??
Od niedawna jestem posiadaczem A6 C5. Po wymianie oleju (MObil 5w30) i termostatu czasami pojawia się dziwny klekot silnika. Klekot pojawia się najczęściej przy parkowaniu i następnie po zatrzymaniu na biegu jałowym. Dźwiek, który wydaje silnik podczas tego objawu jest bardzo podobny do tego jak pracuje silnik Diesla, albo do dźwieku klepania zaworów. Dodam, że ten klekot silnika ustepuje dopiero po lekkim dodaniu gazu. Z tego co udało mi się zlokalizować, to ten dziwny klekot dochodzi jakby z górnej części silnika od strony akumulatora. Dzieje się to tylko przy rozgrzanym silniku.
Kolejna sprawa nie wiem czy ma związek z powyższą, to dziwne nieregularne brzęczenie wydobywające się z pod maski w trakcie jazdy, również na rozgrzanym silniku. nie jestem pewien ale występuje najczęściej przy jeżdzie poniżej 2000 obrotów.
Autko nie ma problemów z przyśpieszaniem\mocą.
Jestem prawie pewien, że tych objawów nie było przed wymianą termostatu\oleju. Cyżby przyczyną tych problemów był olej??
- Doc
- Administrator
- Posty: 2928
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
volvo132... Łukasz13 ma rację. Może tutaj masz problem. 
U mnie jest prawie to samo. Niebawem będę miał lekki "remont". Naprawa/zmiana napinacza łańcucha i samego łańcucha. Tak to jest. Zimny silnik... niby jest ok. Lekko gorący, zaczyna trykać/pykać.
Ps.
Najlepiej włącz mikrofon w telefonie i zrób małe video. Posłuchamy.

U mnie jest prawie to samo. Niebawem będę miał lekki "remont". Naprawa/zmiana napinacza łańcucha i samego łańcucha. Tak to jest. Zimny silnik... niby jest ok. Lekko gorący, zaczyna trykać/pykać.
Ps.
Najlepiej włącz mikrofon w telefonie i zrób małe video. Posłuchamy.

2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Miałem zrobiony filmik, ale domyślnie był wyłączony mikrofon podczas nagrywania...:D Jak uda mi się znowu taka sytuacje zaobserwować, to nagram filmik tym razem z dźwiękiem i zapodam wam do oceny.Doc pisze:Ps.
Najlepiej włącz mikrofon w telefonie i zrób małe video. Posłuchamy.
[ Dodano: 2014-11-10, 13:28 ]
Ciśnień, jeszcze nie sprawdzałem, ale zgodnie z zapowiedzią umieszczam filmik tego dziwnego dźwięku.
https://www.youtube.com/watch?v=uzx6u8O ... e=youtu.be
- PictBridge
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 117
- Rejestracja: 08 sie 2010, 08:12
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
PictBridge pisze:szklanki
a bardziej fachowa nazwa, bo nie wiem o czym piszesz:D
hmm, to w takim razie dźwięk nie powinien ustawać po dodaniu gazu, tylko jeszcze bardziej powinien być słyszalny?? o ile się oczywiście nie mylę.PictBridge pisze:napinacz i łańcuch
Było - A6 C5 Avant 2000 1.8T
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi

- PictBridge
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 117
- Rejestracja: 08 sie 2010, 08:12
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
szklanki-hydrauliczne popychacze zaworówvolvo132 pisze:PictBridge pisze:szklanki
a bardziej fachowa nazwa, bo nie wiem o czym piszesz:D
hmm, to w takim razie dźwięk nie powinien ustawać po dodaniu gazu, tylko jeszcze bardziej powinien być słyszalny?? o ile się oczywiście nie mylę.PictBridge pisze:napinacz i łańcuch
a napinacz po dodaniu gazu powinien ucichnąć chyba że jest w stanie masakrycznym, szklanki mogą walić od słabego napinacza i łańcucha, jak masz troche waluty to może przyinwestować w silnik, ale najpierw jedź do kumatego mechanika niech posłucha na żywo pozdro.
Auto od mechanika odebrane i......
U mnie aż tak mocno nie stukały popychacze jak na nagraniu volvo132 . Teraz jest kompletna cisza . Auto pracuje bardzo ładnie i nie słychać żeby chodziło jak to moja żona powiedziała diesel . Koszty tak jak napisałem powyżej . Przebieg 240tyś .
Taka ciekawostka : Auto przy dodawaniu mocniej gazu potrafiło szarpnąć tak jak by turbo działało z opóźnieniem , okazało się że przez jakiegoś gryzonia nadgryziony był przewód od czujnika który idzie do turbo . Po naprawie przewodu auto ciągnie od razu i nie ma turbodziury .

U mnie aż tak mocno nie stukały popychacze jak na nagraniu volvo132 . Teraz jest kompletna cisza . Auto pracuje bardzo ładnie i nie słychać żeby chodziło jak to moja żona powiedziała diesel . Koszty tak jak napisałem powyżej . Przebieg 240tyś .
Taka ciekawostka : Auto przy dodawaniu mocniej gazu potrafiło szarpnąć tak jak by turbo działało z opóźnieniem , okazało się że przez jakiegoś gryzonia nadgryziony był przewód od czujnika który idzie do turbo . Po naprawie przewodu auto ciągnie od razu i nie ma turbodziury .