Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AWT 1.8T 150KM] Dziwny dźwięk silnika.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
volvo132
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
Imię: Wojtek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bydgoszcz

[AWT 1.8T 150KM] Dziwny dźwięk silnika.

Post autor: volvo132 » 07 lis 2014, 09:51

Witam,

Od niedawna jestem posiadaczem A6 C5. Po wymianie oleju (MObil 5w30) i termostatu czasami pojawia się dziwny klekot silnika. Klekot pojawia się najczęściej przy parkowaniu i następnie po zatrzymaniu na biegu jałowym. Dźwiek, który wydaje silnik podczas tego objawu jest bardzo podobny do tego jak pracuje silnik Diesla, albo do dźwieku klepania zaworów. Dodam, że ten klekot silnika ustepuje dopiero po lekkim dodaniu gazu. Z tego co udało mi się zlokalizować, to ten dziwny klekot dochodzi jakby z górnej części silnika od strony akumulatora. Dzieje się to tylko przy rozgrzanym silniku.

Kolejna sprawa nie wiem czy ma związek z powyższą, to dziwne nieregularne brzęczenie wydobywające się z pod maski w trakcie jazdy, również na rozgrzanym silniku. nie jestem pewien ale występuje najczęściej przy jeżdzie poniżej 2000 obrotów.

Autko nie ma problemów z przyśpieszaniem\mocą.

Jestem prawie pewien, że tych objawów nie było przed wymianą termostatu\oleju. Cyżby przyczyną tych problemów był olej??

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 07 lis 2014, 10:25

jaki byl olej , jaki został zalany , vag pokazuje jakies bledy,
ANIMAL

volvo132
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
Imię: Wojtek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: volvo132 » 07 lis 2014, 10:29

vag nie pokazuje błędów. Prawdopodobnie był to niemicki Fuchs 5w30, bo autko miało longlife service, wiec olej byl tam rzadziej wymieniany. Z tego co mechanik mowił jak stary olej spuszczał, że był w bardzo kiepskim stanie.

zalany aktualnie jak w pierszym poscie czyli Mobil 5w30.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 07 lis 2014, 13:30

Możliwe że klepie łańcuszek łączący wałki, ciśnienie oleju do sprawdzenia bo przy słabym ciśnieniu napinacz może nie napinać dobrze łańcuszka.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

volvo132
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
Imię: Wojtek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: volvo132 » 07 lis 2014, 14:57

Podajdę do mechanika i sprawdzimy to ciśnienie. Jakie wartości ciśnienia są prawidłowe?

Przejrzałem teraz faktury serwisowe od autka i 2,5 roku temu wymieniana byla miska, pompa oleju wraz spr cisnienia oleju. To w sumie byloby dziwne gdyby pompa zaczynala cos broic po 2,5 roku.

Awatar użytkownika
Terryy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 04 lis 2014, 16:48
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: Terryy » 07 lis 2014, 15:40

A to drobne cykanie, na pow silnika obok akumulatora to nie czasami taki mały zaworek ? spróbuj zlokalizować to cykanie. Mi się wydaje ze to ten zaworek co i w mojej ale to zupełnie niegroźne cykanie.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2706
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 08 lis 2014, 00:34

volvo132... Łukasz13 ma rację. Może tutaj masz problem. ;)
U mnie jest prawie to samo. Niebawem będę miał lekki "remont". Naprawa/zmiana napinacza łańcucha i samego łańcucha. Tak to jest. Zimny silnik... niby jest ok. Lekko gorący, zaczyna trykać/pykać.

Ps.
Najlepiej włącz mikrofon w telefonie i zrób małe video. Posłuchamy. ;)
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

volvo132
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
Imię: Wojtek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: volvo132 » 10 lis 2014, 13:28

Doc pisze:Ps.
Najlepiej włącz mikrofon w telefonie i zrób małe video. Posłuchamy.
Miałem zrobiony filmik, ale domyślnie był wyłączony mikrofon podczas nagrywania...:D Jak uda mi się znowu taka sytuacje zaobserwować, to nagram filmik tym razem z dźwiękiem i zapodam wam do oceny.

[ Dodano: 2014-11-10, 13:28 ]
Ciśnień, jeszcze nie sprawdzałem, ale zgodnie z zapowiedzią umieszczam filmik tego dziwnego dźwięku.

https://www.youtube.com/watch?v=uzx6u8O ... e=youtu.be

galman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:23
Lokalizacja: Żabów

Post autor: galman » 10 lis 2014, 19:47

U mnie w silniku jest identyczny dźwięk. Ciągle szukam jego przyczyny :/

Awatar użytkownika
PictBridge
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 08 sie 2010, 08:12
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: PictBridge » 11 lis 2014, 10:33

napinacz i łańcuch lub szklanki walą co tu filozofować.

volvo132
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
Imię: Wojtek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: volvo132 » 11 lis 2014, 12:04

PictBridge pisze:szklanki

a bardziej fachowa nazwa, bo nie wiem o czym piszesz:D
PictBridge pisze:napinacz i łańcuch
hmm, to w takim razie dźwięk nie powinien ustawać po dodaniu gazu, tylko jeszcze bardziej powinien być słyszalny?? o ile się oczywiście nie mylę.
Było - A6 C5 Avant 2000 1.8T
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi :)

Awatar użytkownika
PictBridge
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 08 sie 2010, 08:12
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: PictBridge » 12 lis 2014, 21:32

volvo132 pisze:
PictBridge pisze:szklanki

a bardziej fachowa nazwa, bo nie wiem o czym piszesz:D
PictBridge pisze:napinacz i łańcuch
hmm, to w takim razie dźwięk nie powinien ustawać po dodaniu gazu, tylko jeszcze bardziej powinien być słyszalny?? o ile się oczywiście nie mylę.
szklanki-hydrauliczne popychacze zaworów

a napinacz po dodaniu gazu powinien ucichnąć chyba że jest w stanie masakrycznym, szklanki mogą walić od słabego napinacza i łańcucha, jak masz troche waluty to może przyinwestować w silnik, ale najpierw jedź do kumatego mechanika niech posłucha na żywo pozdro.

Przem@S

Post autor: Przem@S » 13 lis 2014, 09:57

Taki sam temat jak u mnie , popychacze do wymiany . Auto akurat po zakupie więc rozrząd będzie wymieniany i przy okazji popychacze . Mechanik osłuchał stetoskopem i od razu wykluczył łancuszek .
Koszt popychaczy 700zł + 150zł robocizna . Jak wymieni i osłucham to dam znać .

galman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:23
Lokalizacja: Żabów

Post autor: galman » 13 lis 2014, 19:03

Przem@S
czekamy, czekamy czy dźwięk ucichnie :)

Przem@S

Post autor: Przem@S » 15 lis 2014, 21:07

Auto od mechanika odebrane i...... :)
U mnie aż tak mocno nie stukały popychacze jak na nagraniu volvo132 . Teraz jest kompletna cisza . Auto pracuje bardzo ładnie i nie słychać żeby chodziło jak to moja żona powiedziała diesel . Koszty tak jak napisałem powyżej . Przebieg 240tyś .

Taka ciekawostka : Auto przy dodawaniu mocniej gazu potrafiło szarpnąć tak jak by turbo działało z opóźnieniem , okazało się że przez jakiegoś gryzonia nadgryziony był przewód od czujnika który idzie do turbo . Po naprawie przewodu auto ciągnie od razu i nie ma turbodziury .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga