Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

1.8t apu uciekające obroty - logi do oceny

Silniki benzynowe
bergman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 29 gru 2013, 23:20
Lokalizacja: Śląsk

1.8t apu uciekające obroty - logi do oceny

Post autor: bergman » 20 paź 2014, 22:35

No i niestety po roku bezproblemowej jazdy zaczęły sie problemy :)
Pacjent to 1.8t apu z tiptronic.

A wiec.. Od jakiegoś czasu odczuwalne były delikatne poszarpywania w trakcie jazdy. Spanikowany od razu pomyślałem ze tip coś niedomaga.. W ostatnia sobotę kiedy jechałem na zakupy zaczęły sie jaja które uświadomiły mnie ze z tipem chyba wszystko ok, ponieważ silnik zaczął "falować" na postoju. Pierwsza myśl: swiece! I właśnie dzisiaj je wymieniłem na nowki Ngk. Na pozycji P wszystko jest ok, problem zaczyna sie po wrzuceniu na D i jeździe. Widać ze pod obciążeniem silnik gubi jakby zapłon na jednym cylindrze. Wchodzi na obroty i nagle czuć kopa i auto dopiero zaczyna jechać. Najgorsze jest to ze po podpięciu VAG nie ma żadnych błędów a bloki odpowiedzialne za mosfire nic nie pokazują. Czy sterownik tego silnika tego nie obsługuje? Wydaje mi sie ze któraś cewka kończy żywot ale jak to sprawdzić najprościej biorąc pod uwagę ze VAG nie pokazuje znanych wartości.. Niestety nie mam jak zrobić logow dynicznych bo bateria w lapku padnięta i jadę tylko na przedłużaczu :P
Ostatnio zmieniony 03 lis 2014, 22:16 przez bergman, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 21 paź 2014, 09:06

zacznij od zrobienia logów pod obciążeniem i wklej je na forum. na pewno ktoś ogarnięty oceni i podpowie co może być nie tak

bergman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 29 gru 2013, 23:20
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bergman » 21 paź 2014, 10:01

Chwilowo niestety nie mam jak zrobić logow dynamicznych. Ewentualnie na postoju z D i hamulcem. Które grupy logować?
Dzisiaj rano na zimno chodził idealnie jak zegarek. Po rozgrzaniu zaczyna falować :/

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 21 paź 2014, 10:32

002+033, 020+115, 003+118
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

bergman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 29 gru 2013, 23:20
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bergman » 24 paź 2014, 20:06

Ok wieczorem po pracy pokombinuje i wrzucę logi. Co ciekawe problemy sa do 3tys obrotów. Pózniej idzie jak wściekły. Zastanawia mnie tylko dlaczego w grupie 015 i 016 nic nie pokazuje, bo chyba tam powinny być misfire? A tam nie pokazuje żadnych wartości :/

Z braku czasu nie miałem kiedy zrobić logow :/ po drodze podjechałem dzisiaj w sumie przypadkowo do gościa który jest dobrym elektrykiem jeżeli chodzi o VAG. Zasugerował brak chłodzenia modułu zaplonu. Przeczyszczenie i przesmarowanie go pasta. zrobilem zgodnie z jego sugestia i niestety nic sie nie zmieniło:/

[ Dodano: 2014-10-24, 20:06 ]
Logi statyczne moze coś wniosą do tematu, dynamicznych nie mam jak zrobić chwilowo :/
http://vaglog.pl/log_190678.html
http://vaglog.pl/log_190679.html
http://vaglog.pl/log_190680.html

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 24 paź 2014, 21:34

Objawy występują na postoju czy pod obciążeniem? <nerwus>

bergman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 29 gru 2013, 23:20
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bergman » 24 paź 2014, 22:00

W pozycji P auto nie drży i nie szarpie. Po wrzuceniu D i trzymaniu hamulca obroty uciekają. W trakcie przyspieszania raz jedzie, raz szarpie i nie ma mocy. Na zimnym silniku jest ok jak trochę sie zagrzeje zaczyna sie cyrk :)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 25 paź 2014, 09:01

Z tych logów za wiele nie da się powedzieć, może z dynamicznych więcej da się wywnioskować, objawy są na pb i na lpg? zerknij jeszcze jakie warości sa na kanale 032.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

bergman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 29 gru 2013, 23:20
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bergman » 30 paź 2014, 21:32

Jak na złość wszyscy znajomi maja padnięty baterie w laptopach wiec z dynamicznymi cieżko, ale pracuje nad tym. Mechanik twierdzi ze to padnięty modul zaplonu. Ale jakoś nie ufam mechanikom :p

[ Dodano: 2014-10-25, 13:17 ]
Byłem u znajomego mechanika i przedzwonił mi cewki stroboskopem, i zaplony wypadają. Stwierdził ze modul zaplonu padnięty. Cewki nie były podmieniane. Podjechałem do gościa który miał do sprzedania modul. Podmieniłem i niestety dalej to samo :/ cewki?

[ Dodano: 2014-10-30, 21:32 ]
Problem dalej nie rozwiązany niestety. A mechaników to niech ch.. Strzeli. Zmarnowałem dzisiaj 4h czekania i nic. Cewki niby ok, choć ich nie podmienial. Wymieniona jedna fajka cewki bo była sparciała. Na wolnych obrotach mam wrażenie szarpie faktycznie mniej ale miedzy 2 a 3 tys obrotów dalej sie dławi i zamula a od 3 tys dostaje kopa jak szalony. Czasami przez cały zakre obrotów przyspiesza normalnie. Jak czytam problemy ludzi z 1.8t to dostaje wariacji :) milion przyczyn na te same objawy. Jutro mam mieć laptopa z sprawna bateria wiec robię logi dynamiczne i liczę na Was koledzy :)

Awatar użytkownika
herbu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 18 paź 2011, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: herbu » 31 paź 2014, 11:54

Podmień cewki, podociskaj je. Sprawdź przepływomierz i przepustnicę

bergman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 29 gru 2013, 23:20
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bergman » 31 paź 2014, 12:08

Ja mam cewki wkrecane wiec raczej musza dolegać. Muszę rozbebeszać przepustnice. Ona moze być przyczyna takich zachowań ?

Awatar użytkownika
herbu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 18 paź 2011, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: herbu » 31 paź 2014, 14:27

bergman pisze:Ona moze być przyczyna takich zachowań ?
Wyczyścić nie zaszkodzi - tylko później może wymagać adaptacji, choć nie musi - tu zdania są podzielone

bergman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 29 gru 2013, 23:20
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bergman » 03 lis 2014, 21:38

Przepustnica wyczyszczona i niestety dalej to samo :) dodatkowo mam pęknięty taki mały grzybek przy filtrze powietrza na podciśnieniu jakimś.. można połączyć te podciśnienia bez tego "grzybka" ? on nie był pęknięty ale walnął mi dzisiaj podczas dokręcania opasek.. zrobiłem dosłownie pół obrotu i :/


Obrazek

Na domiar złego dzisiaj rozleciała mi się dzisiaj roleta bagażnika :/ mocowania rozleciały się w pył.. :(

[ Dodano: 2014-11-03, 21:38 ]
Logi dynamiczne grup:
002+033, 020+115, 003+118


Proszę o ocenę ;)
002+033
003+118
020+115

Najbardziej widoczne między 2-3 tyś obrotów...

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 04 lis 2014, 01:57

Logi robiłeś na lpg? chyba tak, turbina bardzo słabo wstaje zadane ciśnienie osiąga dopiero przy ok 3 tys obr dlatego od tych obr czuc kopa, przyczyn tego może być kilka, najbardziej popularna to nieszczelność w dolocie i od tego zacznij, najlepiej kompresorem sprawdzić cały układ, przepływka tez troche mało pokazuje, szkoda że logów nie robiłeś do wyższych obr przynajmniej do 6 tyś, jak możesz to powtórz logi do wyższych obrotów a najpierw sprawdz dolot jak masz możliwość.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

bergman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 29 gru 2013, 23:20
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bergman » 04 lis 2014, 08:15

Czyli raczej to nie układ zapłonowy prawda? Misfire nie widać nigdzie.. Turbo moze tak pompować kiepsko przez ten rozwalony zaworek zwrotny który widać na zdjęciu. Dzisiaj mam taki mieć wiec zakładam go i logi na nowo. Szarpanie moze być przez uwalony maf?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja