Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] Bardzo wysokie spalanie - V6 2,5 TDI autom

Silniki wysokoprężne
Obii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 25 paź 2014, 13:30
Lokalizacja: Tychy

[ AKE 2.5 180 KM] Bardzo wysokie spalanie - V6 2,5 TDI autom

Post autor: Obii » 25 paź 2014, 18:19

Witam,

Problem pojega na tym, iż mam bardzo wysokie spalanie w moim samochodzie. Spala mi nawet 15l/100km.
Wymieniłem już: fitr powietrza, przepływomierz, czyjnik temperatury.
Filtr paliwa jest jeszcze na gwarancji, wymieniony w kwietniu 2014 roku. Rozrząd robiony 4tys km temu. Komputer pokazuje że jest wszystko OK.
Koła 235/40/18 - cisnienie w oponach 2,4
Przed wymianą tych części pokazywał nawet 20l/100km. Dużo jeżdżę po mieście, tarsa mało kiedy.
Jak jest optymalna temperatura do spalania katalogowego? W książce serwisowej pisze, że miasto to 12,9/100km. U mnie jest to niemożliwe.
Jeżdże krótkie odcinki trasy do pracy - około 7 km w jedną stronę. Często są korki.
Może to jest przyczyną wysokiego spalania.
Nie mam pojecia co dalej działać.
Byłem na kompie i serwis nic nie wykazał, otrzyamłem informację, że jest wszystko ok.
Czy przyczyną może być niedogrzany silnik? Temperatura podczas mojej jazdy to maksymalnie 75-80 stopni Celcjusza.
Proszę o jakieś rady. Może jeszcze coś trzaba wymienić?
Obi

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 25 paź 2014, 18:33

Krótkie odcinki na pewno nie pomagają w uzyskaniu niskiego spalania ponieważ silnik nie uzyskuje odpowiedniej temperatury 90 st.C , dodatkowo częste korki , no i styl jazdy .Swego czasu posiadałem 2,5TDI 150KM w Quattro i automacie , i powiem że na mieście przy dużych korkach i zimnym silniku (trasa 2-3 km) potrafiła spalić 12l ON . Więc może twoje spalanie jest prawidłowe .
Jedyne co przychodzi mi do głowy to ślizgające się sprzęgło skrzyni automatycznej co może przyczynić się do zwiększenia spalania.
Sprawdz spalanie rzeczywiste a nie z wskazań na Fisie .
AUDI - Przewaga dzięki technice

Obii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 25 paź 2014, 13:30
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Obii » 25 paź 2014, 18:41

Zalałem 60 litrów paliwa i przejechałem 400 km. Jazda tylko po mieście.
Podczas rozpędzania samochodu do 50km/h komputer pokazuje chwilowe spalanie czasami nawet 45l/h.
Na tempomacie przy 50km na godzinę pokazuje chwilowe spalanie 12l.
To wszystko chyba za dużo. Jestem zdziwiony tym spalaniem.
Obi

kamilsdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 06 kwie 2014, 18:52
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: kamilsdz » 25 paź 2014, 19:08

moje AKE Tip+Q pali średnio 7.5-8.5 w trasie i 12-14 w mieście (małym, mało korków). Teraz idą niskie temp więc będzie tylko gorzej. Jak jezdzilem pewien czas tylko po mieście to na FISie spalanie średnie doszło do 17 ;) Myślę że ten typ tak ma, przejedz się w trasę i sprawdz go wtedy:) Automat w mieście i to przy tej masie samochodu to wir w baku

Obii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 25 paź 2014, 13:30
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Obii » 25 paź 2014, 19:29

Zapomniałem dodać, że pompa jest po regenracji i na gwarancji jeszcze - 04.2014 roku była naprawa. Może źle jeżdżę autoamtem i to jest powód. Przyśpieszam zdecysdowanie do prędkości docelowej ale nie przekraczam 2500 obrotów.
Obi

kamilsdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 06 kwie 2014, 18:52
Lokalizacja: Sieradz

Re: Bardzo wysokie spalanie - V6 2,5 TDI autom

Post autor: kamilsdz » 25 paź 2014, 19:35

Obii pisze: Temperatura podczas mojej jazdy to maksymalnie 75-80 stopni Celcjusza.
Myślę że to jest największy winny całego zamieszania ;) 2.5TDI w tipie niestety do najoszczędniejszych nie należy.. Szczególnie w mieście

Przejedz się kiedyś w trasę i wtedy mu sprawdz spalanie, najlepiej na pistolecie

Obii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 25 paź 2014, 13:30
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Obii » 25 paź 2014, 20:19

Po ilu km jazdy silnik powienien osiągnąć właściwą temperaturę. U mnie dośc długo się grzeje.
90 stopni to jeszcze nigdy u mnie nie było.
Obi

kamilsdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 06 kwie 2014, 18:52
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: kamilsdz » 25 paź 2014, 20:22

U mnie przy temp. ~10-15oC po 3KM (bo tyle mam do pracy) dochodzi prawie do 90oC (ciecz)
Latem przy tej samej trasie miałem już do 80stopni olej rozgrzany
Dla porównania mam też 1.9TDI AFN i tam auto nagrzewa się znacznie dłużej, do pracy dojezdzając w obecne temp. wskazówka temp. nawet się nie podniesie.

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 25 paź 2014, 23:02

Obii pisze:Po ilu km jazdy silnik powienien osiągnąć właściwą temperaturę. U mnie dośc długo się grzeje.

90 stopni to jeszcze nigdy u mnie nie było.
To oznacza nieprawidłowo działający termostat ( zacięty w pozycji otwartej lub niedomykający się ) , niedogrzewające się 2,5 TDI potrafi dużo spalić .
AUDI - Przewaga dzięki technice

Obii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 25 paź 2014, 13:30
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Obii » 26 paź 2014, 07:44

Wymieniłem czujnik temperatury, na zdjęciu jest "stary".
Założyłem nowy oryginalny czujnik AUDI


Obrazek

[ Dodano: 2014-10-26, 07:38 ]
Jezeli chodzi o trmostat to nie wymieniałem, gdzie znajduje się ten termostat?

[ Dodano: 2014-10-26, 07:43 ]
jakie zadanie ma termostat?

[ Dodano: 2014-10-26, 07:44 ]
jaki koszt ewentualnej wymiany?
Obi

Awatar użytkownika
herbu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 18 paź 2011, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: herbu » 26 paź 2014, 08:37

Termostat ma za zadanie dbać o temp. silnika - najpierw jest zamknięty i w miarę wzrostu temp. otwiera się, by był obieg cieczy i odpowiednio chłodził się silnik
Koszt wymiany - zależy od warsztatu - jakieś 100 zł powinno wystarczyć w moich okolicach

Obii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 25 paź 2014, 13:30
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Obii » 26 paź 2014, 12:52

wyszukałem wszystko w necie, faktycznie może to być termostat, wymiana to jakiś koszmar, rozrząd niedawno robiony a tu rzeba tyle rozebrać ponownie :shock:
Sama część tania ale wymiana wydaje mi się, że nie zmieszczę się w 100 zł

[ Dodano: 2014-10-26, 10:23 ]
Silnik uzyskał temperaturę 70oC i sprawdziłem przed chwilą ten przewód chłodniczyz termostatu, który dochodzi do dolnego wejćia chłodnicy i jest ciepły a z tego co wiem to powinien być zminy :[ . Przy 60oC był zimny. Co myślicie o tym?

[ Dodano: 2014-10-26, 10:42 ]
jaki kupić termostat? jakiej firmy jest oryginalny?

[ Dodano: 2014-10-26, 12:52 ]
ścisłem przewód wychodzący z chłodnicy i silnik osiągnoł temperaturę 90oC. Na100% bedzie to termostat, dzięki za pomoc. :)
Teraz się zastanawiam czy do naprawy można tak jeździć. Całkowicie nie jest ściśnięty, jest zostawiony mały przelew płynu chłodzącego. Jechałem 20km i temperatura już nie rosła. Utrzymywała się cały czas 90oC.
Jaka jest Wasza opinia na ten temat?
Obi

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 26 paź 2014, 15:06

ano taka że równie dobrze możesz tam wstawić zawór i nim sterować ręcznie <rotfl> tylko obyś nie przeoczył momentu w którym temperatura przekroczy zalecaną wartość ;p i w tym celu wymyślono termostat
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Obii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 25 paź 2014, 13:30
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Obii » 26 paź 2014, 15:31

Zgadza się. Zrobię to ale dopiero na początku listopada tylko zastanawiam się czy ciśnienie nie rozwali węży lub chłodnicy. <mysli>
Obi

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 26 paź 2014, 15:45

Obii, Chyba lepiej zdjąć to z węża i pojeździć niedogrzewającym się silnikiem do momentu wymiany termostatu na nowy.
AUDI - Przewaga dzięki technice

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga