[ AKE 2.5 180 KM] Bardzo wysokie spalanie - V6 2,5 TDI autom
[ AKE 2.5 180 KM] Bardzo wysokie spalanie - V6 2,5 TDI autom
Witam,
Problem pojega na tym, iż mam bardzo wysokie spalanie w moim samochodzie. Spala mi nawet 15l/100km.
Wymieniłem już: fitr powietrza, przepływomierz, czyjnik temperatury.
Filtr paliwa jest jeszcze na gwarancji, wymieniony w kwietniu 2014 roku. Rozrząd robiony 4tys km temu. Komputer pokazuje że jest wszystko OK.
Koła 235/40/18 - cisnienie w oponach 2,4
Przed wymianą tych części pokazywał nawet 20l/100km. Dużo jeżdżę po mieście, tarsa mało kiedy.
Jak jest optymalna temperatura do spalania katalogowego? W książce serwisowej pisze, że miasto to 12,9/100km. U mnie jest to niemożliwe.
Jeżdże krótkie odcinki trasy do pracy - około 7 km w jedną stronę. Często są korki.
Może to jest przyczyną wysokiego spalania.
Nie mam pojecia co dalej działać.
Byłem na kompie i serwis nic nie wykazał, otrzyamłem informację, że jest wszystko ok.
Czy przyczyną może być niedogrzany silnik? Temperatura podczas mojej jazdy to maksymalnie 75-80 stopni Celcjusza.
Proszę o jakieś rady. Może jeszcze coś trzaba wymienić?
Problem pojega na tym, iż mam bardzo wysokie spalanie w moim samochodzie. Spala mi nawet 15l/100km.
Wymieniłem już: fitr powietrza, przepływomierz, czyjnik temperatury.
Filtr paliwa jest jeszcze na gwarancji, wymieniony w kwietniu 2014 roku. Rozrząd robiony 4tys km temu. Komputer pokazuje że jest wszystko OK.
Koła 235/40/18 - cisnienie w oponach 2,4
Przed wymianą tych części pokazywał nawet 20l/100km. Dużo jeżdżę po mieście, tarsa mało kiedy.
Jak jest optymalna temperatura do spalania katalogowego? W książce serwisowej pisze, że miasto to 12,9/100km. U mnie jest to niemożliwe.
Jeżdże krótkie odcinki trasy do pracy - około 7 km w jedną stronę. Często są korki.
Może to jest przyczyną wysokiego spalania.
Nie mam pojecia co dalej działać.
Byłem na kompie i serwis nic nie wykazał, otrzyamłem informację, że jest wszystko ok.
Czy przyczyną może być niedogrzany silnik? Temperatura podczas mojej jazdy to maksymalnie 75-80 stopni Celcjusza.
Proszę o jakieś rady. Może jeszcze coś trzaba wymienić?
Obi
Krótkie odcinki na pewno nie pomagają w uzyskaniu niskiego spalania ponieważ silnik nie uzyskuje odpowiedniej temperatury 90 st.C , dodatkowo częste korki , no i styl jazdy .Swego czasu posiadałem 2,5TDI 150KM w Quattro i automacie , i powiem że na mieście przy dużych korkach i zimnym silniku (trasa 2-3 km) potrafiła spalić 12l ON . Więc może twoje spalanie jest prawidłowe .
Jedyne co przychodzi mi do głowy to ślizgające się sprzęgło skrzyni automatycznej co może przyczynić się do zwiększenia spalania.
Sprawdz spalanie rzeczywiste a nie z wskazań na Fisie .
Jedyne co przychodzi mi do głowy to ślizgające się sprzęgło skrzyni automatycznej co może przyczynić się do zwiększenia spalania.
Sprawdz spalanie rzeczywiste a nie z wskazań na Fisie .
AUDI - Przewaga dzięki technice
moje AKE Tip+Q pali średnio 7.5-8.5 w trasie i 12-14 w mieście (małym, mało korków). Teraz idą niskie temp więc będzie tylko gorzej. Jak jezdzilem pewien czas tylko po mieście to na FISie spalanie średnie doszło do 17
Myślę że ten typ tak ma, przejedz się w trasę i sprawdz go wtedy:) Automat w mieście i to przy tej masie samochodu to wir w baku

Re: Bardzo wysokie spalanie - V6 2,5 TDI autom
Myślę że to jest największy winny całego zamieszaniaObii pisze: Temperatura podczas mojej jazdy to maksymalnie 75-80 stopni Celcjusza.

Przejedz się kiedyś w trasę i wtedy mu sprawdz spalanie, najlepiej na pistolecie
U mnie przy temp. ~10-15oC po 3KM (bo tyle mam do pracy) dochodzi prawie do 90oC (ciecz)
Latem przy tej samej trasie miałem już do 80stopni olej rozgrzany
Dla porównania mam też 1.9TDI AFN i tam auto nagrzewa się znacznie dłużej, do pracy dojezdzając w obecne temp. wskazówka temp. nawet się nie podniesie.
Latem przy tej samej trasie miałem już do 80stopni olej rozgrzany
Dla porównania mam też 1.9TDI AFN i tam auto nagrzewa się znacznie dłużej, do pracy dojezdzając w obecne temp. wskazówka temp. nawet się nie podniesie.
To oznacza nieprawidłowo działający termostat ( zacięty w pozycji otwartej lub niedomykający się ) , niedogrzewające się 2,5 TDI potrafi dużo spalić .Obii pisze:Po ilu km jazdy silnik powienien osiągnąć właściwą temperaturę. U mnie dośc długo się grzeje.
90 stopni to jeszcze nigdy u mnie nie było.
AUDI - Przewaga dzięki technice
Wymieniłem czujnik temperatury, na zdjęciu jest "stary".
Założyłem nowy oryginalny czujnik AUDI
[ Dodano: 2014-10-26, 07:38 ]
Jezeli chodzi o trmostat to nie wymieniałem, gdzie znajduje się ten termostat?
[ Dodano: 2014-10-26, 07:43 ]
jakie zadanie ma termostat?
[ Dodano: 2014-10-26, 07:44 ]
jaki koszt ewentualnej wymiany?
Założyłem nowy oryginalny czujnik AUDI
[ Dodano: 2014-10-26, 07:38 ]
Jezeli chodzi o trmostat to nie wymieniałem, gdzie znajduje się ten termostat?
[ Dodano: 2014-10-26, 07:43 ]
jakie zadanie ma termostat?
[ Dodano: 2014-10-26, 07:44 ]
jaki koszt ewentualnej wymiany?
Obi
wyszukałem wszystko w necie, faktycznie może to być termostat, wymiana to jakiś koszmar, rozrząd niedawno robiony a tu rzeba tyle rozebrać ponownie :shock:
Sama część tania ale wymiana wydaje mi się, że nie zmieszczę się w 100 zł
[ Dodano: 2014-10-26, 10:23 ]
Silnik uzyskał temperaturę 70oC i sprawdziłem przed chwilą ten przewód chłodniczyz termostatu, który dochodzi do dolnego wejćia chłodnicy i jest ciepły a z tego co wiem to powinien być zminy
. Przy 60oC był zimny. Co myślicie o tym?
[ Dodano: 2014-10-26, 10:42 ]
jaki kupić termostat? jakiej firmy jest oryginalny?
[ Dodano: 2014-10-26, 12:52 ]
ścisłem przewód wychodzący z chłodnicy i silnik osiągnoł temperaturę 90oC. Na100% bedzie to termostat, dzięki za pomoc.
Teraz się zastanawiam czy do naprawy można tak jeździć. Całkowicie nie jest ściśnięty, jest zostawiony mały przelew płynu chłodzącego. Jechałem 20km i temperatura już nie rosła. Utrzymywała się cały czas 90oC.
Jaka jest Wasza opinia na ten temat?
Sama część tania ale wymiana wydaje mi się, że nie zmieszczę się w 100 zł
[ Dodano: 2014-10-26, 10:23 ]
Silnik uzyskał temperaturę 70oC i sprawdziłem przed chwilą ten przewód chłodniczyz termostatu, który dochodzi do dolnego wejćia chłodnicy i jest ciepły a z tego co wiem to powinien być zminy

[ Dodano: 2014-10-26, 10:42 ]
jaki kupić termostat? jakiej firmy jest oryginalny?
[ Dodano: 2014-10-26, 12:52 ]
ścisłem przewód wychodzący z chłodnicy i silnik osiągnoł temperaturę 90oC. Na100% bedzie to termostat, dzięki za pomoc.

Teraz się zastanawiam czy do naprawy można tak jeździć. Całkowicie nie jest ściśnięty, jest zostawiony mały przelew płynu chłodzącego. Jechałem 20km i temperatura już nie rosła. Utrzymywała się cały czas 90oC.
Jaka jest Wasza opinia na ten temat?
Obi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski