Nie będę się sprzeczał ale ktòryś z kolegòw pisał iż ma datę produkci 23.10.2009 i jak sprawdzał to dalej miał stary napęd podobnie jak ja niestetymambaw pisze:nie zgadzam się- pod koniec 2009 (od października już na pewno był problem rozwiązany)jacob pisze:Problem został rozwiązany ale dopiero na początku 2010 rokumichal6 pisze:ja właśnie jestem po wymianie rozrządu 170 tys km nie wymieniałem imbusa bo nie słyszałem o żadnych przypadkach żeby komuś w CR siadł imbusik,
Mafia56 daj znać jak będzie zaglądał pod miskę czy maż imbusik a może walec
chodź z tego co czytałem to w połowie 2009 problem został rozwiązany
2.0 TDI CR
- jacob
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
- Imię: Kuba
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: MIELEC
- jacob
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
- Imię: Kuba
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: MIELEC
jak masz z 2010 roku produkcyjnego , zaznaczam produkcyjnego nie modelowego to lej lepsze paliwo i śmigaj, nie masz się za bardzo co martwić, ktoś tu pisał żeby sprawdzać pompę paliwa ale sam nie wiem jak to ugryźć i gdzie szukać więc ewentualnie to ci pozostaje i oczywiście dobry olej i wszystkie filtry max co 15 000 wymieniajwoźnik pisze:Czy poza tym imbusem są jeszcze jakieś problemy?
Bo z tego co przeczytałem w moim przypadku problem powinien być rozwiązany, bo samochód jest z 2010r.
Cześć,
czytałem kilkadziesiąt tematów, postów, a jestem nowym właścicielem A6 C6 z 2010r. pierwsza rej to 29.04.2014r. w Niemczech, ale mam dwa pytania:
1. Jak sprawdzić jaki mam model silnika - dzwonić do ASO i sprawdzać po VIN ?
2. Zapobiegawczo kupiłem imbusik do swojego autka koszt to 20zł który ma 10cm - to oznacza że nie występuje ten problem w tym modelu ?
Autko ma 233 000 km, do końca serwis ASO , nawet napisałem do ASO w Niemczech, wiec czekam na inf czy rzeczywiscie tyle ma i co bylo wymienianie przy poszczegolnych serwisach.
W tym roku nie planuje tras na poziomie 1000km w jedna strone ale gdyby cos sie wydarzyo to nie chce jechac i sie martwic...
Mario
czytałem kilkadziesiąt tematów, postów, a jestem nowym właścicielem A6 C6 z 2010r. pierwsza rej to 29.04.2014r. w Niemczech, ale mam dwa pytania:
1. Jak sprawdzić jaki mam model silnika - dzwonić do ASO i sprawdzać po VIN ?
2. Zapobiegawczo kupiłem imbusik do swojego autka koszt to 20zł który ma 10cm - to oznacza że nie występuje ten problem w tym modelu ?
Autko ma 233 000 km, do końca serwis ASO , nawet napisałem do ASO w Niemczech, wiec czekam na inf czy rzeczywiscie tyle ma i co bylo wymienianie przy poszczegolnych serwisach.
W tym roku nie planuje tras na poziomie 1000km w jedna strone ale gdyby cos sie wydarzyo to nie chce jechac i sie martwic...
Mario
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 23 lip 2014, 22:39
- Lokalizacja: Piaseczno
- lyngso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 19 lut 2012, 11:58
- Imię: Mariusz
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubuskie
Witamjacob pisze: jak masz z 2010 roku produkcyjnego , zaznaczam produkcyjnego nie modelowego to lej lepsze paliwo i śmigaj, nie masz się za bardzo co martwić, ktoś tu pisał żeby sprawdzać pompę paliwa ale sam nie wiem jak to ugryźć i gdzie szukać więc ewentualnie to ci pozostaje i oczywiście dobry olej i wszystkie filtry max co 15 000 wymieniaj
Pytałem o te przeglądy w serwisie przy okazji i dostałem odpowiedź, że jak się robi częściej duże przebiegi to nie ma sensu wymieniać oleju co 15k.
Poprzednie auto też miałem na longlife i nie było problemu. Nalatałem 170k bezawaryjnie. Autko z koncernu PSA. Teraz też jestem na longlife z racji pokonywania długich dystansów i spoko daje radę.
Pozdrov
Ostatnio zmieniony 24 paź 2014, 08:08 przez lyngso, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 23 lip 2014, 22:39
- Lokalizacja: Piaseczno
lyngso podzielam Twoją opinię jak ktoś gasi 20 razy dziennie i robi przy tym 80km to olej warto zmieniać częściej, dziwi mnie tylko że longlife przewiduje wymianę co 30 tys lub co 2 lata a to już trochę dziwne jak ktoś robi długie trasy bo jednak diesla nie używamy raz w miesiącu na wyjazd po 1000km w jedną stronę
- lyngso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 19 lut 2012, 11:58
- Imię: Mariusz
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubuskie
WitamInspektorMZ pisze: ...bo jednak diesla nie używamy raz w miesiącu na wyjazd po 1000km w jedną stronę
No 1k to nie ale 830 to tak
Tak mi właśnie wychodzi średnio raz w miesiącu dłuuuga trasa około 830 km w jedna stronę
Stałe warunki pracy dla silnika, przeważnie na tempomacie więc myślę, że longlife jest jak najbardziej na miejscu.
Pozdrov
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 23 lip 2014, 22:39
- Lokalizacja: Piaseczno
Wymieniłem Imbus po sprowadzeniu auta przy okazji wymiany rozrządu. Imbus po wyjęciu z wałka i wytarciu z oleju wykazywał ślady zużycia ( troszkę wytarte kanciki) po włożeniu w wałek lekko dzwonił. Wymiana na regenerowany kosztowała 650 zł. Regeneracja polegała na rozwierceniu sześciokątnym gniazda wałka i dopasowaniu imbusa o większej średnicy w wałku a oryginalnej po stronie napędu ( nie wiem czym to robią ale szacun Auto miało przejechane 179 tyś km a opuściło fabrykę 10.2009 r. długość imbusa około 7cm. Po osadzeniu nowego imbusa 0 luzu między wałkiem a imbusem, nawet ciężko go wyjąć było z wałka
Stary wałek i imbus
pompa z wyjętym starym wałkiem
Zregenerowany wałek z nowym imbusem (widać zgrubienie)
Stary wałek i imbus
pompa z wyjętym starym wałkiem
Zregenerowany wałek z nowym imbusem (widać zgrubienie)
była A4 B5 Avant 1,9 TDI 110 KM AFN
jest A6 C6 Avant 2.0 TDIe 170 KM CAHA
Mody:
-Felgi Borbet 18" 225/45/18- lato
-Ledy tablicy rej ori. A5
jest A6 C6 Avant 2.0 TDIe 170 KM CAHA
Mody:
-Felgi Borbet 18" 225/45/18- lato
-Ledy tablicy rej ori. A5
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 23 lip 2014, 22:39
- Lokalizacja: Piaseczno