Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Problem z nowym napinaczem łańcucha

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
akawski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 29 paź 2013, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk

[A6 C5] Problem z nowym napinaczem łańcucha

Post autor: akawski » 06 paź 2014, 11:08

Witam.

Silnik w moim 1,8t pracował dość głośno (spod pokrywy zaworów słychać było brzęczenie) więc postanowiłem zmienić łańcuch oraz napinacz.
Rozrząd ustawiony według strzałek. Przy próbie odpalenia w ogóle na drugim cylindrze nie było kompresji. Po chwili jednak kompresja wskoczyła na 10 bar (?) ale zauważyłem że przy kręceniu silnikiem "na sucho" ze zdjętą pokrywą zaworów w ogóle nie pracuje nowy napinacz - w ogóle nie chodzi góra dół, cały czas jest w pozycji dolnej.

Pomyślałem może o pompie oleju i o niskim ciśnieniu z tym, że wcześniejszy napinacz pracował normalnie góra dół. Czy nowy napinacz musi np. zassać sobie olej lub trzeba przy nim coś zrobić zanim odpali się auto?

Ciśnienie oleju jako winowajcę wyeliminowałem, gdyż według tego co znalazłem na forum, po podpięciu manometru wartości były mniej więcej zbliżone do tych, jakie pompa powinna dawać na zimnym i ciepłym silniku.

Dzisiaj zabieram się za wyczyszczenie ssaka od pompy, w przypadku gdy to również nie pomoże, jaka może być przyczyna tego, że napinacz nie pracuje?

Z góry dzięki za odpowiedzi ;-)

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 09 paź 2014, 16:24

elektryka lub elektromagnes sterujący
przy określonych obrotach ECU powinien podać lub zwolnić napięcie

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 09 paź 2014, 16:39

W ajl jest napinacz zwykły bez cewki sterującej.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

akawski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 29 paź 2013, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: akawski » 09 paź 2014, 16:43

Witam.

Z tym, że ja napinacz mam bez wtyczki, więc tutaj elektryka chyba nie ma nic do rzeczy?
Ogólnie sprawa wygląda tak.

Przeczyściłem pompe oleju, zrobiłem płukankę, wymieniłem olej i filtr, sprawdziłem ciśnienie oleju (jest ok 5,5 na zimnym na wolnych obrotach oraz 4-6 na ciepłym jak trochę dodawałem gazu), wymieniłem napinacz + łańcuszek, ale nadal coś w tym silniku dzwoni. Napinacz w ogóle nie pracuje, cały czas jest w tym najniższym położeniu. Co dziwne auto jeździ normalnie i ma moc także nie mam pojęcia co z nim może być. Miał ktoś podobną sytuację? Wydaje mi się, że sprawdziłem wszystko co boli te silniki, ale powoli zaczyna mnie to przerastać. Dodatkowo zacząłem słyszeć delikatnie dźwięk jakby zawory stukały przy wkręcaniu się na obroty.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 09 paź 2014, 22:01

Łukasz13 pisze:W ajl jest napinacz zwykły bez cewki sterującej.
sory zasugerowałem się 2.8 mój błąd

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 10 paź 2014, 08:16

No to coś się dzieje z ciśnieniem oleju w głowicy - jaki olej wlałeś, od tego zacznijmy.

akawski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 29 paź 2013, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: akawski » 10 paź 2014, 23:27

Witam.

Olej wlałem półsyntetyk firmy GM, wcześniej miała wlane też półsyntetyka Mobila. Może po wypłukaniu tym preparatem Engine Flush z Liqui Molly powinienem zalać pełnym syntetykiem? Przebieg auta to 298 tysięcy.

[ Dodano: 2014-10-10, 23:27 ]
Panowie wyczytałem, że przyczyną tej głośnej pracy mogą być panewki przez co nie ma takiego ciśnienia oleju jak powinno być lub zapchane jakieś kanały w głowicy. W jaki sposób mogę sprawdzić te 2 rzeczy? Czy jest możliwe żeby przez np. panewki nie dochodził olej z takim ciśnieniem do głowicy jaki powinien być, mimo że pompa podaje ciśnienie normalnie?

krts
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:27
Lokalizacja: piaseczusets

Post autor: krts » 11 paź 2014, 01:51

u mnie też był zgrzyt przy zwiększaniu obrotów jak i przy ich spadaniu( jakby łańcuch tarł o pokrywę)
Także myślałem iż napinacz do wymiany, więc zakupiłem nowy,przy zdjęciu pokrywy okazało się że wytarty został wałek bodajże wydechowy na 1 panewce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja