Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Podłączenie na krótko licznika

Elektryka
ODPOWIEDZ
Dżaga_Nike
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 09 lut 2012, 18:59
Lokalizacja: Łódź

Podłączenie na krótko licznika

Post autor: Dżaga_Nike » 06 paź 2014, 22:44

Witajcie.

Dostałem od kolegi licznik z pełnym FIS-em, a u mnie niestety FIS to już historia ( przynajmniej jego wyświetlanie czegokolwiek ). Z racji tego, iż on sam nie pamięta już w jakim stopniu jego FIS działał chciałbym do niego jakoś podprowadzić zasilanie by sprawdzić czy i jak świeci i czy warto by było oddać to wszystko do jakiegoś magika który by to poprzelutowywał i potem poskładał do kupy. Czy ktoś może podrzucił by do jakich pinów się podpiąć by to sprawdzić? Z tego co widziałem na Youtube jak gość zmienia sam sobie FIS to na pewno można tylko nie wiem jak i co, bo i test licznika potem robi jak już wskazówki poskładał. Wiem że pewnie by prościej może było wyjąć mój i wpiąć jego by zobaczyć co i jak, ale wolałbym pójść troszkę krótszą drogą bo nie mam na razie za bardzo czasu na inną formę.

Z góry oczywiście dziękuję za wszelkie cenne porady.

;)
Ride Or Die

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7177
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 06 paź 2014, 23:10

Podpinałem na krótko na stole licznik i zgrywałem i edytowałem wsady. Zasilanie wziąłem z zasilacza komputerowego ATX ( uruchamiasz go spinająć na krótko zielony przewód z dużej kostki 20 lub 24 pinowej z masą , 12V to żółty ) albo można z akumulatora.

W liczniku z elektronicznym zegarkiem musisz podpiąć się do niebieskiej kostki ( w razie czego skontroluj z rozpiska pinów dla twojego licznika )

pin 1 i pin 23 - podajesz 12 V
pin 7 , pin 9 , pin 24 - podajesz masę

Licznik wystartuje , jeśli chcesz podłączyć interfejs to:

- Linia K w liczniku jest w zielonej kostce pin 28 łączysz ją z pinem 7 interfejsu
- 12 V na pin 16 interfejsu
- masa na pin 4 interfejsu

Dżaga_Nike
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 09 lut 2012, 18:59
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Dżaga_Nike » 07 paź 2014, 20:46

Tego mi właśnie było potrzeba. Dziękuję Ci serdecznie - oczywiście zasłużony punkcik <okok>
Ride Or Die

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7177
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 paź 2014, 21:28

Po zalogowaniu Vagiem zrób output tests - sprawdzisz zegary i podświetlenie wyświetlaczy ale to pewno wiesz.

Coś mi się wydaje że szybciej podmieniłbyś zegary u siebie - chwila moment. Ja miałem zegary od znajomych z A4 B5 , do jednego licznika z A6 C5 wrzucałem nawet wsad z B5 i licznik do dziś działa :) Dlatego podłączałem na stole.


Jakbyś chciał zgrywać wsad i zczytać PIN , zmienić przebieg - zwykłym kablem KKL za 30 zł ( tylko przy licznikach VDO ) - to można to zrobić programem Vageepromprogramer lub nawet K+CAN Commanderem ( mogę opisać jak to ogarnąć )

Dżaga_Nike
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 09 lut 2012, 18:59
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Dżaga_Nike » 07 paź 2014, 22:58

Kurcze niestety mogę je tylko podmienić by zobaczyć jak fis działa bo są to zegary od diesel'a i nic nie wskóram oprócz wylutowania FIS-a. co do samego sczytywania wsadu i zmian w nim to chętnie bym zaczerpnął dodatkowej wiedzy na przyszłość bo nie mam o tym zielonego pojęcia. <lol>
Ride Or Die

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7177
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 paź 2014, 23:30

Zmiana tarczek i wgranie wsadu od benzyny załatwiła by sprawę , albo edycja komórek - jaki jest numer tego licznika co masz z diesla?

Dżaga_Nike
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 09 lut 2012, 18:59
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Dżaga_Nike » 08 paź 2014, 18:18

4B0 920 933G
A(U)lub(3)Z7Z0B2159435 naklejka jest bardzo słaba i nie jestem w stanie dokładnie rozszyfrować początku.

VDO 110.080.128/001

[ Dodano: 2014-10-08, 18:18 ]
Wszystko świetnie zadziałało, fis świeci się w tych otrzymanych zegarach bardzo ładnie, nawet ładniej niż u mnie jak wszystko jest zimne. tylko napisy wyświetla chyba po niemiecku albo holendersku ale mając wsad chyba dało by się to też ogarnąć?
Ride Or Die

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7177
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 paź 2014, 23:06

Język zmienia się w adaptacji także tu wsad nie ma nic do tego.

Ten licznik to jest po lifcie z ramkami - on już chyba ma wsad crypto więc nie da rady tak łatwo edytować wsadu i go wgrać , chyba tylko programatorem - łatwiej będzie chyba przełożyć fis i obudowę z ramkami

Dżaga_Nike
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 09 lut 2012, 18:59
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Dżaga_Nike » 08 paź 2014, 23:48

No nic kolego, dziekuje Ci za wszelkie porady, pozostaje mi tylko znalezc kogos kto mi to przelozy i by dzialalo.Pzdr
Ride Or Die

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl