Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c6] rozładowywanie akumulatora

Elektryka
lukaGD
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 11 gru 2009, 20:08
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: lukaGD » 22 gru 2009, 23:15

No właśnie zakupiłem nie dawno kabelek VAG K+CAN , łączę się z samochodem , ale nie wiem gdzie to uaktywnic , jak nikt nic nie podpowie to do kogoś pojadę , ale fajnie by było zrobic to samemu jednak bez podpowiedzi na pewno mi się to nie uda.

20omega
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 07 sty 2010, 19:23
Lokalizacja: Rybnik

rozładowywanieanie aku

Post autor: 20omega » 29 wrz 2014, 15:22

Kurcze po wymianie aku wyskoczyły i u mnie problemy. mam VAG i koduję go jak się powinno. (tak myślę) ale po nocy aku apada na 10%. . Zauważyłem że bardzo długo świeci mi włącznik świateł awaryjnych. może za długo zostają odbiorniki w stanie gotowości? Nie mam pojęcia. Co robić

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 29 wrz 2014, 15:33

20omega pisze:długo świeci mi włącznik świateł awaryjnych.
Długo czyli?

20omega
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 07 sty 2010, 19:23
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: 20omega » 29 wrz 2014, 21:01

Około 40 minut.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 29 wrz 2014, 21:20

No to zdecydowanie za długo... trzeba by przejrzeć ustawienia w zielonym menu... czy coś nie jest przestawione... oczywiście pod warunkiem, że nie ma błędów...

Potem normalna procedura poszukiwania co pobiera prąd... miernik i odłączanie urządzeń...

20omega
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 07 sty 2010, 19:23
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: 20omega » 05 paź 2014, 21:57

Zielone menu ustawione wg. Filmiku na yotobe.

[ Dodano: 2014-10-05, 21:57 ]
Kużde. Dupa ze mnie. Jeśli komuś wyskakują błędy z ładowaniem. polecam naładować akumulator dość mocnym prostownikiem żeby ładował przez noc prądem wielkości ok 6-8 A. Niestety wygląda na to że nasze autka a dokładniej jego media pobierają za dużo prądu w SPAM do ładowania. I akumulatory są wciąż niedoładowywane. Myślę tu o jeżdżących w systemie miejskim. Po naładowaniu do pełna poranne komunikaty zniknęły.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 05 paź 2014, 22:31

Kolego, musisz mieć albo problem z kiepskim akumulatorem. Ew. masz problem z ładowaniem.
Ja mam akumulator 110Ah, a wcześniej 95Ah i dziennie robię 15km do pracy i popołudniu jak wracam podobnie i jakoś jest doładowany. 90% moich przebiegów to właśnie miasto.

Awatar użytkownika
sosna
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 486
Rejestracja: 27 sty 2013, 14:15
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jarosław/Stuttgart/DE
Kontakt:

Post autor: sosna » 06 paź 2014, 18:44

A skąd wiesz ze jest doładowany? nie sugeruj sie wskazaniami MMI bo one nie pokazują mocy akku :p

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 06 paź 2014, 18:48

Bo mam zmierzone ładowanie miernikiem, nawet próbowałem kilka razy podpiąć prostownik z mikroprocesorem i dość szybko pokazywał naładowany aku. Poza tym gdyby był niedoładowany to by miał problemy z rozruchem. Taki problem miałem u ojca w oplu Vectra. Auto dzień dzień tylko 4 km. i co 3 dni odpalanie z kabli. A akumulator był tak mocny że stał 2 tygodnie na mrozach (ok. -20) po dłuższej trasie (ok 150-200km) i palił na dotyk.

Ja wiem że wskaźnik mmi nie jest dokładny :) Patrzyłem jak zachowywał się przy całkowicie padniętym akumulatorze. Takim który po nocy miał 7V

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 01 mar 2015, 13:08

Odgrzewam kotleta.
Kupiłem nową Vartę we wrześniu 2013.Ze sklepu,z datą produkcji sprzed pół roku .
Napięcie ładowania przy wymianie było 13,9V przy włączonym silniku i odbiornikach typu klima,światła,radio ,itp.
3 razy tej jakże łagodnej zimy(przynajmniej u mnie) akumulator zdechł na amen. Auto generalnie mało jeżdżone.Aku ładowane było prądem 6A aż do pełnego naładowania.
Sprawdzałem napięcie ładowania-14V czyli git.
Pytanie nr 1 -ile auto może stać bez ładowania przy nocach gdy na zewnątrz 0 st.Celsjusza?Ja po 3 dniach fury nie odpalę.....Aku idzie do serwisu.
Pytanie nr 2 - jak mogę sprawdzić ile prądu żre mi fura?Wejśc do bagażnika,zamknąć furę z pilota i podłączyć + na aku do jednego przewodu miernika a drugi przewód miernika połączyć do plusowego kabla ?Po jakim czasie auto się usypia?Jaki powinien być pobór mocy?
Z góry dzięki .
pozdro

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 01 mar 2015, 13:18

Auto usypia się jak zgaśnie trójką ostrzegawczy ten od awaryjek na desce.
Auto może stać b. długo moje stało ponad 2 tygodnie i paliło :)

Sprawdzanie jak piszesz miernik za auto podpięty pod aku - 1 klema odłączona puszczona przez miernik.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 01 mar 2015, 13:29

NastyMosquito, viewtopic.php?t=42610

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 01 mar 2015, 13:33

kamil666,
Dzięki kolego:)
Pobór mocy po uśpieniu to 0,2 czy 0,02 (ampery czy volty?) bo mam niejasności...?

[ Dodano: 2015-03-01, 13:33 ]
daniel1997,

Dzięki-kiedyś na ten temat trafiłem ale dziś nie mogłem go znaleźć.Wujek Gugel nie chciał współpracować albo dwie połówki mojego mózgu.
Miłego dzionka :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 01 mar 2015, 13:35

Moc jest w watach (W), natężenie prądu w amperach (A), napięcie w voltach (V).
Ty przy uśpionej instalacji mierzysz pobór prądu, więc wartość wyrażoną masz w amperach.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2015, 13:36 przez Mazdomania, łącznie zmieniany 1 raz.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 01 mar 2015, 13:36

NastyMosquito, miłego dzionka i powodzenia ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja