Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ MANUAL+Q] drgania po wymianie

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
kb1028
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 29 cze 2014, 12:13
Lokalizacja: Istebna

[ MANUAL+Q] drgania po wymianie

Post autor: kb1028 » 04 paź 2014, 19:44

Witam wszystkich, u mnie problem pojawił sie po wymienionej przezemnie podporze wału. Dodam że miejsce rozpołowienia było wcześniej oznaczone i napewno wróciło w swoje pierwotne położenie, przez swoją nieuwagę nieoznaczyłem tylnego (tego od mostu ) przegubu homokinetycznego i flanszy która wchodzi w dyferencjał. Moje pytanie brzmi czy zkręcenie w przypadkowym położeniu tych dwóch elementów względem siebie może powodować drgania? to raz a po drugie, jeśli tak to w jaki sposób można ustalić właściwe położenie przegubu i dekla z dyferencjału. Dodam że przegub od skrzyni nie był w ogóle odkręcany, krzyżak jest nieruszany a przeguby sprawne zero luzów wszystko chodzi z lekkim oporem jak nowe.
z góry dziękuje za fachową odpowiedz. Kuba

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 05 paź 2014, 09:10

Podobno nie ma znaczenia jak przykręcisz wał do dyfra i skrzyni, znaczenie ma tylko połączenie na przegubie środkowym. Ale jak mówisz , że skręciłeś poprawnie to może trzeba jednak wyważyć wał. Ja u siebie też wymieniałem podporę i poskładałem jak należy a i tak przy prędkości 65 km/h mam delikatnie wyczuwalne drganie. Z ciekawości spytam jak rozpiąłeś ten krzyżak? bo jak zrobiłeś to na 'zimno' to ok ale jak już go grzałeś żeby rozpiąć to podobno nie można tego robić , tak mówił mi koleś który wyważa wały napędowe.

kb1028
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 29 cze 2014, 12:13
Lokalizacja: Istebna

Post autor: kb1028 » 05 paź 2014, 10:36

Krzyżak nie był wyciągany tam jest śruba pod krzyżakiem i przy jej wykręcaniu za nia dalem podkładke i w ten sposób ladnie popuścił wieloklin potem sciągacz i podpora zeszla ładnie zero grzania czywalenia młotkiem slyszalem ze podpore trzeba tez na podkladkach ustawic a ja zalozylem tak jak stara była założona a wibracje sa naprawde minimalne

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 05 paź 2014, 13:32

Ja wiem ze tam jest śruba ale mi na przykład nie chciało zejść z tego wieloklinu. Pewnie czeka wyważanie wału

kb1028
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 29 cze 2014, 12:13
Lokalizacja: Istebna

Post autor: kb1028 » 05 paź 2014, 16:23

no mi też ten wieloklin trzymał ale pomiędzy główkę tej śruby a środek krzyżaka podłożyłem mały stalowy klocek to puźniej wykręcając ową śrube powodowałem nacisk na krzyżak a poprzez niego siłe która rozpycha obie części z wieloklinem, ja bym może raczej obstawiał złe wychylenie wału na podporze bo nie wiem jakie tam są dopuszczalne tolerancje ugięcia wału ale jak 5-8 mm to napewno wyszło tak samo jak na starej podporze ale jak 2-3 to może być teraz trochę inaczej fabrycznie mają specjalną belkę którą sie zakłada na wał od spodu tam są podkładki które ustalają obie części wału w pewnym lekkim ugięciu a potem mierzy sie szczeline pomiędzy nóżkami podpory a płaczszyzną do której sie ją przykręca i dobiera odpowiednie podkładki żeby to ugięcie pozostało po zdjęciu całego przyżądu, wyważanie wg. mnie nie ma sensu bo ani krzyżak nie był wyjmowany z jarzma ani przeguby nie były ściągane więc nie ma możliwości żeby cokolwiek w balansie wału sie zmieniło

[ Dodano: 2014-10-05, 16:23 ]
nie wolno grzać bo szklankach na krzyżaku są gumowe uszczelniacze a dodatkowo jest tam smar i go też sie spali, dodatkowo jarzmo krzyżaka jest kute z wysokowęglowej stali i jak dostanie temperatury to raz może stracić wytrzymałość a dwa że element może ulec wyboczeniu i wtedy napewno bedzie bicie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja