Witam.
Mogę kupić budę allroad w którym siedział kiedyś 4.2 z tipem, moja buda z 1.8T (1.8T w całkiem dobrej kondycji) jest już lekko nadryziona zębem czasu. Oto powód dla którego szukam karoserii. Teraz moje pytanie. Czy przekładka silnika i skrzyni będzie bezproblemowa (nie chodzi mi tu o elektrykę) czy będą jakieś niespodzianki typu inne wahacze, półosie itp. Ma ktoś pojęcie?
[ MANUAL+Q] A6C5 Allroad 4.2+TIP zamiana na 1.8T+manual
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Audi A6 C5
Rozstaw osi
2760 mm
Rozstaw kół: przód
1540 mm
Rozstaw kół: tył
1569 mm
Audi A6 C5 4.2 V8
Rozstaw osi
2759 mm
Rozstaw kół: przód
1578 mm
Rozstaw kół: tył
1590 mm
Info stąd: http://motoryzacyjnie24.pl/wymiary_audi_a6_c5.html
Poza tym, jeśli inne długości wału i półosi to raczej oczywiste, że inny rozstaw kół
Rozstaw osi
2760 mm
Rozstaw kół: przód
1540 mm
Rozstaw kół: tył
1569 mm
Audi A6 C5 4.2 V8
Rozstaw osi
2759 mm
Rozstaw kół: przód
1578 mm
Rozstaw kół: tył
1590 mm
Info stąd: http://motoryzacyjnie24.pl/wymiary_audi_a6_c5.html
Poza tym, jeśli inne długości wału i półosi to raczej oczywiste, że inny rozstaw kół
- Piotrek KNB
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 28 sty 2012, 12:47
- Lokalizacja: Kraków / Hereford
Jedno jest pewne
Audi allroad 4.2 i audi S6 4.2 różnią się wymiarami od normalnych A6 - mają dłuższy przód bo musi być więcej miejsca pod maską - a co za tym idzie prawdopodobnie inne sanki pod silnik - tutaj będzie ciekawie z przeróbkami bo mocowania poduszek silnika i skrzyni bo mogą się nie zgadzać dziury na śruby sanek. Nie jestem pewien (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę) Chyba tunel skrzyni jest większy (ciekawe jak z przestrzenią na pedał sprzęgła) ja w S6 4.2 widzę znaczną różnicę miejsca na nogi od byłej 2.4Q manual, właśnie przez ten tunel - czy tam nie musiałbyś cosik spawać i modzić w karoserii? hmm. Silnik to trochę mały jak dla budy allroada ale to tylko moje zdanie , nie obraź się.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-09-28, 21:17 ]
Mazdomania Nawet nie zauważyłem iż mnie ubiegłaś z danymi wymiarów
Audi allroad 4.2 i audi S6 4.2 różnią się wymiarami od normalnych A6 - mają dłuższy przód bo musi być więcej miejsca pod maską - a co za tym idzie prawdopodobnie inne sanki pod silnik - tutaj będzie ciekawie z przeróbkami bo mocowania poduszek silnika i skrzyni bo mogą się nie zgadzać dziury na śruby sanek. Nie jestem pewien (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę) Chyba tunel skrzyni jest większy (ciekawe jak z przestrzenią na pedał sprzęgła) ja w S6 4.2 widzę znaczną różnicę miejsca na nogi od byłej 2.4Q manual, właśnie przez ten tunel - czy tam nie musiałbyś cosik spawać i modzić w karoserii? hmm. Silnik to trochę mały jak dla budy allroada ale to tylko moje zdanie , nie obraź się.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-09-28, 21:17 ]
Mazdomania Nawet nie zauważyłem iż mnie ubiegłaś z danymi wymiarów
Było 2.4 AML quattro avant 2000r (ale zostało w rodzinie)
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!
- marek_gnd
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sty 2013, 17:37
- Lokalizacja: Nowy Dwór Gdańśki
Właśnie o to mi chodziło. Dzięki Piotrek KNB. Zastanawiałem się co z sankami będzie. Co do miejsca na pedał sprzęgła, to myślę, że było by ok. Ski też są z manualem. A buda allroad chyba nie różni się wiele masą od zwykłej A6. To moje AJL nawet jakoś sobie z nią radziło, choć wiadomo - do Ski mu daleko.
Dzięki Piotrek KNB.
Dzięki Piotrek KNB.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Olek C5 to to samo co Audi C5, modele C5 V8 to tylko 4.2/S6/RS6 - te są inne.
Olek dostał inny silnik 4.2 - jak bardzo udany wiemy, i dzięki temu że jest krótszy niż stare paskowe 4.2 można go było wpakować do budy zwykłej A6.
EDIT - niestety skrzynię również włożyli gorszą niż do V8 A6, bo 5HP19A a nie 5HP24A
Ale akurat pod kątem przeszczepu - to może być lepsze - bo buda przygotowana do mnijeszej skrzyni a nie do tej lochy 5HP24
Olek dostał inny silnik 4.2 - jak bardzo udany wiemy, i dzięki temu że jest krótszy niż stare paskowe 4.2 można go było wpakować do budy zwykłej A6.
EDIT - niestety skrzynię również włożyli gorszą niż do V8 A6, bo 5HP19A a nie 5HP24A
Ale akurat pod kątem przeszczepu - to może być lepsze - bo buda przygotowana do mnijeszej skrzyni a nie do tej lochy 5HP24
- marek_gnd
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sty 2013, 17:37
- Lokalizacja: Nowy Dwór Gdańśki
Zagór właśnie zarobiłeś dobrą flachę :D
[ Dodano: 2014-10-01, 11:16 ]
A jeszcze mam jedno pytanie; może ktoś wie?
Teoretycznie powinienem mieć inne zawieszenie z przodu do 1.8T. skoro było tam V8. Ale skoro tam są poduchy to czy to auto samo się jakoś poziomuje? Czy np. amorki 2.5 TDI, 2.7BiT czy 4.2 V8 w allroadzie są takie same z przódu czy inne?
[ Dodano: 2014-10-01, 11:16 ]
A jeszcze mam jedno pytanie; może ktoś wie?
Teoretycznie powinienem mieć inne zawieszenie z przodu do 1.8T. skoro było tam V8. Ale skoro tam są poduchy to czy to auto samo się jakoś poziomuje? Czy np. amorki 2.5 TDI, 2.7BiT czy 4.2 V8 w allroadzie są takie same z przódu czy inne?