Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MANUAL+Q] A6C5 Allroad 4.2+TIP zamiana na 1.8T+manual

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marek_gnd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 20 sty 2013, 17:37
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdańśki

[ MANUAL+Q] A6C5 Allroad 4.2+TIP zamiana na 1.8T+manual

Post autor: marek_gnd » 28 wrz 2014, 19:49

Witam.
Mogę kupić budę allroad w którym siedział kiedyś 4.2 z tipem, moja buda z 1.8T (1.8T w całkiem dobrej kondycji) jest już lekko nadryziona zębem czasu. Oto powód dla którego szukam karoserii. Teraz moje pytanie. Czy przekładka silnika i skrzyni będzie bezproblemowa (nie chodzi mi tu o elektrykę) czy będą jakieś niespodzianki typu inne wahacze, półosie itp. Ma ktoś pojęcie?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 wrz 2014, 20:29

Nawet w autach z takim samym silnikiem, a inną skrzynią (tip vs. manual) są zupełnie inne półosie, wał (inna długość), więc tutaj zapewne też.

Awatar użytkownika
marek_gnd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 20 sty 2013, 17:37
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdańśki

Post autor: marek_gnd » 28 wrz 2014, 20:40

Ok, to rozumie, jestem świadom tego. Zastanawia mnie czy rozstaw kół jest inny w tym przypadku, jak np A6 i S6.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 wrz 2014, 20:53

Audi A6 C5
Rozstaw osi
2760 mm
Rozstaw kół: przód
1540 mm
Rozstaw kół: tył
1569 mm

Audi A6 C5 4.2 V8
Rozstaw osi
2759 mm
Rozstaw kół: przód
1578 mm
Rozstaw kół: tył
1590 mm
Info stąd: http://motoryzacyjnie24.pl/wymiary_audi_a6_c5.html
Poza tym, jeśli inne długości wału i półosi to raczej oczywiste, że inny rozstaw kół <mysli>

Awatar użytkownika
Piotrek KNB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 28 sty 2012, 12:47
Lokalizacja: Kraków / Hereford

Post autor: Piotrek KNB » 28 wrz 2014, 21:17

Jedno jest pewne
Audi allroad 4.2 i audi S6 4.2 różnią się wymiarami od normalnych A6 - mają dłuższy przód bo musi być więcej miejsca pod maską - a co za tym idzie prawdopodobnie inne sanki pod silnik - tutaj będzie ciekawie z przeróbkami bo mocowania poduszek silnika i skrzyni bo mogą się nie zgadzać dziury na śruby sanek. Nie jestem pewien (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę) Chyba tunel skrzyni jest większy (ciekawe jak z przestrzenią na pedał sprzęgła) ja w S6 4.2 widzę znaczną różnicę miejsca na nogi od byłej 2.4Q manual, właśnie przez ten tunel - czy tam nie musiałbyś cosik spawać i modzić w karoserii? hmm. Silnik to trochę mały jak dla budy allroada ale to tylko moje zdanie :) , nie obraź się.
Pozdrawiam :)

[ Dodano: 2014-09-28, 21:17 ]
Mazdomania Nawet nie zauważyłem iż mnie ubiegłaś z danymi wymiarów <rotfl>
Było 2.4 AML quattro avant 2000r (ale zostało w rodzinie)
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!

Awatar użytkownika
marek_gnd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 20 sty 2013, 17:37
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdańśki

Post autor: marek_gnd » 28 wrz 2014, 21:22

Właśnie o to mi chodziło. Dzięki Piotrek KNB. Zastanawiałem się co z sankami będzie. Co do miejsca na pedał sprzęgła, to myślę, że było by ok. Ski też są z manualem. A buda allroad chyba nie różni się wiele masą od zwykłej A6. To moje AJL nawet jakoś sobie z nią radziło, choć wiadomo - do Ski mu daleko.
Dzięki Piotrek KNB.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 29 wrz 2014, 11:51

Olek C5 to to samo co Audi C5, modele C5 V8 to tylko 4.2/S6/RS6 - te są inne.
Olek dostał inny silnik 4.2 - jak bardzo udany ;) wiemy, i dzięki temu że jest krótszy niż stare paskowe 4.2 można go było wpakować do budy zwykłej A6.

EDIT - niestety skrzynię również włożyli gorszą niż do V8 A6, bo 5HP19A a nie 5HP24A :(
Ale akurat pod kątem przeszczepu - to może być lepsze - bo buda przygotowana do mnijeszej skrzyni a nie do tej lochy 5HP24 :)

Awatar użytkownika
marek_gnd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 20 sty 2013, 17:37
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdańśki

Post autor: marek_gnd » 01 paź 2014, 11:16

Zagór właśnie zarobiłeś dobrą flachę :D

[ Dodano: 2014-10-01, 11:16 ]
A jeszcze mam jedno pytanie; może ktoś wie?
Teoretycznie powinienem mieć inne zawieszenie z przodu do 1.8T. skoro było tam V8. Ale skoro tam są poduchy to czy to auto samo się jakoś poziomuje? Czy np. amorki 2.5 TDI, 2.7BiT czy 4.2 V8 w allroadzie są takie same z przódu czy inne?

Awatar użytkownika
pycho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 01 gru 2012, 11:42
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: pycho » 01 paź 2014, 11:33

Wg ETKI występuję tylko jeden rodzaj bez podziału wagowego tzn bez różnicy jaki silnik

Pzdr
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl