Nowe opony zimowe NOKIAN czy inne ? Sezon 2014/2015
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
- Imię: Lecho
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Lubelskie
Nowe opony zimowe NOKIAN czy inne ? Sezon 2014/2015
Witam, mam mozliwosc kupienia NOKIAN WR D3 - MADE IN FINLAND oraz NOKIAN WR A3 - MADE IN RUSSIA w podobnej cenie ok. 1150 zł za komplet, po przeczytaniu wielu wątkow i testów mocno zastanawiam sie ktore wybrac.
Jedni piszą zeby uwazac na NOKIANY made in russia bo są gorsze, problemy z wywazeniem itd, inni znowu ze nie ma roznicy z jakiego kraju pochodzą.
Wyczytalem ze WR A3 są lepsze do wiekszych aut o wiekszej mocy, ile w tym prawdy sam nie wiem. Które byście wybrali ?
Jedni piszą zeby uwazac na NOKIANY made in russia bo są gorsze, problemy z wywazeniem itd, inni znowu ze nie ma roznicy z jakiego kraju pochodzą.
Wyczytalem ze WR A3 są lepsze do wiekszych aut o wiekszej mocy, ile w tym prawdy sam nie wiem. Które byście wybrali ?
Ostatnio zmieniony 31 paź 2014, 21:15 przez Lechoooo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
zagór nie powinno mięć znaczenia ale po dwóch latach pracy fabryki pod moskwą widać żę ma .tamtejsza produkcja idzie na rosję i europę środkową .a jakość konfekcji pozostawia wiele do życzenia .tak wiele że coraz więcej serwisów wycofuje się z tej marki .co ciekawe niektóre rozmiary ciągnięte z zachodu a nie produkowane w rosji tych wad nie posiadają .wierz mi to nie mit tylko kiepska kontrola jakości lub celowe działania oszczędnościowe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
- Imię: Lecho
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Lubelskie
Ano własnie, z jednej strony powinno byc tak jak pisze Zagór - ta sama firma, ta sama mieszanka, te same normy ale mimo wszystko krążą opinie ze te z Rosji są gorsze ... takze chyba pozostaje mi wybor WR D3 z Finlandii .
Zastanawiam sie jeszcze czy warto dopłacic i wziac ktores z tych :
1. Continental TS850
2. GoodYear UltraGrip 8 lub 9
3. Michelin ALPIN A4 lub nowość ALPIN A5
Co myslicie ?
Zastanawiam sie jeszcze czy warto dopłacic i wziac ktores z tych :
1. Continental TS850
2. GoodYear UltraGrip 8 lub 9
3. Michelin ALPIN A4 lub nowość ALPIN A5
Co myslicie ?
Opony to nie robótka na drutach i wszystko idzie praktycznie po linii produkcyjnej, które są takie same - te opony nie mogą się różnic jak jest ten sam model bo to byłoby niezgodne z prawem i by nawet niedopuścili na rynek UE. Teraz zwłaszcza jak są etykiety to muszą być opony takie same. Przecież nie rzeźbią dłutem tego bieżnika. NIe ma różnicy ja bym brał "ruskie" finy. Czy komputer Apple czy tam Iphone się psują bo są wszystkie robione w Chinach...?Zagór pisze:Mam A3, nie było żadnych problemów z wyważaniem, czy są Ruskie? nie mam pojęcia, jakie to ma znaczenie, fabryka to fabryka takie same procesy produkcji czy u Ruskich, czy w Pakistanie, czy w PL.
No nie raczej mają opinie Jaguarów wśród sprzętu więc looz
Alexus, hahaha. Dobre.
A wiesz że maszyna nie jest w 100% powtarzalna, mogą być, choćby, nierównomiernie nalane 'gumy' co spowoduje problemy przy wyważaniu. Kontrola jakości jest najważniejsza - chodzi o mieszankę gumy, kontrolę po produkcyjną, przechowywanie gotowego produktu itd.
Może być coś produkowane choćby w niemczech i być ch... jakości bo leży kontrola.
W Rosji raczej luźniej podchodzą do tego, zależnie od tego na jaki rynek idzie dana partia, to tak przykładowo.
Chyba mało zakładów produkcyjnych widziałeś i tego co potrafią wymyślić menadżerowie by mieć 'wyniki' :D
A wiesz że maszyna nie jest w 100% powtarzalna, mogą być, choćby, nierównomiernie nalane 'gumy' co spowoduje problemy przy wyważaniu. Kontrola jakości jest najważniejsza - chodzi o mieszankę gumy, kontrolę po produkcyjną, przechowywanie gotowego produktu itd.
Może być coś produkowane choćby w niemczech i być ch... jakości bo leży kontrola.
W Rosji raczej luźniej podchodzą do tego, zależnie od tego na jaki rynek idzie dana partia, to tak przykładowo.
Chyba mało zakładów produkcyjnych widziałeś i tego co potrafią wymyślić menadżerowie by mieć 'wyniki' :D
Czyli maserati jest gorsze bo we włoszech prdukują, a ople są złe te co są produkowane na polskim rynku i fiaty 500 też?mrporpoise pisze:Alexus, hahaha. Dobre.
A wiesz że maszyna nie jest w 100% powtarzalna, mogą być, choćby, nierównomiernie nalane 'gumy' co spowoduje problemy przy wyważaniu. Kontrola jakości jest najważniejsza - chodzi o mieszankę gumy, kontrolę po produkcyjną, przechowywanie gotowego produktu itd.
Może być coś produkowane choćby w niemczech i być ch... jakości bo leży kontrola.
W Rosji raczej luźniej podchodzą do tego, zależnie od tego na jaki rynek idzie dana partia, to tak przykładowo.
Chyba mało zakładów produkcyjnych widziałeś i tego co potrafią wymyślić menadżerowie by mieć 'wyniki' :D
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kupuję nowe opony, widzę jak się wyważają na maszynie z testem drogowym - jest za duże bicie promieniowe, za dużo ciężarków - proszę aby skompensować, nie da się - proszę o inną oponę - to ja jestem Panem i Władcą w tej sytuacji - chyba że kupujecie przez neta, to niestety zmienia postać rzeczy - ale jak wyślesz z wynikami z maszyny - to nie ma bata muszą wymienićmrporpoise pisze:Alexus, hahaha. Dobre.
A wiesz że maszyna nie jest w 100% powtarzalna, mogą być, choćby, nierównomiernie nalane 'gumy' co spowoduje problemy przy wyważaniu. Kontrola jakości jest najważniejsza - chodzi o mieszankę gumy, kontrolę po produkcyjną, przechowywanie gotowego produktu itd.
Może być coś produkowane choćby w niemczech i być ch... jakości bo leży kontrola.
W Rosji raczej luźniej podchodzą do tego, zależnie od tego na jaki rynek idzie dana partia, to tak przykładowo.
Chyba mało zakładów produkcyjnych widziałeś i tego co potrafią wymyślić menadżerowie by mieć 'wyniki' :D
Jako ciekawostka - z tego co pamiętam możliwe że moje ruskie Nokiany miały mniejsze bicie promieniowe niż letni Conti SportContact3 z indeksem Y z DE - bo te to był prawdziwy koszmar, ale się rozleciały w trasie, i dostałem za nie kasę do zwrotu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
a od kiedy to opony konfekcjonuje -składa maszyna ? na razie nie da się tego procesu zautomatyzować choć próby trwająAlexus pisze:Opony to nie robótka na drutach i wszystko idzie praktycznie po linii produkcyjnej, które są takie same - te opony nie mogą się różnic jak jest ten sam model bo to byłoby niezgodne z prawem i by nawet niedopuścili na rynek UE. Teraz zwłaszcza jak są etykiety to muszą być opony takie same. Przecież nie rzeźbią dłutem tego bieżnika. NIe ma różnicy ja bym brał "ruskie" finy. Czy komputer Apple czy tam Iphone się psują bo są wszystkie robione w Chinach...?Zagór pisze:Mam A3, nie było żadnych problemów z wyważaniem, czy są Ruskie? nie mam pojęcia, jakie to ma znaczenie, fabryka to fabryka takie same procesy produkcji czy u Ruskich, czy w Pakistanie, czy w PL.
No nie raczej mają opinie Jaguarów wśród sprzętu więc looz
tak jak 100 lat temu drutówkę osnowę opasanie i bieżnik do kupy składa 1 człowiek ok 2 min na op osobową i od jego precyzji i DOŚWIADCZENIA zależy efekt o którym mówimy .ma określoną normę szt na godz i musi się sprężać bo na jego miejśce pracy czeka wielu niedoświadczonych
zagór nie każdy ma twoją wiedzę i stąd wiele serwisów ma pole do manewru
generalnie jeśli po optymalizacji wyskakuje ponad 60 g na stronie to demontuję i zakładam drugą a tą bez reklamacji hurtownia czy producent wymienia na sprawną. nie muszę póżniej użerać się z klientem i wszyscy są zadowoleni
0 stresu kosztów wysyłek reklamacji te koszty pokrywa producent hurtownia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
- Imię: Lecho
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Lubelskie
Musze odswiezyc temat bo jednak juz nie da rady kupic WR D3 z Finlandii był podobno jeden komplet i ktos wzial, a teraz wszystkie ktore ida na nasz rynek są z Rosji co byscie wybrali z nowych ?
Warto dopłacic do Continental TS850 lub GoodYear UltraGrip 9 ?
I tutaj znowu pojawia sie problem miejsca produkcji bo podobno moga byc z Niemiec, Francji, Czech, Rumunii ....
Dodam ze w jednym z warsztatów sami odradzili mi zebym brał te Nokiany z Rosji bo juz mieli z nimi do czynienia i były problemy z prawidlowym wywazeniem a pozniej z ich reklamacją, takze musi cos w tym byc ze te z Rosji nie sa juz tak dobre jak z Finlandii...
Warto dopłacic do Continental TS850 lub GoodYear UltraGrip 9 ?
I tutaj znowu pojawia sie problem miejsca produkcji bo podobno moga byc z Niemiec, Francji, Czech, Rumunii ....
Dodam ze w jednym z warsztatów sami odradzili mi zebym brał te Nokiany z Rosji bo juz mieli z nimi do czynienia i były problemy z prawidlowym wywazeniem a pozniej z ich reklamacją, takze musi cos w tym byc ze te z Rosji nie sa juz tak dobre jak z Finlandii...