Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] AEB 1.8T (150 - 230KM)

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 15 wrz 2014, 21:42

metyoo pisze:Najmocniejsze A6 C5 mają tarcze 320 i 321mm
Wystarczą 3 hamowania z 200 i nawet heble z S6 (321/269) można przegrzać ;/

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 15 wrz 2014, 22:07

Ok, ale na pewno choćby między wspomnianymi 321x30 a 288x20 jest duużo większa różnica niż między 288x20 a 312x20, które mają niemal taką samą masę.

Jak już grzebać to niech to przynosi zauważalne skutki.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 15 wrz 2014, 22:13

Tylko żeby 321 włożyć to musisz wymienić wszystko, a 312 wyjdzie dużo łatwiej przełożyć bo nie trzeba wymieniać zwrotnic czy jakoś tak, gdzieś to kiedyś wyczytałem ale teraz już dokładnie nie pamiętam o co tam chodziło ;)

W każdym bądź razie swap hamulcy na 312 jest dużo łatwiejszy do ogarnięcia, a moje auto nie waży tyle co S6 :)

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 15 wrz 2014, 22:24

No dobra, może nie waży tyle co S6, ale jeśli chcesz już ogarniać sporo większą moc (powiedzmy te 230KM) to chyba lepiej dołożyć zwrotnice (wraz z większymi tarczami) i niech auto hamuje jak trzeba, bo co z tego, że się rozpedzi jak będzie problem z hamowaniem <mysli>

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 15 wrz 2014, 22:44

zeby wrzucic 312 wystarcza jarzma z 2.5tdi z tego co pamietam, tylko nie wiem z ktorego rocznika bo byla roznica, tylko ze prawda jest taka ze wymieniajac tarcze na wieksze powinno sie rowniez wymienic te z tylu aby auto rowno siadalo podczas hamowania bo inaczej przyd bedzie nurkowal. Nie wiem czy az taka roznica bedzie po zmianie na 312 o ile bedzie:D c5 maja slabe hamulce ostatnio mialem dwa hamowania z 200 , jedno do 150 a drugie z 200 do 50 na naprawde sporym odcinku i nie bylo to paniczne hamowanie a hamulce podziekowaly i od tych 50 do 0 juz ich nie bylo kompletnie, Posiadam tarcze brembo i klocki remsa i caly komplet(przod tyl) ma okolo roku. mozna modzic ale nie tracic wyobrazni bo mozna sie zdziwic ladnie gdy zabraknie miejsca do hamowania :)
1.8T MrcZk'a hybryda itd

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 16 wrz 2014, 15:21

Dokładnie, A6 jak na dzisiejsze standardy ma bardzo lipne hamulce - dziś dużo słabsze i lżejsze fury mają większe tarcze i skuteczniejsze wspomaganie niż nasze starocie.

Ja założyłem 321x30, bo poszedłem na łatwiznę (P&P) i nie mam natury (ani auta) ściganta.

Gdybym zwiększał moc w C5 na pewno zacząłbym od wpakowania najmocniejszych hamulców jakie tylko pomieszczą moje felgi.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 16 wrz 2014, 19:31

mwx to co mi będzie potrzebne żeby wstawić 321 x 30 lub 320 x 20?? Pozdro

Tył oczywiście też będzie, co polecacie?

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 17 wrz 2014, 08:42

bboykoti pisze:320 x 20
320x30

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 17 wrz 2014, 09:53

bboykoti pisze:mwx to co mi będzie potrzebne żeby wstawić 321 x 30 lub 320 x 20?? Pozdro

Tył oczywiście też będzie, co polecacie?

Pozdro
Jak zmienisz zwrotnicę na aluminiową to prosta przekładka - zaciski HP2 i osłony tarcz z S6/Allroad/A6 2,7 , do tego tarcze z A6 2,7. Z tymi zaciskami jest trochę problem bo są dość duże i sporo felg na nie nie wchodzi - nie chodzi o średnicę felgi, tylko o to że wystają mocno na zewnątrz auta i haczą o ramiona.

Jak nie zmienisz zwrotnicy to nie wiem, pewno lepiej pójść w jakieś lepsze zaciski np. Brembo i dorobić stosowne adaptery.

Tył w FWD to obowiązkowa rzeźba, bo żadne większe hamulce nie pasują P&P.

Ja przerabiam aktualnie na 280x13, ale średnicy tłoczków nie zmieniam, więc poprawa względem aktualnych 245x10 może być skromna.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 17 wrz 2014, 17:54

To 2.7BiT w FWD ma takie same tarcze z tyłu jak moje? :shock:

A w których modelach była montowana zwrotnica aluminiowa? I dlaczego musi być aluminiowa?

Wyczytałem gdzieś, że wymieniając zwrotnicę na aluminiową trzeba zmienić wahacze ;/ To już przerost formy nad treścią żeby mieć 8mm większą średnicę tarczy.
Chyba lepiej zainwestować w naprawdę dobrą tarczę i klocki 312. Np. jakieś nacinane czy nawiercane dobrej firmy.

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja