Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] AEB 1.8T (150 - 230KM)

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

[A6 C5] AEB 1.8T (150 - 230KM)

Post autor: bboykoti » 01 wrz 2014, 22:39

Witam

Trochę się już zacząłem interesować tematem, ale nie ma to jak podzielić się opinią i wiedzą z forumowiczami ;) Czy ktoś ma zrobioną A6 na taką moc? Z informacji które ja zebrałem potrzebne jest:

1. K03s (P&P)
K03-073
06B145703B
Do naszych wzdłużnych silników, niestety występuje tylko w jednym aucie - A4 B6 1.8T BEX
Foto:
Obrazek

Potencjał: są projekty nawet do 250KM ale nie przesadzajmy :)

2. Wtryski:
Dwie opcje (P&P):
Wtryski z 2.2T AAN
lub
SAAB 2.0T - Bosch 0 280 150 431

Podobno te i te pasują do AEB bez przeróbek.

3. FMIC
Tutaj myślę podziękowania dla kolegi z forum i odsyłam do tematu:
viewtopic.php?t=47129&highlight=1.8t+fmic

4. DV z Audi TT 225KM
06A 145 710 N

5. Wydech - no właśnie, co z wydechem, jest to A6 także nie chce wyścigówki, co myślicie na temat wrzucenia wydechu np. od 3.0 ASN lub 2.7BiT?
Na razie mam wywalonego tylko KAT'a.

6. Dolot zostaje seria, może tylko wkładka K&N wleci.

7. Dobry program, gdzie, co i jak? Kto ogarnie coś takiego?
Serie podkręcałem w BRK Tuning w Inowrocławiu.

8. Hamulce oczywiście do wymiany na 312, sprzęgło jak padnie pasuje podobno od 1.9TDI AWX.

Podzielcie się swoją wiedzą lub doświadczeniem w tym temacie ;)

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 02 wrz 2014, 13:18


bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 02 wrz 2014, 15:08

To ja już więcej wniosłem do tego tematu pierwszym postem. Żadnych konkretów.
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 02 wrz 2014, 18:01

1. Dokładnie, jak chcesz dam Ci namiar na goscia z a4 forum co roztacza k03 na k03s za cała turbine zregenerowana woła ok 1 tys zł
2. wtryski te drugie dobra opcja tylko z dostepnoscia cizko
3. tak jak piszesz
4.j.w.
5. do tej mocy zamiast kata wrzucic down pipe i styknie i cisza
6.ok
7.tu już rożnie mało osób ogarnia starsze stery, ewentualnie przekładka na agu i sprawa o tyle prostrza ze nie trzeba lutowac
8. sprzego od 1.9 wchodzi na pewno do nowszych 1.8t to i do aeb tez powinno.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 02 wrz 2014, 21:46

No turbinkę udało mi się już dorwać za śmieszną kasę, dam tylko ją do sprawdzenia i ewentualnie do regeneracji.

Z tymi wtryskami co podałem nie powinno pętlić co? Pompa paliwa może zostać seria?

N75 podobno może zostać seria?

Kompa już mam nowszego i nie trzeba lutować, zmienili mi jak robili mi program.

Jeszcze jakieś zmiany proponujecie czy to już będą wystarczające mody.

Audi oczywiście ma być cywilnym autkiem do jazdy na co dzień, dlatego 230KM bez turbo dziury myślę że mi wystarczy.

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 03 wrz 2014, 07:57

Tipa tez warto zrobic bo w aeb dolot jest bardzo miekki i przy takiej suszarce bedzie sie zapadal

krts
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:27
Lokalizacja: piaseczusets

Post autor: krts » 03 wrz 2014, 11:33

warto też świece zmienić na zimniejsze np NGK PFR7Q
albo droższe: BOSCH F5DPOR

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 03 wrz 2014, 18:21

O takie informacje mi chodziło ;) Będzie nie tylko dla mnie ale również dla potomnych :)

Czyli podmianka punktu:

6. TIP + wkładka K&N (teraz tylko czy lepszy silikon czy kwasówka?)

9. Zmiana świec

A jak z tym N75?

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 03 wrz 2014, 18:25

zawsze lepszy kwas ale siliko tez ponoc daje rade , ale przy tych modach to kwas
ANIMAL

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 03 wrz 2014, 19:38

kumpel robil niedawno a4 na 217 koni, wrzucil k03s wieksze wtryski i downpipe , sprzeglo ma serie ic tak samo do tego ma jeszcze lpg :), musisz sprawdzic wtryski przedewzyskim bo calkiem mozliwe ze te od s3 podejda bez przerabiania(przynajmniej do mojego silnika ANB podchodza) jak nei to nawet te z bexa lyknac i tez bedzie dobrze.
1.8T MrcZk'a hybryda itd

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 03 wrz 2014, 21:14

Niestety do AEB nie podejdą bez przeróbek.
Do AEB podchodzą tylko te które wymieniłem na początku.

LPG to nie problem jak wtryski nie zapętlają ;)

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

krts
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:27
Lokalizacja: piaseczusets

Post autor: krts » 04 wrz 2014, 10:45

przy wymianie wtrysków sprawdź czy listwa ma reduktor 4barowy

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 11 wrz 2014, 13:31

A jak jest 3 barowy to będzie coś nie tak?

Wydajność wtrysków od SAAB'a to:

359cc/min przy 3,0 bar

387cc/min przy 3,5 bar

414cc/min przy 4,0 bar

360 powinno starczyć do 230KM ?

Pozdro

[ Dodano: 2014-09-11, 13:31 ]
Witam

Znalazłem coś takiego:

1.8T 150HP AGU
06A906031
0 280 150 464
289ccm@3bar
334ccm@4bar

1.8T 150,180HP
06A906031BA
0 280 156 061
321ccm@3bar
371ccm@4bar

1.8T 210,225HP
06A906031BC
0 280 155 892
395ccm@3bar
456ccm@4bar

Audi RS2 316HP
034906031F
0 280 150 984
386ccm@3bar
446ccm@4bar

Audi S6 230HP
034906031B
0 280 150 951
301ccm@3bar
348ccm@4bar

Wychodzi na to, że wtryski od AAN mają 301ccm@3bar i 348ccm@4bar.
Czyli żeby osiągnąć 230KM bez pętlenia to musi być listwa 4 barowa.

Na forach wszędzie podają że mają 346ccm@3bar. To chyba jakaś pomyłka.

Znalazłem coś takiego:
W AEB były stosowane wtryski 280CC i regulator ciśnienia paliwa 3Bar lub wtryski 210CC i regulator 4Bar
Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Re: AEB 1.8T (150 - 230KM)

Post autor: mwx » 15 wrz 2014, 15:46

bboykoti pisze: 8. Hamulce oczywiście do wymiany na 312,
312 to mają mocne Golfy. Na mocne A6 zdecydowanie za mało, jak zmieniać to na coś porządnego.

(wystarczyło mi 180KM żeby zagotować totalnie 312mm po kilku minutach szybszej jazdy)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 15 wrz 2014, 21:24

Najmocniejsze A6 C5 mają tarcze 320 i 321mm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl