Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ARJ 2.4 165 KM] Tarpie ,strzela i nie da rady wejść w obrot

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

[ARJ 2.4 165 KM] Tarpie ,strzela i nie da rady wejść w obrot

Post autor: kamilwwe » 03 wrz 2014, 19:31

Kupiłem dla żony A6 C5 2.4 ARJ z 99roku z 5 miesięczną instalacją LPG po lekkiej stłuczce (zderzak,lampa,błotnik i filtr powietrza) jako że od tylu lat sam mechanikuje wszystko zrobiłem na cacy lecz jest jeden problem przy odpalaniu zimnego auta po wyłączeniu się ssania auto prycha,cycha , dławi się i nie może wejść w obroty troszkę lepiej jest jak się rozgrzeje ale nie znacznie. Na LPG wszystko pracuje idealnie.
Elementy ,które zostały wymienione to:

-Pompka paliwa bo miała za słabe ciśnienie
-Filtr paliwa ,który chciałem wymienić ale po wejściu pod spód auta okazało się został wyeliminowany i zastąpiony rurką
-Nowa obudowa filtra powietrza+nowy filtr
-Czujnik temperatury

Sprawdzone zostały następujące elementy:

-Sondy Lamda
-Przepływomierz
-Przewody od podciśnienia
-Ciśnienie na cylindrach
-Wartości wszystkich czujników
-Dziś podmieniłem też od kumpla całą listwę wtryskową by wyeliminować zapieczony wtryskiwacz i dalej to samo.
W końcu postanowiłem oddać auto do renomowanego mechanika i on po dwóch dniach walki ręce rozkłada i mówi że wszystkie elementy trzymają prawie fabryczne wartości i się poddaje bo nie wie co jest, a audi dalej prycha i strzela w filtr.
Ale ja nie mogę tego zrobić i muszę dojść co jest.
Więc idąc dalej postanowiłem sprawdzić kolektor ssący i pierwsze co wyjąłem to rurka sterująca powietrzem ta ,która jest dostępna po odkręceniu cewki i obudowy na ,której znajduje się cięgiełko i tu okazuję się że na tej ''rurce" są takie plastikowe pierścienie rozdzielające każdą sekcję i u mnie są w strzępach.
VCDS nie pokazuje ani jednego błędu.
Jak sądzicie panowie czy nowe pierścienie dały by coś czy tylko zmów wywalę pieniądze w błoto?
Dajcie jakieś wskazówki o kur..cy można dostać.
Poniżej załączam obrazek zestawu naprawczego z ASO i zaznaczony element o ,który mi chodzi:

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 04 wrz 2014, 08:39

Pewności niestety nie mam ale wątpię by to był powód, gdyż na gazie oraz po rozgrzaniu na PB jest ok. Ja bym obstawiał skład mieszanki na ssania a dokładniej że jest zbyt uboga. Postaraj się odpalić auto na pb i jak tak prycha zgaś i wykręć kilka świec, może ich stan świeżo po tym efekcie będzie w stanie coś więcej powiedzieć co jest nie tak.
Fuck Fuel Economy

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 04 wrz 2014, 08:50

Zapal na zimno na Pb, wyłącz LPG i sprawdź co się dzieje z korektami od sond - może to być wina źle wystrojonego LPG :( jeśli na tym paliwie wszystko działa OK.
Rozumiem, że po tych operacjach z paliwem (pompa, filtr) ciśnienie paliwa w normie?

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 04 wrz 2014, 09:32

Gaz w tej chwili jest wyłączony ,butla zakręcona i wyjęty bezpiecznik i nadal to samo.
Zaraz jeszcze wykręcę świece jak radził kolega wyżej.
Zapominałem dodać że mój kod silnika posiada jeszcze taką pompkę ,która wtłacza powietrze w filtr powietrza jak chodzi na ssaniu ale to chyba nie ma wpływu na ową usterkę.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 wrz 2014, 12:07

Chodzi o pompę powietrza wtórnego - może mieć znaczenie bo dostaje dodatkowe powietrze

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 04 wrz 2014, 15:30

Nie ma żadnego, bo powietrze jest wtłaczane do KOLEKTORA wydechowego, a nie cylindrów.
LPG wyłączone, korekty po wyłączeniu LPG skasowałeś jak rozumiem i nadal źle??
A takie rzeczy jak czujnik temp silnika, temp zasysanego powietrza posprawdzane??

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 04 wrz 2014, 16:42

myślę, że korekty nie były wykasowane stąd nadal nie ma poprawy. spróbuj wykasować korekty vagiem lub poprzez odłączenie akumulatora na ok 30min. wtedy pojeździj na samej benzynie i zobacz czy będzie poprawa.
i tak jak radzi Zagór posprawdzaj czujniki temperatury.

Zwierzu Wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 10 lip 2014, 20:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zwierzu Wawa » 04 wrz 2014, 16:55

Kolego zaślep zawór Evap. Jak coś to pw to pomogę

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 04 wrz 2014, 19:12

Zagór pisze:Nie ma żadnego, bo powietrze jest wtłaczane do KOLEKTORA wydechowego, a nie cylindrów.
LPG wyłączone, korekty po wyłączeniu LPG skasowałeś jak rozumiem i nadal źle??
A takie rzeczy jak czujnik temp silnika, temp zasysanego powietrza posprawdzane??
Tak po korektach wszystko wykasowane
Czujnik temperatury nowy ale zasysanego powietrza czyli G42 jeszcze nie.

Więc tak dziś byłem u gazownika lecz nie mógł się połączyć ze sterownikiem LPG
Postanowiłem sprawdzić świece jaki mają kolor i tu okazało się że 4 świece można było ręką kręcić w ogóle nie dokręcone a kolor elektrody i tych łapek był biały. Zadowolony że znalazłem przyczynę wszystko skręciłem odpalam i dalej i d.pa jak było tak i jest.
Przy tych próbach zaczęło mi wywalać to:


Address 01: Engine Labels: None
Control Module Part Number: 3B0 907 552 L
Component and/or Version: 2.4L V6/5V 0002
Software Coding: 05502
Work Shop Code: WSC 02325
VCID: 2D51EF3FE7E4E5760F5-5000
2 Faults Found:

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1
P0150 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent

Readiness: 0000 0000

Po skasowaniu jak na razie nie wyskakują dlatego postanowiłem przeskanować całość i oto co wyszło:
Thursday,04,September,2014,16:15:02:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 12.12.0.0
Data version: 20130910


Mileage: 215070km-133638mi Repair Order:


Chassis Type: 4B - Audi A6 C5 (1998 > 2006)
Scan: 01 02 03 06 08 15 16 17 18 22 34 35 36 37 45 55 56 57 65 67
75 76 77

Mileage: 215070km/133638miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: None
Part No: 3B0 907 552 L
Component: 2.4L V6/5V 0002
Coding: 05502
Shop #: WSC 02325
VCID: 2D51EF3FE7E4E5760F5-50E6

No fault code found.
Readiness: 0000 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 8D0-907-389.lbl
Part No: 8D0 907 389 D
Component: ABS/ESP front D36
Coding: 06295
Shop #: WSC 02325
VCID: 3467FA5B04CEB4BE40B-5072

1 Fault Found:
18265 - Load Signal
P1857 - 35-10 - Error Message from ECU - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 4B0-820-043-MY1.lbl
Part No: 4B0 820 043 J
Component: A6-Klimavollautomat D64
Coding: 00060
Shop #: WSC 02325
VCID: 2149030FAB3C3116BBD-2580

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 4B0-959-655-AI8.lbl
Part No: 4B0 959 655 G
Component: Airbag Front+Seite 0001
Coding: 00106
Shop #: WSC 02324
VCID: 3467FA5B04CEB4BE40B-50E6

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 4B0-920-xxx-17.lbl
Part No: 4B0 920 900 D
Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D13
Coding: 00062
Shop #: WSC 00000
VCID: 1E3338F39A420EEE86F-4A9C

Subsystem 1 - Part No: Ident
Component: Nr. Wegfahrs.:AUZ5Z0XN205153
Ident.-Nr. Wegfahrs.:AUZ5Z0XN205153

1 Fault Found:
00667 - Ambient Temperature Signal
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 35: Centr. Locks Labels: 4B0-962-258.lbl
Part No: 4B0 962 258 D
Component: Zentralverriegelung D33
Coding: 04673
Shop #: WSC 02325
VCID: 2A5BE423D60AF24EEA7-4E42

4 Faults Found:
01559 - Drivers Door
58-00 - Can't Lock
01562 - Rear Right Door
59-00 - Can't Unlock
01561 - Rear Left Door
61-00 - Won't De-Safe
01562 - Rear Right Door
61-00 - Won't De-Safe

-------------------------------------------------------------------------------
Address 55: Xenon Range Labels: 4B0-907-357-AUT.lbl
Part No: 4B0 907 357
Component: LEUCHTWEITEREGLER D003
Coding: 00005
Shop #: WSC 02325
VCID: E5C1D71F7F949D36875-50E6

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 76: Park Assist Labels: 4B0-919-283.lbl
Part No: 4B0 919 283
Component: Parkingsystem A6 RDW D18
Coding: 00106
Shop #: WSC 02325
VCID: E6C3D0138292962E8EF-515A

No fault code found.

Zrobiłem też rzuty na wolnych i wyższych obrotach:

[ Dodano: 2014-09-04, 18:40 ]
Oto one:

[ Dodano: 2014-09-04, 19:12 ]
Już mi ręce opadają kolejny dzień spędzony przy samochodzie i dalej to samo <uoee>
Jutro wyciągam przepustnice i podmienię na drugą jak to nie pomoże to wyciągam kolektor ssący i jak tam nic nie znajdę to koniec moich pomysłów. :(

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 wrz 2014, 22:09

Zagór pisze:Nie ma żadnego, bo powietrze jest wtłaczane do KOLEKTORA wydechowego, a nie cylindrów.
LPG wyłączone, korekty po wyłączeniu LPG skasowałeś jak rozumiem i nadal źle??
A takie rzeczy jak czujnik temp silnika, temp zasysanego powietrza posprawdzane??
Przepraszam za wprowadzanie w błąd - nigdy nie zagłębiałem się w działanie SAI , ale te grzybki do których idzie podciśnienie są na głowicach stąd moje złe przekonanie. Po chwili namysłu rzeczywiście są na stronie wałka wydechowego :)


Nie rób zrzutów tylko lepiej logi

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 05 wrz 2014, 23:05

Zwierzu Wawa pisze:Kolego zaślep zawór Evap. Jak coś to pw to pomogę
Wyślij mi numer na PW bo ja niestety mam zablokowane .

Zwierzu Wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 10 lip 2014, 20:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zwierzu Wawa » 08 wrz 2014, 07:45

Odblokuj wiadomosci prywatne bo moim numerem na forum nie będę świecił...

[ Dodano: 2014-09-08, 07:45 ]
Zaślepienie Evap jest bardzo proste i całkowicie odwracalne... Odpinasz od zaworu na puszce filtra rurki i dopasowujesz śruby o odpowiednim fi i zaślepiasz obie rurki (zawór niech pozostanie podłączony). Jeśli masz tester kasowanie błędów albo odłączenie aku na noc... I test czy pomogło czy nie( radzę tak ze kilka dni polatać) jak będzie poprawa to już wiesz co robić... Dodam że jeśli to wina zaworu to od razu szukaj używki bo oryginał kosztuje 600 zł w aso a zamienników nie ma...

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 13 wrz 2014, 09:09

PW już mam odblokowane.

Operacja z zaślepieniem przewodów nic nie pomogła nadal jest to samo <zalamka>

[ Dodano: 2014-09-13, 09:09 ]
Panowie w końcu problem został rozwiązany <lol>
Otóż po wszystkich męczarniach związanych z tym szarpaniem i prychaniem , elementem odpowiadającym za moje nie przespane noce okazała się uszkodzona NOWA pompka paliwa, którą zmieniałem na samym początku, podawała ona ciśnienie 1,2 Bara a powinna 3,8 :shock:
Wczoraj zamontowałem kolejną nową pompkę odpalam i wszystko lata jak ta lala <hura>
Nawet przez myśl mi nie przeszło że nowa i od razu zje..ne <uoee> Ale cóż życie.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc w moim temacie. <brawo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl