[ARJ 2.4 165 KM] Tarpie ,strzela i nie da rady wejść w obrot
[ARJ 2.4 165 KM] Tarpie ,strzela i nie da rady wejść w obrot
Kupiłem dla żony A6 C5 2.4 ARJ z 99roku z 5 miesięczną instalacją LPG po lekkiej stłuczce (zderzak,lampa,błotnik i filtr powietrza) jako że od tylu lat sam mechanikuje wszystko zrobiłem na cacy lecz jest jeden problem przy odpalaniu zimnego auta po wyłączeniu się ssania auto prycha,cycha , dławi się i nie może wejść w obroty troszkę lepiej jest jak się rozgrzeje ale nie znacznie. Na LPG wszystko pracuje idealnie.
Elementy ,które zostały wymienione to:
-Pompka paliwa bo miała za słabe ciśnienie
-Filtr paliwa ,który chciałem wymienić ale po wejściu pod spód auta okazało się został wyeliminowany i zastąpiony rurką
-Nowa obudowa filtra powietrza+nowy filtr
-Czujnik temperatury
Sprawdzone zostały następujące elementy:
-Sondy Lamda
-Przepływomierz
-Przewody od podciśnienia
-Ciśnienie na cylindrach
-Wartości wszystkich czujników
-Dziś podmieniłem też od kumpla całą listwę wtryskową by wyeliminować zapieczony wtryskiwacz i dalej to samo.
W końcu postanowiłem oddać auto do renomowanego mechanika i on po dwóch dniach walki ręce rozkłada i mówi że wszystkie elementy trzymają prawie fabryczne wartości i się poddaje bo nie wie co jest, a audi dalej prycha i strzela w filtr.
Ale ja nie mogę tego zrobić i muszę dojść co jest.
Więc idąc dalej postanowiłem sprawdzić kolektor ssący i pierwsze co wyjąłem to rurka sterująca powietrzem ta ,która jest dostępna po odkręceniu cewki i obudowy na ,której znajduje się cięgiełko i tu okazuję się że na tej ''rurce" są takie plastikowe pierścienie rozdzielające każdą sekcję i u mnie są w strzępach.
VCDS nie pokazuje ani jednego błędu.
Jak sądzicie panowie czy nowe pierścienie dały by coś czy tylko zmów wywalę pieniądze w błoto?
Dajcie jakieś wskazówki o kur..cy można dostać.
Poniżej załączam obrazek zestawu naprawczego z ASO i zaznaczony element o ,który mi chodzi:
Elementy ,które zostały wymienione to:
-Pompka paliwa bo miała za słabe ciśnienie
-Filtr paliwa ,który chciałem wymienić ale po wejściu pod spód auta okazało się został wyeliminowany i zastąpiony rurką
-Nowa obudowa filtra powietrza+nowy filtr
-Czujnik temperatury
Sprawdzone zostały następujące elementy:
-Sondy Lamda
-Przepływomierz
-Przewody od podciśnienia
-Ciśnienie na cylindrach
-Wartości wszystkich czujników
-Dziś podmieniłem też od kumpla całą listwę wtryskową by wyeliminować zapieczony wtryskiwacz i dalej to samo.
W końcu postanowiłem oddać auto do renomowanego mechanika i on po dwóch dniach walki ręce rozkłada i mówi że wszystkie elementy trzymają prawie fabryczne wartości i się poddaje bo nie wie co jest, a audi dalej prycha i strzela w filtr.
Ale ja nie mogę tego zrobić i muszę dojść co jest.
Więc idąc dalej postanowiłem sprawdzić kolektor ssący i pierwsze co wyjąłem to rurka sterująca powietrzem ta ,która jest dostępna po odkręceniu cewki i obudowy na ,której znajduje się cięgiełko i tu okazuję się że na tej ''rurce" są takie plastikowe pierścienie rozdzielające każdą sekcję i u mnie są w strzępach.
VCDS nie pokazuje ani jednego błędu.
Jak sądzicie panowie czy nowe pierścienie dały by coś czy tylko zmów wywalę pieniądze w błoto?
Dajcie jakieś wskazówki o kur..cy można dostać.
Poniżej załączam obrazek zestawu naprawczego z ASO i zaznaczony element o ,który mi chodzi:
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Pewności niestety nie mam ale wątpię by to był powód, gdyż na gazie oraz po rozgrzaniu na PB jest ok. Ja bym obstawiał skład mieszanki na ssania a dokładniej że jest zbyt uboga. Postaraj się odpalić auto na pb i jak tak prycha zgaś i wykręć kilka świec, może ich stan świeżo po tym efekcie będzie w stanie coś więcej powiedzieć co jest nie tak.
Fuck Fuel Economy
Gaz w tej chwili jest wyłączony ,butla zakręcona i wyjęty bezpiecznik i nadal to samo.
Zaraz jeszcze wykręcę świece jak radził kolega wyżej.
Zapominałem dodać że mój kod silnika posiada jeszcze taką pompkę ,która wtłacza powietrze w filtr powietrza jak chodzi na ssaniu ale to chyba nie ma wpływu na ową usterkę.
Zaraz jeszcze wykręcę świece jak radził kolega wyżej.
Zapominałem dodać że mój kod silnika posiada jeszcze taką pompkę ,która wtłacza powietrze w filtr powietrza jak chodzi na ssaniu ale to chyba nie ma wpływu na ową usterkę.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 lip 2014, 20:57
- Lokalizacja: Warszawa
Tak po korektach wszystko wykasowaneZagór pisze:Nie ma żadnego, bo powietrze jest wtłaczane do KOLEKTORA wydechowego, a nie cylindrów.
LPG wyłączone, korekty po wyłączeniu LPG skasowałeś jak rozumiem i nadal źle??
A takie rzeczy jak czujnik temp silnika, temp zasysanego powietrza posprawdzane??
Czujnik temperatury nowy ale zasysanego powietrza czyli G42 jeszcze nie.
Więc tak dziś byłem u gazownika lecz nie mógł się połączyć ze sterownikiem LPG
Postanowiłem sprawdzić świece jaki mają kolor i tu okazało się że 4 świece można było ręką kręcić w ogóle nie dokręcone a kolor elektrody i tych łapek był biały. Zadowolony że znalazłem przyczynę wszystko skręciłem odpalam i dalej i d.pa jak było tak i jest.
Przy tych próbach zaczęło mi wywalać to:
Address 01: Engine Labels: None
Control Module Part Number: 3B0 907 552 L
Component and/or Version: 2.4L V6/5V 0002
Software Coding: 05502
Work Shop Code: WSC 02325
VCID: 2D51EF3FE7E4E5760F5-5000
2 Faults Found:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1
P0150 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Po skasowaniu jak na razie nie wyskakują dlatego postanowiłem przeskanować całość i oto co wyszło:
Thursday,04,September,2014,16:15:02:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 12.12.0.0
Data version: 20130910
Mileage: 215070km-133638mi Repair Order:
Chassis Type: 4B - Audi A6 C5 (1998 > 2006)
Scan: 01 02 03 06 08 15 16 17 18 22 34 35 36 37 45 55 56 57 65 67
75 76 77
Mileage: 215070km/133638miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: None
Part No: 3B0 907 552 L
Component: 2.4L V6/5V 0002
Coding: 05502
Shop #: WSC 02325
VCID: 2D51EF3FE7E4E5760F5-50E6
No fault code found.
Readiness: 0000 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 8D0-907-389.lbl
Part No: 8D0 907 389 D
Component: ABS/ESP front D36
Coding: 06295
Shop #: WSC 02325
VCID: 3467FA5B04CEB4BE40B-5072
1 Fault Found:
18265 - Load Signal
P1857 - 35-10 - Error Message from ECU - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 4B0-820-043-MY1.lbl
Part No: 4B0 820 043 J
Component: A6-Klimavollautomat D64
Coding: 00060
Shop #: WSC 02325
VCID: 2149030FAB3C3116BBD-2580
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 4B0-959-655-AI8.lbl
Part No: 4B0 959 655 G
Component: Airbag Front+Seite 0001
Coding: 00106
Shop #: WSC 02324
VCID: 3467FA5B04CEB4BE40B-50E6
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 4B0-920-xxx-17.lbl
Part No: 4B0 920 900 D
Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D13
Coding: 00062
Shop #: WSC 00000
VCID: 1E3338F39A420EEE86F-4A9C
Subsystem 1 - Part No: Ident
Component: Nr. Wegfahrs.:AUZ5Z0XN205153
Ident.-Nr. Wegfahrs.:AUZ5Z0XN205153
1 Fault Found:
00667 - Ambient Temperature Signal
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 35: Centr. Locks Labels: 4B0-962-258.lbl
Part No: 4B0 962 258 D
Component: Zentralverriegelung D33
Coding: 04673
Shop #: WSC 02325
VCID: 2A5BE423D60AF24EEA7-4E42
4 Faults Found:
01559 - Drivers Door
58-00 - Can't Lock
01562 - Rear Right Door
59-00 - Can't Unlock
01561 - Rear Left Door
61-00 - Won't De-Safe
01562 - Rear Right Door
61-00 - Won't De-Safe
-------------------------------------------------------------------------------
Address 55: Xenon Range Labels: 4B0-907-357-AUT.lbl
Part No: 4B0 907 357
Component: LEUCHTWEITEREGLER D003
Coding: 00005
Shop #: WSC 02325
VCID: E5C1D71F7F949D36875-50E6
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 76: Park Assist Labels: 4B0-919-283.lbl
Part No: 4B0 919 283
Component: Parkingsystem A6 RDW D18
Coding: 00106
Shop #: WSC 02325
VCID: E6C3D0138292962E8EF-515A
No fault code found.
Zrobiłem też rzuty na wolnych i wyższych obrotach:
[ Dodano: 2014-09-04, 18:40 ]
Oto one:
[ Dodano: 2014-09-04, 19:12 ]
Już mi ręce opadają kolejny dzień spędzony przy samochodzie i dalej to samo

Jutro wyciągam przepustnice i podmienię na drugą jak to nie pomoże to wyciągam kolektor ssący i jak tam nic nie znajdę to koniec moich pomysłów.

- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Przepraszam za wprowadzanie w błąd - nigdy nie zagłębiałem się w działanie SAI , ale te grzybki do których idzie podciśnienie są na głowicach stąd moje złe przekonanie. Po chwili namysłu rzeczywiście są na stronie wałka wydechowegoZagór pisze:Nie ma żadnego, bo powietrze jest wtłaczane do KOLEKTORA wydechowego, a nie cylindrów.
LPG wyłączone, korekty po wyłączeniu LPG skasowałeś jak rozumiem i nadal źle??
A takie rzeczy jak czujnik temp silnika, temp zasysanego powietrza posprawdzane??

Nie rób zrzutów tylko lepiej logi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 lip 2014, 20:57
- Lokalizacja: Warszawa
Odblokuj wiadomosci prywatne bo moim numerem na forum nie będę świecił...
[ Dodano: 2014-09-08, 07:45 ]
Zaślepienie Evap jest bardzo proste i całkowicie odwracalne... Odpinasz od zaworu na puszce filtra rurki i dopasowujesz śruby o odpowiednim fi i zaślepiasz obie rurki (zawór niech pozostanie podłączony). Jeśli masz tester kasowanie błędów albo odłączenie aku na noc... I test czy pomogło czy nie( radzę tak ze kilka dni polatać) jak będzie poprawa to już wiesz co robić... Dodam że jeśli to wina zaworu to od razu szukaj używki bo oryginał kosztuje 600 zł w aso a zamienników nie ma...
[ Dodano: 2014-09-08, 07:45 ]
Zaślepienie Evap jest bardzo proste i całkowicie odwracalne... Odpinasz od zaworu na puszce filtra rurki i dopasowujesz śruby o odpowiednim fi i zaślepiasz obie rurki (zawór niech pozostanie podłączony). Jeśli masz tester kasowanie błędów albo odłączenie aku na noc... I test czy pomogło czy nie( radzę tak ze kilka dni polatać) jak będzie poprawa to już wiesz co robić... Dodam że jeśli to wina zaworu to od razu szukaj używki bo oryginał kosztuje 600 zł w aso a zamienników nie ma...
PW już mam odblokowane.
Operacja z zaślepieniem przewodów nic nie pomogła nadal jest to samo
[ Dodano: 2014-09-13, 09:09 ]
Panowie w końcu problem został rozwiązany
Otóż po wszystkich męczarniach związanych z tym szarpaniem i prychaniem , elementem odpowiadającym za moje nie przespane noce okazała się uszkodzona NOWA pompka paliwa, którą zmieniałem na samym początku, podawała ona ciśnienie 1,2 Bara a powinna 3,8 :shock:
Wczoraj zamontowałem kolejną nową pompkę odpalam i wszystko lata jak ta lala
Nawet przez myśl mi nie przeszło że nowa i od razu zje..ne
Ale cóż życie.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc w moim temacie.
Operacja z zaślepieniem przewodów nic nie pomogła nadal jest to samo

[ Dodano: 2014-09-13, 09:09 ]
Panowie w końcu problem został rozwiązany

Otóż po wszystkich męczarniach związanych z tym szarpaniem i prychaniem , elementem odpowiadającym za moje nie przespane noce okazała się uszkodzona NOWA pompka paliwa, którą zmieniałem na samym początku, podawała ona ciśnienie 1,2 Bara a powinna 3,8 :shock:
Wczoraj zamontowałem kolejną nową pompkę odpalam i wszystko lata jak ta lala

Nawet przez myśl mi nie przeszło że nowa i od razu zje..ne

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc w moim temacie.
